Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 07:42
  #337
Medlem
CardinalSins avatar
Hann med ett besök på suitsupply i red october. Bra utbud med kostymer, skjortor och slipsar men dåligt med udda byxor och kavajer. Eftersom det främst var det senare jag var ute efter blev det inget.

Är ni i Moskva och är specifikt ute efter suitsupply är det denna butik ni ska gå till. Den i TSUM är mindre, men å andra sidan ligger det en massa andra affärer där så som en del i en shoppingrunda - eller sightseeing för den delen - så kan TSUM vara ett alternativ.

Over and out från Moskva.
Citera
2017-04-28, 19:50
  #338
Medlem
Riktigt uppfriskande med lite recensioner från affärer i "annorlunda" länder. Uppskattas verkligen!
Citera
2017-05-01, 10:49
  #339
Medlem
Jag kanske är långt efter, men noterade på hemsidan att Suitsupply kommer till Stockholm i höst.

Verkar som man satsar på norra Europa då Helsingfors lanseras samtidigt.
Citera
2017-05-13, 15:13
  #340
Medlem
Vilken/vilka passformer bör man titta på om man har lite mage men är rätt smal i övrigt? Helst med byxor i fullängd, inte några som slutar ovanför fotknölarna.
Citera
2017-06-05, 18:51
  #341
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Jag kanske är långt efter, men noterade på hemsidan att Suitsupply kommer till Stockholm i höst.

Verkar som man satsar på norra Europa då Helsingfors lanseras samtidigt.

Jupp, Norrlandsgatan 13, dvs mood-gallerian måste det då vara. Förbannat kul, kanske får bygga ut garderoben till hösten då.
Citera
2017-06-05, 22:04
  #342
Medlem
jannecools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Vilken/vilka passformer bör man titta på om man har lite mage men är rätt smal i övrigt? Helst med byxor i fullängd, inte några som slutar ovanför fotknölarna.
Napoli borde kunna passa bra. Det är den minst slimmade jag testat. Byxorna har en väl tilltagen längd i alla passformar, har alltid behövt lägga upp dom och jag är 188cm så det bör inte vara några problem.
Citera
2017-06-06, 09:53
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Jupp, Norrlandsgatan 13, dvs mood-gallerian måste det då vara. Förbannat kul, kanske får bygga ut garderoben till hösten då.

Blir ett ganska trevligt kluster med herrkläder om man lägger sig där. Då finns i så fall Suitsupply, NK och Best of brands nästan bredvid varandra på regeringsgatan.
__________________
Senast redigerad av --..-- 2017-06-06 kl. 09:55.
Citera
2017-07-10, 23:15
  #344
Medlem
H4C35G36s avatar
http://www.manolo.se/artiklar/artike...k-i-stockholm/
Citera
2017-07-11, 10:51
  #345
Medlem
Hoppa Napoli tycker jag - den är väldigt boxig i passformen o rätt så stoppade axlar, förstår inte varför den är populär - ser inte särskilt snygg ut på någon, låga armhål med på den

titta på Sienna istället , den är lite dyrare men bättre kvalitet och riktigt snyggt snitt med mjuka axlar, insnörpt midja och höga armhål
Citera
2017-07-31, 23:50
  #346
Medlem
Kaustis avatar
Är själv sugen på att beställa en kostym, dock är jag lite osäker kring storleken. Jag provade Tigers kostym Lamonte häromdagen i storlek 48 och jag tyckte den satt perfekt, men jag hittar inte dom exakta storleken på den så jag kan inte jämföra med SSs storlekar. Nån som har nån input där?

Letar efter ett mer italienskt stuk, mörkblå och kostymen kommer användas inom finans/bank om det är intressant. Vill helst inte ha kostymen så där "blank" i tyget som vissa modeller verkar ha.
__________________
Senast redigerad av Kausti 2017-08-01 kl. 00:15.
Citera
2017-08-18, 18:48
  #347
Medlem
Vorwaertss avatar
Pratade med SuSu's kundservice på FB för några dagar sedan. Mitt ärende handlade inte om deras Stockholmsbutik, men jag passade på att fråga om de visste något om när den skulle öppnas. Svaret jag fick gjorde mig en aning besviken. Det visar sig nämligen att öppnandet är försenat till oktober månad.
Citera
2017-08-21, 23:29
  #348
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shogunktm
Hej,

Här kommer en modell, färg & storleksfråga.
Jag ska köpa en mörkblå/blå kostym som fungerar för bröllop och arbete.
Kostymen behöver inte vara överdrivet strikt i modell eller färg och får gärna vara figursydd.

Mina mått
Längd: 181 cm
Vikt: 76kg
Bröstvidd 101 cm
Midja 85 cm

Modell:
Jag har tidigare provat Tiger JIL och Oscar Jacobson Edmund i 48 och de sitter bra, möjligtvis att Tigern var lite väl tajt. Tycker OJ lite bredare kavajslag är snygga.
Om jag tolkar SuitSupplys hemsida rätt så är Lazio den modell som är mest figursydd och således bäst matchar Tiger och OJ modellarna ovan?

Storlek:
När jag jämför OJ & Tigers storlekstabell med SuitSupply så får jag inte det att stämma, SS storlek 48 har ju väldigt stor Bröstvidd jämfört med OJ & Tiger.
OJ & Tigers storlekstabell är efter kroppsmått, inte kostymmått, hur mäter SuitSupply?

Ex 48 OJ: Bröstvidd=96, Midja=86, Armlängd=64.
Ex 48 Tiger: Bröstvidd=96, Midja=84, Armlängd=63.
Ex 48 SS: Bröstvidd=107, Midja=94, Armlängd=63.
Ex 46 SS: Bröstvidd=103, Midja=90, Armlängd=62,1.

Färg:
Jag vill ha en mörkblå eller blå färg. Den blå färgen får inte vara så mörk så den kan uppfattas som svart. Jag gillar Tigers indigoblåa färg och OJ 215 & 220:
OJ 215: https://www.oscarjacobson.com/sv/art...lazer_30508515
OJ 220: https://www.oscarjacobson.com/sv/art..._suit_20509760

Så vad tror ni?
1. Matchar SS Lazio mina önskemål?
2. Vilken SS storlek ska jag ta?
3. Vilken SS blå färg ska jag välja?

tacksam för svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Artois
Fick du nån ordning på storlekarna? Har precis som du provat Oscar Jacobson Edmund i 48 och den satt bra. Är osäker på vilken modell och storlek jag skall välja på suitsupply..

Bumpar den här frågan igen då ingen av er verkar besvarat den. Jag provade även jag Edmund i storlek 48 hos Oscar Jacobson och skulle vilja veta vilken storlek hos SS man bör kika på om man funderar på en Lazio från SS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback