Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-30, 10:56
  #397
Medlem
Chalices avatar
Hur är egentligen kvaliteten på SUs skjortor? Jag behöver bunkra lite budgetskjortor och då CT/TML inte längre är prisvärda pga svenska kronan tänker jag på SU.

Hur står sig deras billigare (800:-) modeller med CT/TML respektive Stenströms? Ngn som har testat?
Citera
2019-05-27, 11:41
  #398
Medlem
Bendriks avatar
Jag har sneglat mot SuitSupply i många år, men har inte slagit till på något än. Är det någon här som har någon storleksjämförelse som stämmer bra med annan leverantör? Är deras kavajstorlekar exempelvis jämförbara med andra märken eller kedjor på den svenska marknaden?
Citera
2019-05-27, 14:55
  #399
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Jag har sneglat mot SuitSupply i många år, men har inte slagit till på något än. Är det någon här som har någon storleksjämförelse som stämmer bra med annan leverantör? Är deras kavajstorlekar exempelvis jämförbara med andra märken eller kedjor på den svenska marknaden?

Ja, standardstorlekar skulle jag säga. Är du nyfiken är det bara att beställa hem. Returen är gratis.
Citera
2019-10-25, 13:37
  #400
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty474
Lite sent svar kanske men du kan väl annars bara ta in kostymen när du nått vikten? Jag pendlar rätt my let mellan sommar och vinter och brukar behöva ta in/ut regelbundet.

Hur gick det till slut?


Sent svar men inte köpt ännu, får ta tag i saken!

Mvh
Citera
2019-12-10, 09:06
  #401
Medlem
johqnnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Jag har sneglat mot SuitSupply i många år, men har inte slagit till på något än. Är det någon här som har någon storleksjämförelse som stämmer bra med annan leverantör? Är deras kavajstorlekar exempelvis jämförbara med andra märken eller kedjor på den svenska marknaden?

Jag tycker att ärmarna är ungefär 1 cm för korta och jag har exakt lika lång armar ("vingspann") som min längd eller +1-2 cm. Har inte haft det problemet med andra märken. Men det är en personlig preferens.

https://a.suitsupplycdn.com/image/up...lt/P5725_1.jpg

Typ så.

Annars är passformen som andra märken. Något längre, vilket är bra.
__________________
Senast redigerad av johqnni 2019-12-10 kl. 09:09.
Citera
2019-12-13, 15:45
  #402
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Ja, standardstorlekar skulle jag säga. Är du nyfiken är det bara att beställa hem. Returen är gratis.

Citat:
Ursprungligen postat av johqnni
Jag tycker att ärmarna är ungefär 1 cm för korta och jag har exakt lika lång armar ("vingspann") som min längd eller +1-2 cm. Har inte haft det problemet med andra märken. Men det är en personlig preferens.

https://a.suitsupplycdn.com/image/up...lt/P5725_1.jpg

Typ så.

Annars är passformen som andra märken. Något längre, vilket är bra.

Tack för input! Det kanske bara återstår att testa då
Citera
2020-03-09, 15:56
  #403
Medlem
tuggishs avatar
Var inne på deras hemsida.

Skorna låg på ca 2 000 kr

Kostymer 4500 kr

Man kan få mycket mer välkända märken för samma pengar. Hur är kvaliteten egentligen på Suit Supply?
Citera
2020-03-09, 18:41
  #404
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Var inne på deras hemsida.

Skorna låg på ca 2 000 kr

Kostymer 4500 kr

Man kan få mycket mer välkända märken för samma pengar. Hur är kvaliteten egentligen på Suit Supply?

Jag skulle säga att kvalitet och konstruktion är i samma härad som tex Oscar Jacobsson, Morris, Tiger mfl svenska märken. Klart prisvärdare dock.

Har iofs ingen erfarenhet av deras skor.
__________________
Senast redigerad av Chalice 2020-03-09 kl. 18:41. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-10, 11:51
  #405
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Var inne på deras hemsida.

Skorna låg på ca 2 000 kr

Kostymer 4500 kr

Man kan få mycket mer välkända märken för samma pengar. Hur är kvaliteten egentligen på Suit Supply?

Jag har ett tiotal kostymer från Suitsupply. Allt från instegskostymerna till MTM och man får mycket bang for the buck. Roligare än J.lindeberg, Tiger, OJ, Filippa K etc. Är man lång är deras långa storlekar guld värda. Ska man vara kritisk kan man klaga på byxorna. Är det en arbetskostym köper jag alltid två byxor eftersom byxorna slits fortare än vad kavaj gör.

Har ingen erfarenhet av deras skor. Men i prisklassen 2000 hade jag hellre köpt Morjas, Myrqvist eller lagt lite mer och köpt Loake.
Citera
2020-03-10, 11:56
  #406
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Jag skulle säga att kvalitet och konstruktion är i samma härad som tex Oscar Jacobsson, Morris, Tiger mfl svenska märken. Klart prisvärdare dock.

Har iofs ingen erfarenhet av deras skor.

Citat:
Ursprungligen postat av Azcii
Jag har ett tiotal kostymer från Suitsupply. Allt från instegskostymerna till MTM och man får mycket bang for the buck. Roligare än J.lindeberg, Tiger, OJ, Filippa K etc. Är man lång är deras långa storlekar guld värda. Ska man vara kritisk kan man klaga på byxorna. Är det en arbetskostym köper jag alltid två byxor eftersom byxorna slits fortare än vad kavaj gör.

Har ingen erfarenhet av deras skor. Men i prisklassen 2000 hade jag hellre köpt Morjas, Myrqvist eller lagt lite mer och köpt Loake.

Ja själva förvirringen för mig ligger i att jag trodde att det här var ett budget-märke. Inte medelpris-standard på marknaden.

Konservativ som jag är blir det nog hellre en tiger eller hugo-boss kostym då!
Citera
2020-03-10, 12:00
  #407
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ja själva förvirringen för mig ligger i att jag trodde att det här var ett budget-märke. Inte medelpris-standard på marknaden.

Konservativ som jag är blir det nog hellre en tiger eller hugo-boss kostym då!

Instegskostymerna kostar 3000 kr och det är väl budget? Nästan i klass med MQ, Brothers etc. Och dom är riktigt trevliga för pengen.
Citera
2021-12-19, 10:24
  #408
Medlem
Facket.forsakrars avatar
Är ute efter en kostym till nyår och som student så finns inga pengar i överflöd. Undrar om kostymerna i prisklassen 3000-4500 på suitsupply är okej att köpa. Undrar även hur storlekarna är. Har en kostym från dressman jag hade under studenten som sitter helt ok. Kavajen är storlek 44 och byxorna 31/30.

Vilken kollektion skulle ni råda att köpa? Har sett bl.a Lazio, napoli, Havanna osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback