Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2021-02-22, 09:24
  #97
Medlem
kvertys avatar
Svårt att bara välja ett, men det jag överlägset spelade mest måste vara SMB1 och 3. Kanske Mega Man 3 också.
Citera
2021-03-06, 17:30
  #98
Medlem
Är svårt att säga ett spel men en spontan liten lista över de 10 bästa NES-spelen skulle nog se ut såhär för mig:

Super Mario Bros
Super Mario Bros 3
Zelda
PRO Am 2
Castlevania
Mega Man
Mega Man 2
Little Nemo
Metroid
Bubble Bobble
Citera
2021-03-06, 17:39
  #99
Medlem
guderis avatar
För min del så skiljer det sig faktiskt rätt mycket vilket spel jag tyckte var bäst då och vilket spel jag tycker är bäst nu.
Under NES eran, var mitt absoluta favoritspel Shadowgate på svenska. Jag var rollspelare(papper & penna) under min barndom och detta Shadowgate var något helt otroligt tyckte jag då.

Idag så tycker jag nog Mega Man 2 är det bästa NES spelet, det är ett spel som har allt, bra grafik, bra level design, dom bästa robotbossarna i serien och kanske den bästa musiken av alla NES spel någonsin.
Citera
2021-03-07, 07:14
  #100
Medlem
Pulvermozs avatar
Ninja gaiden,gunsmoke,zelda,duble dragon,contra.
Citera
2021-03-10, 17:21
  #101
Medlem
IceEyess avatar
1. Super Mario Bros 3 - Svårt att förbise med den iögonfallande grafiken, variationerna (minispel, dräkter), fienderna och ljudeffekterna.

2. Megaman 2 - Suverän kontroll, lagom svårighetsgrad och NES-erans bästa musik.

3. Solomon's Key - Ett riktigt utmanande spel som kräver hjärna och att man besitter förmågan att tänka strategiskt.

Bubblare: Ducktales, Kirby's Adventure och Nintendo World Cup.
Citera
2021-03-10, 23:01
  #102
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
1. Super Mario Bros 3 - Svårt att förbise med den iögonfallande grafiken, variationerna (minispel, dräkter), fienderna och ljudeffekterna.

2. Megaman 2 - Suverän kontroll, lagom svårighetsgrad och NES-erans bästa musik.

3. Solomon's Key - Ett riktigt utmanande spel som kräver hjärna och att man besitter förmågan att tänka strategiskt.

Bubblare: Ducktales, Kirby's Adventure och Nintendo World Cup.
Super Mario Bros. 3 är så bra och fräscht att jag ständigt glömmer av att det är till NES och inte till SNES!

Annars så har jag aldrig varit något riktigt NES-fan, men dessa är ju bra:
Adventures of Lolo
Battletoads
Castlevania
Contra
Final Fantasy III
Ice Climbers
Kirby's Adventure
NES Open Tournament
Super Mario Bros.
The Legend of Zelda
Track & Field
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback