Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-02, 17:46
  #3241
Medlem
Var avsnitt 2 det sista?
Citera
2022-12-02, 17:51
  #3242
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den andra delen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nollgradigt
Var avsnitt 2 det sista?

Ja detta var den sista delen av denna dokumentär.
Citera
2022-12-02, 18:00
  #3243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Håller helt med. Holger var ute efter 6 år, efter att ha terroriserat sin familj i decennier och mördat sin hustru.
Tycker faktiskt avdagatagandet av honom kan ses som självförsvar. Måste vara en mardröm att veta att aset sprang lös igen.

Man kan säga att personerna som tog bort Holger en gång för alla borde klassas som hjältar.
Varför utnämns dom inte till hjältar även om vi inte vet exakt vilka dom är?
Ett problem mindre i Sverige med Holger borta fast vi dagligen lider svåra problem med alla adidaskramare som becknar runtom i städerna.
Vi är många som är glaaaaaada att Holger till slut fick vad han förtjänade!
Finns många fler bottenskrap till människor runtom i Sverige som förtjänar gå samma öde till mötes som Holger.
Behövs mer vigilantism i landet!
Citera
2022-12-02, 18:22
  #3244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Man kan säga att personerna som tog bort Holger en gång för alla borde klassas som hjältar.
Varför utnämns dom inte till hjältar även om vi inte vet exakt vilka dom är?
Ett problem mindre i Sverige med Holger borta fast vi dagligen lider svåra problem med alla adidaskramare som becknar runtom i städerna.
Vi är många som är glaaaaaada att Holger till slut fick vad han förtjänade!
Finns många fler bottenskrap till människor runtom i Sverige som förtjänar gå samma öde till mötes som Holger.
Behövs mer vigilantism i landet!
12 p på den
Citera
2022-12-02, 18:29
  #3245
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Fiskar är väl relativt långt ifrån däggdjur, så tror det som regel är lätt att avliva dem utan att känna något speciellt. Nu för tiden har jag dock svårt att döda något levande öht, undviker t o m att ha ihjäl spindlar och insekter. Verkar ha utvecklat nån slags empati på äldre dar, mycket märkligt.

Men att avliva o sen stycka en ko, det värsta var 100% alla dagar i veckan själva avlivadet även om det gick på en tiondels sekund. Men det är tankar innan/efter som gör det till en grej. Styckandet var mest jobbigt innan, men när man väl satte igång och "kört" ett tag så blev det en helt annan grej. Som ett jobb. Man svor snarare över om sågen slant eller nån sena inte ville släppa. Men nej, bondelivet var verkligen inte min grej, I wouldn't say "worst job ever", men nä.

Jag föreställer mig hursomhelst processen att just mörda v. stycka en människa som min beskrivna erfarenhet. Själva mördandet är en extremt stor grej i sig själv, så styckadet av kroppen efteråt blir mer som en restprodukt att ta hand om. Om det make'ar sense?

Vettiga tankar. Jag håller med jag dödar ogärna spindlar tex. De är väldigt nyttiga djur. Att mörda en människa är att passera en gräns psykologiskt och att sedan att stycka den mördade är sannolikt att passera ännu en gräns.
Citera
2023-02-23, 14:38
  #3246
Medlem
Precis sett dokumentären på Viaplay. Skulle kunna kalla det ett svenskt hedersmord! Fin upprättelse för kvinnan enligt mig.

Bra planerat eftersom ingen kan knytas till de fynd som gjorts! Hemskt ledsen, men här finns ingen sympati alls.
Citera
2023-02-26, 09:19
  #3247
Medlem
LoriLaughins avatar
Det finns en kvinna som mördades 2006. Christina hette hon tror jag.

Hon har haft det tufft.
Citera
2023-03-29, 20:28
  #3248
Medlem
svenskpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det måste absolut ha varit.

En kvinnlig vän till familjen pratade också om hur det skulle kännas att att få se Holger efter att han kom ut. Han ringde också upp henne men det slutade med att hon la på luren. Holger fick betala det ultimata priset för vad han hade gjort mot sin familj under många år och som slutade med att han sköt ihjäl sin hustru. Kan inte se någon annan orsak till att han blev mördad än hämnd.

Eftersom han styckades och alla kroppsdelarna aldrig hittades så kunde polisen inte få klarhet i vad som var dödsorsaken. Hade de haft en hel kropp hade detta varit lättare att få svar på.


Äntligen frid.
Skönt att han är död.
High-five till den/dom som hade ihjäl den sorry-ass-idioten!
Citera
2023-06-01, 23:38
  #3249
Medlem
Såg precis dokumentären på viaplay. Lite fundersam på varför man aldrig fick se bild på den mördare kvinnan. Nån teori?
Citera
2023-06-02, 00:46
  #3250
Medlem
Mer sånt här tack.
Citera
2023-06-02, 00:59
  #3251
Medlem
Och vilka var dom som förhördes som misstänkta? Lät ju som om det var någon som sålt Holgers bil och varför skulle nån från Holgers frus sida av släkten vara inblandad i den försäljningen?
Citera
2023-06-26, 00:28
  #3252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Och vilka var dom som förhördes som misstänkta? Lät ju som om det var någon som sålt Holgers bil och varför skulle nån från Holgers frus sida av släkten vara inblandad i den försäljningen?
Kan ha fel men har för mig att det var ene sonen och ev en kusin till sonen men är som sagt osäker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback