Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-16, 23:20
  #1
Medlem
Vattenspridares avatar
Godkväll.
Tänkte beställa hem lite 5F-AKB48 nästa vecka och då undrar jag följande :

1. Kan/Ska jag ha torkad tobak eller fortfarande lite fuktig? ( Har 200g löstobak hemma som jag hade tänkt göra något "bra" med. )
2. Hur mycket tobak per g? ( Har rökt rökmixar några gånger, men vill ha något som är väldigt potent. )
3. Vad har ni för erfarenhet när det gäller 5F-AKB48 mixen?
4. Funkar den som någon slags "sömnmedicin" då jag bara kommer röka av den på kvällarna.

Och en lite offtopic, tänkte även beställa Blueberry blitz. Hur potent är den?
__________________
Senast redigerad av Vattenspridare 2013-08-16 kl. 23:24.
Citera
2013-08-16, 23:23
  #2
Medlem
LightClouds avatar
Tänkte du blanda ut cannabinoidpulver med tobak genom att tillsätta aceton och undrar ifall tobaken ska vara fuktig efteråt eller torr? Om det är frågan så är svaret på den att tobaken ska vara torr!

Ett gram pulver per 35 gram tobak är lagom tycker jag.

Mina erfarenheter är ganska stora enligt mitt eget tycke. Har rökt en hel del av den. Kolla gärna in denna tråden: https://www.flashback.org/t2192643

Må väl!
Citera
2013-08-16, 23:27
  #3
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Tänkte du blanda ut cannabinoidpulver med tobak genom att tillsätta aceton och undrar ifall tobaken ska vara fuktig efteråt eller torr? Om det är frågan så är svaret på den att tobaken ska vara torr!

Ett gram pulver per 35 gram tobak är lagom tycker jag.

Mina erfarenheter är ganska stora enligt mitt eget tycke. Har rökt en hel del av den. Kolla gärna in denna tråden: https://www.flashback.org/t2192643

Må väl!

Oj, kanske inte förklarade allting rätt. Ska tobaken vara torr eller fuktig innan jag blandar den med aceton och mixen?
Citera
2013-08-16, 23:35
  #4
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Oj, kanske inte förklarade allting rätt. Ska tobaken vara torr eller fuktig innan jag blandar den med aceton och mixen?

Är den "fuktig" från när du köpte den så spelar det ingen roll, men det är inte så att du ska tillsätta vatten eller så utan tobaken ska vara som den är när du köper den i förpackning.
Citera
2013-08-16, 23:41
  #5
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Är den "fuktig" från när du köpte den så spelar det ingen roll, men det är inte så att du ska tillsätta vatten eller så utan tobaken ska vara som den är när du köper den i förpackning.

Okej, tack så mycket

Nu kanske jag kan fråga dig ifall det funkar som "sömnmedicin". Lider av grova sömnbesvär som läkarna tyvärr inte vill göra någonting åt.
Citera
2013-08-16, 23:53
  #6
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Okej, tack så mycket

Nu kanske jag kan fråga dig ifall det funkar som "sömnmedicin". Lider av grova sömnbesvär som läkarna tyvärr inte vill göra någonting åt.

Just 5F-AKB48 tycker jag inte är särskilt sedativ och sömngivande. Däremot AB-FUBINACA gör en riktigt trött och man sover otroligt tungt på den efter att du har rökt några omgångar. Kolla hellre upp den i sådana fall!
Citera
2013-08-17, 00:09
  #7
Medlem
zajjahs avatar
Lyckats väldigt jävla bra med. Enkelt. Skål med kanske 10-15g tobak. Som tobaken är. Inte torkade eller fuktigare eller nått. Blandade med aceton och 1g pluver. AS STARK MIX. Så rekomenderar svagare! kanske 30g. Men känner du för det så på min mix som jag tror låg närmst 10:1 blir effekten:
1 bloss = beng
3 bloss = helt jävla väck.
Citera
2013-08-17, 00:13
  #8
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Lyckats väldigt jävla bra med. Enkelt. Skål med kanske 10-15g tobak. Som tobaken är. Inte torkade eller fuktigare eller nått. Blandade med aceton och 1g pluver. AS STARK MIX. Så rekomenderar svagare! kanske 30g. Men känner du för det så på min mix som jag tror låg närmst 10:1 blir effekten:
1 bloss = beng
3 bloss = helt jävla väck.

Ytterligare ett väldigt hett tips för alla som ska röka rökmixar är att införskaffa sig en digitalvåg och mäta upp sina doser. Det reducerar risken för att överdosera väldigt mycket.

Inget illa ment mot dig, utan rent generellt bara att ögonmåttande är ganska osäkert egentligen.
Citera
2013-08-17, 12:37
  #9
Medlem
dawthedudes avatar
I lagom mängd kan det fungera som sovmedicin men va försiktig. Snart kan du inte sova utan!
Citera
2013-09-24, 21:00
  #10
Medlem
SigrefIQs avatar
Lånar tråden lite.

Nu är det så att jag har 1g 5f-AKB48 på ingång och behöver lite svar på hur jag ska blanda det.
Jag har 25g tobak o blanda med, men jag är osäker på hur mycket aceton jag bör använda för att 5f-AKB48 ska spridas ut så jämt som möjligt i tobaken.

Sen om ni tycker 1g 5f-AKB48 för 25g tobak är för mycket, hur mycket 5f-AKB48 rekommenderar ni att använda? Har digitalvåg.
Citera
2013-09-24, 22:31
  #11
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigrefIQ
Lånar tråden lite.

Nu är det så att jag har 1g 5f-AKB48 på ingång och behöver lite svar på hur jag ska blanda det.
Jag har 25g tobak o blanda med, men jag är osäker på hur mycket aceton jag bör använda för att 5f-AKB48 ska spridas ut så jämt som möjligt i tobaken.

Sen om ni tycker 1g 5f-AKB48 för 25g tobak är för mycket, hur mycket 5f-AKB48 rekommenderar ni att använda? Har digitalvåg.
Blandade nyligen 2g på 55-60g och inte rökt 2 veckor innan det och jag vart då svinigt bäng i 1 vecka på det.
Se bara till att allt blir fuktigt, efter du helt i acetonet får du ta och röra om med något så det fördelas ännu bättre.
Jag använde mig av ungefär en halv flaska sist.
Citera
2013-09-24, 22:32
  #12
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigrefIQ
Lånar tråden lite.

Nu är det så att jag har 1g 5f-AKB48 på ingång och behöver lite svar på hur jag ska blanda det.
Jag har 25g tobak o blanda med, men jag är osäker på hur mycket aceton jag bör använda för att 5f-AKB48 ska spridas ut så jämt som möjligt i tobaken.

Sen om ni tycker 1g 5f-AKB48 för 25g tobak är för mycket, hur mycket 5f-AKB48 rekommenderar ni att använda? Har digitalvåg.
körde 35g men det verkar hyfsat personligt. blir det för starkt kan du ju blanda med vanlig tobak.

jag använde en hel flaska aceton. det är för mycket och tar en evighet att torka. en halv till en tredjedels flaska verkar lagom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback