Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
I många länder är det inte fult att glo, tänk på det. I vissa länder är det till och med helt ok att peka på folk och prata om deras utseende fast de står några meter ifrån.

det är väl ungefär detta hemska faktum som ts vill göra oss medvetna om. men att glo på nån som badar topless det är nog rätt 'svenskt' det också, även om man glor 'diskret'. och som också ha vidrörts många gånger i tråden, vi vet inte riktigt skälet till att de glodde, för lika väl som de, i linje med ts tolkning, kan ha varit ute efter att påvisa det olämpliga i ts beteende så kan de likaväl ha blivit förundrade, imponerade, exotiskt tagna, eller bara tyckt att hennes pattar var fula.
Citera
2013-08-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
kan man drista sig så långt till att säga att det är ett ariskt beteende (minus finnjävlarna då)?
Finnarna är inga finnjävlar utan ett anständigt folk. Utan dessa kämpar hade vi haft ryssen inpå knutarna för länge sen. Finland är en buffertzon mot de asiatiska horderna, och finnarna har alltid försvarat sitt land stenhårt.
Citera
2013-08-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Finnarna är inga finnjävlar utan ett anständigt folk. Utan dessa kämpar hade vi haft ryssen inpå knutarna för länge sen. Finland är en buffertzon mot de asiatiska horderna, och finnarna har alltid försvarat sitt land stenhårt.

men ur ett rent raslärigt perspektiv är de väl ändå mer åt just det asiatiska?
jag är ingen expert på sådant här (gudskelov) men de som tror på den ariska rasens överlägsenhet dissar väl finn-dna:t rätt hårt va?
kanske ser de dem just som kanonmat mellan det fina europa och horderna på andra sidan.
Citera
2013-08-18, 14:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Inte alls. Det var ju själva förutsättningen för resonemanget förstår du: att det inte är särdeles svenskt att sitta och stirra på en annan människa. Här i Sverige anses det ohövligt. Eller ansågs, kanske jag ska säga. Och definitivt inte för en sådan skitsak som det här. Men att inläggen hävdade att det var hur svenskt som helst.

Men sluta tramsa nu. Går en kvinna och flashar brösten inför andra så kommer folk att glo, så är det. Det är en biologisk reaktion hos män men även hos kvinnor - om inte positiv så negativ.

Även svenskar höjer på ögonbrynen när en tjej/kvinna visar brösten. Vad lever ni i för värld?
Citera
2013-08-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Stämmer det verkligen? Visst har det funnits modevågor av nakenkultur med ideologiskt "frigörelsemotiv" men då har det väl ofta handlat om att klä av sig helt eller delvis vid alla möjliga tillfällen - vilket mycket riktigt mött även ett folkligt motstånd även i mer naturliga sammanhang, som när äldre kroppsarbetare kunnat ta illa vid sig när yngre kollegor tagit av sig skjortan under heta arbetsdagar. Att bada naken (i sjöar eller i bastu), ensam eller i samkönat sällskap, har väl däremot inte varit särskilt kontroversiellt i Sverige, annat än möjligen i de mest oscariska tidevarven och miljöerna? Se t.ex. Zorns tavlor - även om man kanske måste dra av en del bevisvärde med hänsyn till sådant som salongsvoyeurism och bonderomantisering.
Jo jo, men privat nakenbad i nåt vattendrag eller att hoppa i spat efter bastun är ju liksom en separat grej. Om du kollar på badbilder från tidigt 1900-tal på offentliga badplatser så har kvinnorna baddräkter som går till knäna och armbågarna och har påsydda spetsar. På offentliga badplatser följde vi internationellt badmode, bikinin hittade hit och krympte i takt med bikinis i resten av världen. På 80-talet blev topless en grej som alla skulle köra, då var hälften av tjejerna barbröstade... men efter några år när alla hade runkat färdigt och konceptet blev been-there-done-that så kom topparna tillbaka, inte på grund av nån slags nymoralism utan mer som en modeväxling. TS försöker få det att låta som att Sverige har nån unik, etablerad och landsomfattande nudistkultur som hotas av invandring, hallå liksom.
Citera
2013-08-18, 15:10
Medlem
Citat:
Inte alls. Det var ju själva förutsättningen för resonemanget förstår du: att det inte är särdeles svenskt att sitta och stirra på en annan människa. Här i Sverige anses det ohövligt. Eller ansågs, kanske jag ska säga. Och definitivt inte för en sådan skitsak som det här. Men att inläggen hävdade att det var hur svenskt som helst.
Mja. Jag har läst flera skildringar av hur det är för en utlänning att vara bland svenskar i Sverige och ett par stycken har särskilt noterat att svenskar stirrar ogenerat och att man får vänja sig vid det. Googla på "Swedes stare" inkl citationstecken så får du läsa själv. Att glo är ohövligt överallt och i vissa sammanhang är det direkt farligt - möt blickarna från nåt streetgäng som drar omkring i Madrid och dom tar det som en respektlös krigsförklaring och brist på självbevarelsedrift.
Citera
2013-08-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Mja. Jag har läst flera skildringar av hur det är för en utlänning att vara bland svenskar i Sverige och ett par stycken har särskilt noterat att svenskar stirrar ogenerat och att man får vänja sig vid det. Googla på "Swedes stare" inkl citationstecken så får du läsa själv. Att glo är ohövligt överallt och i vissa sammanhang är det direkt farligt - möt blickarna från nåt streetgäng som drar omkring i Madrid och dom tar det som en respektlös krigsförklaring och brist på självbevarelsedrift.

ja, i sverige tittar vi ju folk i ögonen när vi tex pratar med dem, något som i andra kulturer anses vara högst opassande. det är ju till och med lite 'sport' i sverige att inte vika med blicken vilket tolkas som ett svaghetstecken
Citera
2013-08-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
ja, i sverige tittar vi ju folk i ögonen när vi tex pratar med dem, något som i andra kulturer anses vara högst opassande. det är ju till och med lite 'sport' i sverige att inte vika med blicken vilket tolkas som ett svaghetstecken
Jäpp. Fast här avses ju att kompletta främlingar stirrar. Nu känner jag inte riktigt igen mig i alla de här amerikanska beskrivningarna av att svenskar "stirrar"; min definition av stirra är att glo på någon utdraget och inte vika med blicken. Att kasta en snabb blick på folk man möter på trottoaren är väl bara ren normal orientering för att inte gå rakt in i dem, men om någon verkligen skulle stirra skulle jag nog tänka psykfall, inte "klassisk svensk!".
Citera
2013-08-18, 16:18
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Inför det obehag som TS känner inför mångkulturen så var detta några av svaren TS fick.

Kontentan i svaren är att TS gjorde fel som reagerade och att TS istället borde anpassa sig eller acceptera förändringen och i förlängningen att alla svenskar borde göra det. Det är också det som är invandringsapologeterna i allmänhet anser.

Om det inte finns en utlänning i närheten som läxar upp svensken så är drömmen att svensken själv har internaliserat föreställningen om att det inte finns något svenskt eller åtminstone något svenskt värt att stå upp för. Det svenska ska anses mindre värt, lite löjligt och de känslor svensken har inför mångkulturen ska skambeläggas.

Blir nog inget nobelpris till dig. TS är efterbliven och drar in etnicitet och ursprung i en historia som handlar om att hon visade sina fula pattar och hur hon tolkade blickarna från några fånar på en klippa länge bort.

"En gammal svennegubbe spanade in min kuk i omklädningsrummet idag. Så jävla typiskt svenskt, sånt händer bara i Sverige och inte i resten av världen. Nu jävlar flyttar jag till Kongo Kinshasa."
Citera
2013-08-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Igår var jag ute på långpromenad runt en vik, då jag kom till en liten skymd strand. Eftersom det bara var jag och två afrikanska tjejer en bit bort där så kände jag för att ta mig ett dopp. På äkta svenskt vis drog jag av mig allt förutom trosorna (hade tagit av mig de också om jag varit ensam där) och klampade ner i vattnet för att simma. När jag vände mig om så satt den ena afrikanska tjejen och råstirrade på mig. De satt innan åt ett annat håll, och tjejens kompis satt fortfarande vänd åt det hållet, så uppenbarligen hade tjejen vänt på sig enbart för att kunna kolla på mig.

Det som skulle ha varit en befriande simtur i den svenska sensommaren blev till ren irritation. Jag försökte att inte låtsas om henne och simmade med tuttarna uppåt för att ändå försöka njuta av stunden. Till slut tog ilskan över, och jag gick upp ur vattnet för att klättra upp på klippan där de satt och skälla ut dem. Tyvärr verkar det som att de bestämde sig för att gå när de såg mig komma upp från stranden klädd som en svensk sommarbadare, och när jag kom fram till foten av klippan var de inte kvar.

Hittills har jag levt i tron att det bara är förbjudet att vara svensk. Glöm det! 2013 är det inte förbjudet - det är fysiskt omöjligt. Så länge det bara var förbjudet att vara svensk så kunde man fortfarande vara det, så länge man bröt mot regerna. Nu är den möjligheten också borta.

Jag var så upprörd och ledsen att jag gick raka vägen hem (med BH under tröjan - det är oklokt att visa att man är kvinna, eller att överhuvudtaget ha en kvinnokropp, i områden där det finns invandrare). Varför dessa två afrikaner hade förflyttat sig så långt ifrån invandrarområdena ända bort till det höginkomstområde dit jag promenerat vet jag inte. De var uppenbarligen inte där för att njuta av den svenska atmosfären.

Vad ska vi göra åt detta? Varför tycker etablissemanget och vänsterfolket att sånt här är "spännande för den svenska kulturen" och "kommer gynna svenskarna"? Jag kände mig definitivt inte "gynnad" av den här skitbehandlingen.

Är det någon annan som blir ledsen av det här?

Fruktansvärt det som hänt dig! Hoppas det aldrig händer igen och att de båda blattarna blev påkörda efter att de stirrat ut dig!
Citera
2013-08-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kanske då gör som många andra töser och skriker: "vad fan glor du på din jävla snuskgubbe!".
Varpå man svarar "Ja, det undrar jag också".
Citera
2013-08-18, 20:53
Medlem
retepm.s avatar
Jag blir mest ledsen över att du inte kan trolla bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in