Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-23, 09:14
  #349
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorwaerts
Pratade med SuSu's kundservice på FB för några dagar sedan. Mitt ärende handlade inte om deras Stockholmsbutik, men jag passade på att fråga om de visste något om när den skulle öppnas. Svaret jag fick gjorde mig en aning besviken. Det visar sig nämligen att öppnandet är försenat till oktober månad.

Tråkigt. Tack för info.
Citera
2017-08-28, 19:25
  #350
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Bumpar den här frågan igen då ingen av er verkar besvarat den. Jag provade även jag Edmund i storlek 48 hos Oscar Jacobson och skulle vilja veta vilken storlek hos SS man bör kika på om man funderar på en Lazio från SS.

Du hittar alla mått på deras hemsida. Sen är det fria returer, bara att beställa hem det du vill ha i flera storlekar. Skicka tillbaka det som inte passar.
Citera
2017-08-29, 10:26
  #351
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Du hittar alla mått på deras hemsida. Sen är det fria returer, bara att beställa hem det du vill ha i flera storlekar. Skicka tillbaka det som inte passar.

Jao, det fick bli så.

För er som undrar så har jag Edmund storlek 48 från Oscar Jacobson (som kanske är snudd på för stor) och storlek 46 från Suitsupply passade precis (även om den kanske skulle kunna vara 1 centimeter större runt midjan).

Jag väger förövrigt 80 kilo och är 179 cm lång.
Citera
2017-08-29, 19:57
  #352
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
(även om den kanske skulle kunna vara 1 centimeter större runt midjan).

Det fixar skräddaren för en hundring. Kul att det blev bra!
Citera
2017-09-23, 10:45
  #353
Medlem
Rotselleris avatar
Någon som sett ett datum för öppningen? Hörde september och butiken är ju i stort sett klar ser det ut som.
Citera
2017-09-23, 12:03
  #354
Medlem
St.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Någon som sett ett datum för öppningen? Hörde september och butiken är ju i stort sett klar ser det ut som.
Någon i tråden skrev att det är försenat till oktober.

Ska man förresten förvänta sig några öppningserbjudanden, eller blir det vanliga priser som gäller?
Citera
2017-09-25, 19:14
  #355
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Smith
Någon i tråden skrev att det är försenat till oktober.

Ska man förresten förvänta sig några öppningserbjudanden, eller blir det vanliga priser som gäller?

Tråkigt, jag som var sugen på lite nya grejer snarast.

Jag är tveksam, känns inte som deras stil att ha erbjudanden. Det är extremt sällan något roligt kommer på rea.
Citera
2017-10-04, 13:45
  #356
Medlem
Kaustis avatar
Senast jag pratade med deras chatt så var det "there is no date set yet, we hope to open before the end of the year". Så det känns inte som att oktober heller gäller längre.

Men å andra sidan hittade jag detta nyss, tydligen letar Suitsupply lokaler i Göteborg också: https://www.fastighetsvarlden.se/not...igare-lokaler/
Citera
2017-10-06, 15:04
  #357
Medlem
St.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Senast jag pratade med deras chatt så var det "there is no date set yet, we hope to open before the end of the year". Så det känns inte som att oktober heller gäller längre.

Men å andra sidan hittade jag detta nyss, tydligen letar Suitsupply lokaler i Göteborg också: https://www.fastighetsvarlden.se/not...igare-lokaler/
Passade precis på att fråga deras customer service angående detta. Det här svaret fick jag: "Hi there [St.Smith], the store is set to open in December!".
Citera
2017-10-27, 11:54
  #358
Medlem
Upplever att Suitsupply har förändrat passformen Havana, kan det stämma?
Har inte mätt ännu, men en Havana-blazer som jag har från ett par år sedan sitter bättre än en nyare. Båda är ofodrade, tygen är ungefär samma blandning också och vill minnas att priset var liknande. Upplever att ärmhålen blivit större, så rörligheten har minskat. När jag flaxar med armarna så tar tyget emot.
Citera
2017-10-29, 13:11
  #359
Medlem
Någon som har erfarenhet av deras flanellbyxor? Väljer mellan ett
par hos dem för 1349 och ett par från vårat svenska Oscar Jacobsson som ligger på 1800.

Håller de likvärdig kvalitet? Lägger heller lite extra om man får bättre tyg för pengarna.
Citera
2017-10-30, 11:12
  #360
Medlem
Vorwaertss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Någon som har erfarenhet av deras flanellbyxor? Väljer mellan ett
par hos dem för 1349 och ett par från vårat svenska Oscar Jacobsson som ligger på 1800.

Håller de likvärdig kvalitet? Lägger heller lite extra om man får bättre tyg för pengarna.

Har haft ett par från OJ och det var absolut inget att hänga i granen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback