Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-16, 00:18
Medlem
Svensk media i ett nötskal, om man är främling ska man skyddas. I och för sig bra att det finns någon "svensk" som vågar stå på sig mot homofanatismen.

Citat:
Efter presskonferensen gick flera svenska medier, bland annat SportExpressen.se, fram till friidrottsförbundets kommunikationschef Fredrik Trahn, för att be om ett förtydligande angående Aregawis citat. En kort stund därefter meddelade Trahn att Aregawi ville göra ett förtydligande.

Via sin tolk sa Abeba Aregawi:

– Vad jag förstår tillåter inte min tro att män är med män och kvinnor är med kvinnor.

Därefter pratade Aregawi, Trahn och tolken ihop sig ytterligare och bad sedan de svenska journalisterna om att citaten inte skulle publiceras eftersom Aregawi inte förstod hur kontroversiellt hennes uttalande var.

http://m.expressen.se/sport/friidrott/abeba-aregawi-min-tro-tillater-inte-det/?partner=www
2013-08-16, 00:38
Medlem
usb3s avatar
Fattar inte riktigt. Tävlar den där Abeba Aregawi för Sverige? Trodde det var en ryss som hade fält det uttalandet och att det var därför de hade tolk, men hon sitter ju med en Sverige-tröja...
2013-08-16, 01:22
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Fattar inte riktigt. Tävlar den där Abeba Aregawi för Sverige? Trodde det var en ryss som hade fält det uttalandet och att det var därför de hade tolk, men hon sitter ju med en Sverige-tröja...

Två olika personer du tänker på. Men helt rätt, båda har gjort uttalanden idag (igår).
2013-08-16, 01:48
Medlem
Käg Malaxs avatar
Vari består censuren? Är det att journalisterna begärde ett förtydligande? Men det står ju med i Expressen-artikeln även vad Aregawi sade först.

Också Aftonbladet kör nyheten på samma sätt: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article17303911.ab
2013-08-16, 05:28
Medlem
Är det inte Abeba Aregawi som försöker censurera genom att be journalister att inte publicera vad hon själv sagt i en presskonferens?
2013-08-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tmez2005
Svensk media i ett nötskal, om man är främling ska man skyddas. I och för sig bra att det finns någon "svensk" som vågar stå på sig mot homofanatismen.

http://m.expressen.se/sport/friidrott/abeba-aregawi-min-tro-tillater-inte-det/?partner=www

Eftersom Expressen publicerar det som hänt kan du ju inte säga att svensk media censurerar hennes uttalanden. Helt rätt att sådant här kommer i daga. Hon får stå för sina åsikter oavsett hur kontroversiella de än är. Självklart har hon också rätt att hysa dem.
2013-08-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tmez2005

Om du läser något i tidningen så är det med allra största sannolikhet inte censurerat. Hur i hela menar du
2013-08-16, 09:39
Medlem
nedboys avatar
Jag har hört det flera gånger på tv. Här i tråden går det att läsa om hur det står i flera tidnigar. Även jag undrar vad som menas med rubriken? Är inte rubriken direkt felaktig? Vem censurerar?
2013-08-16, 10:51
Medlem
Benny76s avatar
Kan inte påstå att hon skyddas som TS har i rubiken.
Låter mer som Pk drevet har sätts igång och nu ska alla idrottare tala om för Isinbajeva hur fel hon har och Emma Green kallas modig som protester genom att måla naglarna i regnbågens färger.

http://www.expressen.se/sport/friidrott/stjarnornas-stod-till-emma-stenaldern/
2013-08-16, 11:15
Medlem
brutefishs avatar
ojojojojoj. nu tappade man hela verktygslådan i maskineriet.

en svensk neger tar guld. FANTATISKT!!!
det finns inga gränser, alla är världsmedborgare, men nu tävlar hon för sverige och är svart.
hurra vad vi bra. GULD GULD GULD!!!

MEN.......så har vi religionsfrihet och yttrandefrihet i det här landet.
negern väljer då att utnyttja detta och säga sitt, att det är att hennes tro inte uppmuntra homos.

tydligen är inte detta så poppis då hon måste förklara sitt (väldigt klara) "utspel".
någon kan ju liksom ha fattat fel. hint, ingen fattade fel öht, hon gillar inte homos på grund av sin religion.

en svart importerad kvinna (+ guldmedaljör) som är emot homos.
hur ska PK-etablissemanget vända sig för att få rumpan fram?
2013-08-16, 11:26
Medlem
Den stora frågan i detta är hur i helvete hon kan få tävla för Sverige och ens vara Svensk medborgare?
hon fick Svensk medborgarskap eftersom att hon har en invandrad "Svensk" man och hela ärendet blev påskyndat eftersom att det var ett VM runt hörnet? Låter helt otroligt.

DET VÄRSTA av allt är att hon är Svensk enligt lagen men pratar knappt ett ord Svenska och behöver en tolk för att översätta vad som sägs och hon bor och tränar i det forna hemlandet Etiopien.

Finnen som uttalade sig i en finsk tidning hade rätt. SVERIGE HAR KÖPT SIG ETT VM GULD och befolkningen är enormt stolta över det.

Hörde att Aregawi flyttade tillbaka till Etiopien för att slippa betala skatt i Sverige också.. Suck på detta jävla land.
2013-08-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukkes
Den stora frågan i detta är hur i helvete hon kan få tävla för Sverige och ens vara Svensk medborgare?
hon fick Svensk medborgarskap eftersom att hon har en invandrad "Svensk" man och hela ärendet blev påskyndat eftersom att det var ett VM runt hörnet? Låter helt otroligt.

DET VÄRSTA av allt är att hon är Svensk enligt lagen men pratar knappt ett ord Svenska och behöver en tolk för att översätta vad som sägs och hon bor och tränar i det forna hemlandet Etiopien.

Finnen som uttalade sig i en finsk tidning hade rätt. SVERIGE HAR KÖPT SIG ETT VM GULD och befolkningen är enormt stolta över det.

Hörde att Aregawi flyttade tillbaka till Etiopien för att slippa betala skatt i Sverige också.. Suck på detta jävla land.

Jag kan iofs hålla med om delar av det här (framför allt löjligt att få medborgarskap men ändå behöva tolk...), men vad har det med ev. censur av hennes uttalanden att göra?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in