Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 15:04
  #421
Medlem
På denna sajt berättar de faktiska fakta......ni kan läsa på Engelska http://mvlehti.net/
Citera
2018-02-06, 15:12
  #422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strong Khram
Före 1990 fanns det i praktiken nästan inga negrer eller andra utlänningar i Finland (jag trodde själv att den första negern jag såg som barn var en apa). Många svenskar tycks tro att detta paradis ännu existerar. Visst, i jämförelse med Sverige så är det ju minst tio gånger bättre, men sanningen är den att det håller på att gå helt åt helvete mycket snabbt i Finland för tillfället. Negerimporten ökar lavinartat, varje år slås nya rekord i invandring. Medierna talar hela tiden om att vi bör öka invandringen, att vi behöver den och sånt skit. Den vanlige finnen är ändå mycket mindre politiskt korrekt än svenskar brukar vara. Vad Finland nu skulle behöva är kulturberikade svenska immigranter som upplyser finländarna om den grymma verkligheten i ett multikulti helvete, så att åtminstone delar av Finland kan räddas.
Första gången jag såg en afrikan i Uleåborg var i slutet av 90-talet. Jag blev helt chockerad för tills dess var de flesta finska städer en idyll kulturellt och värderingsmässigt sett. Därefter har börjat förändra sig då EU-vurmare och globalister finns i Finland också. Den finska ekonomin är dock mer begränsad och den finska välfärden inte riktigt lika tillmötesgående som den svenska.
Citera
2018-03-04, 20:27
  #423
Medlem
Ördögs avatar
Nu lämnar irakierna Finland och sätter kurs mot andra länder med bättre klimat och högre arabhalt.

Irakier lämnar Finland för Frankrike - de vill inte höra talas om Finland längre
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...finland-langre
Citat:
Sedan 2015 har över sextusen asylsökande försvunnit från asylsystemet i Finland. Polisen vet att ungefär hälften av dem har begett sig till Europa. Då de inte har fått asyl i Finland har de rest vidare till ett annat EU-land i hopp om att få stanna där.

I en stad i Frankrike finns ett trettiotal irakier som har fått negativt asylbeslut i Finland. De hoppas kunna lämna in en ny asylansökan i Frankrike.
----
- Vi har det bra här. Snart ska vi träffa de franska migrationsmyndigheterna för en första intervju, säger en irakier som Svenska Yle når per telefon i en stad några timmar utanför Paris.

Vi kommer överens om en intervju med mannen men han backar i sista stund. Hans hustru vill inte att han ställer upp. Det är mycket som står på spel för familjen och de vill inte höra talas om Finland längre.

- Finland beslöt att Irak är tryggt för oss. Det är helt galet, vi kan inte återvända till Irak, säger mannen.

Han är inte längre endast är rädd för att familjen ska bli skickad tillbaka till Irak utan också för att familjen ska skickas tillbaka till Finland.

Det är också de andra irakierna som flytt till samma franska stad som han. Ingen vill ställa upp på intervju.

De är rädda för att det ska komma fram att de har varit i Finland.

----
Hjälparbetare och aktivister i Finland som tidigare hjälpt asylsökande med mat, husrum och rättsprocesserna hjälper dem allt oftare numera med att komma bort från Finland för att försöka få asyl i ett annat europeiskt land.

- Det finns ett system för det här. Vi är en länk i systemet, säger en flyktingvän och hjälparbetare som Svenska Yle har varit i kontakt med.

Också hon vill vara anonym eftersom ämnet är så känsligt. I kväll ska hon träffa en irakier som är på väg till Europa för att ge åt honom pengar. Resan ner till Frankrike kostar ett par hundra euro, berättar hon.
Citera
2018-03-04, 21:44
  #424
Medlem
Svenskarna kan flytta till finland så kan blattarna behålla sverige och köra det i skiten som allt annat. 👍
Citera
2018-03-08, 13:48
  #425
Medlem
Bott, jobbat där 1981-84.
Har kvar mitt finska personnummer.
Funderar på att återflytta men jag har allt mitt sociala här nu . Men 2 halvsyskon i Finland.
Till Helsingfors
Citera
2018-04-02, 09:49
  #426
Medlem
Ördögs avatar
Kopparstölder sker också i Finland.

(FB) Vem är det som stjäl koppar?
Citat:
Ett gäng tjuvar har lagt beslag på kopparhöljen från en mur som omgärdar bostadsaktiebolaget Kelakartano i Munksnäs i Helsingfors. Den arkitektoniskt värdefulla byggnaden, som har ritats av Alvar Aalto, har skyddats av Helsingfors stad.

– Det finns alltid en marknad för kopparstölder, men i det här fallet handlar det inte om massiva mängder, säger jourhavande kommissarie Juha Haapalainen till Helsingin Sanomat.
---
Enligt polisen rapporteras motsvarande stölder regelbundet. Motsvarande stölder har tidigare drabbat Finlandiahuset, Finlands nationalopera, Helsingfors stadsteater och Skillnadens paviljong i Helsingfors.
Citera
2018-04-02, 17:39
  #427
Medlem
ShowerStalkers avatar
Klart bättre än musslovärld, det begås mindre brott här än det muslimska Sverige

Här finns det bara goda själar, som förr i tiden i vårt Sverige
Citera
2018-04-17, 13:42
  #428
Medlem
Ördögs avatar
Cirka tjugo "kvinnor" och trettio barn har begett sig från det kalla otrogna islamofobiska Finland för att leva i enlighet med ökendemonens och pissprofetens läror. När deras drömsamhälle störtat i spillror återvänder många till Finland, nu med skiockar av uppfanatiserad avföda hängande i chadoren.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...is-nu-funderar
Citat:
Av de finländare som åkt till stridsområdena har kring 20 återvänt. Skyddspolisen tror också att en del av de kvinnor som rest iväg med sina barn ännu kommer att återvända till Finland.

Det skapar ett nytt säkerhetsproblem. Radikaliserade föräldrar kan nämligen förväntas uppfostra sina barn enligt radikala islamistiska ideologier.
Citera
2018-04-19, 04:43
  #429
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkasan
På denna sajt berättar de faktiska fakta......ni kan läsa på Engelska http://mvlehti.net/
Värsta bullshit man kan hitta.

Lönger, skit och rysskramande.

Man ska kunna diskutera om frågor sakligt, men den sajten har helt andra mål.

Grundaren sitter nu i häktet, efter att ha blivit överlämnad från Andorra. Han misstänks för ett stort antal brott som har att göra med sajten. Förr var sajten mest xenofob. Numera där det mera Kreml agenda inblandat, med bl.a. sparkade prästen och putinkramaren Molari som skriver.
Citera
2018-04-19, 04:49
  #430
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nu lämnar irakierna Finland och sätter kurs mot andra länder med bättre klimat och högre arabhalt.

Irakier lämnar Finland för Frankrike - de vill inte höra talas om Finland längre
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...finland-langre
De är ju alldelles klart att det lönar sig ur deras synpunkt, men det är ju inte arabhalten som gäller, utan chansen att få uppehållstillstånd. Eftersom man följer lagen i Finland och dessutom inte mera tror på fabricerade standardberättelser, är det ju ur deras synpunkt helt förståndigt att resa till ett land som tror på sagor.
Citera
2018-04-19, 05:15
  #431
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Vi är ju många som far till Helsingfors ibland och går av där och spankulerar några timmar. Jag säger som så att nu får finnarna se upp. En neger här och där, ett babbebarn här och där. Det är fortfarande finskt men de har öppnat Pandoras ask och det kommer att bli fler och fler. Hade tex framför mig två tjattrande somaliekvinnor i tält som promenerade på kajen. Även där alltså.

Om 20 år har finnarna sitt begynnande förortshelvete som hos svenskarna har slagit ut i full blom.
Citera
2018-05-12, 12:52
  #432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vi är ju många som far till Helsingfors ibland och går av där och spankulerar några timmar. Jag säger som så att nu får finnarna se upp. En neger här och där, ett babbebarn här och där. Det är fortfarande finskt men de har öppnat Pandoras ask och det kommer att bli fler och fler. Hade tex framför mig två tjattrande somaliekvinnor i tält som promenerade på kajen. Även där alltså.

Om 20 år har finnarna sitt begynnande förortshelvete som hos svenskarna har slagit ut i full blom.

Helt annan nivå i Finland än i Sverige, men jag håller med dig, det känns lite som att finnarna inte riktigt tar det på allvar att Finland också tids nog kan bli ett som du beskrev det "förortshelvete" om dem fortsätter ta in de få som fsktiskt kommer till dem.

Dem har ett levande bevis på vad som sker när man pumpar in massa babbar år efter år, då tror man att finnarna ska stoppa den invandringen genast.. Men som alltid har väl politikerna sista ordet, nog tror jag finnarna inte vill ha dem där alls.

Det Sverige har gjort har inte bara skadat Sverige som många tror, det har skadat våra grannländer också, skulle inte Sverige pumpat in massa folk från länder kors och tvärs skulle aldrig t.ex Norge, Danmark eller Finland ens få för sig att "Fan vi borde ta in lite babbar tycker jag, Sverige gör ju det"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback