Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej det tyder på att han ville skada sig för att väcka sympati. Lyckas man inte ta livet av sig med ett skjutvapen är man inte ute efter det heller.
Jo, väldigt ovanligt att personen är så sjukt ego att han dödar sitt ex faktiskt.
Vad den mannen inte gjorde var väl att mörda sin fru - utgår jag ifrån. Alltså en helt annan utgångspunkt.
Han fick kriminalvård - det är det man erbjuder människor som sätter sig över andra och tar liv för att galoscherna inte passar...
Misstänker att han inte mår alls - och faktiskt gjort världen en tjänst i det då det utesluter att fler kvinnor kommer i hans väg.
Du verkar leva i en liten bubbla. Det är många som försökt att skjuta sig och misslyckats. Efter omplåstring och "vård" gör de om det eller prövar en annan metod och till slut lyckas de. Har du aldrig hört talas om sådana fall? Det handlar inte om att få sympatier.
Det är inte särskilt konstigt att sådana här saker händer. Svensken ska inte lägga sig i. Svensken ska skita i andra. Vänner borde ha sett att han mådde dåligt och hade de försökt att stötta honom istället, hade det kanske inte hänt. Men vi ska inte lägga oss i.
Vi ska vara kalla och okänsliga. Men jag tycker man ska tänka på att han har anhöriga. Ska de straffas också? För i förlängningen blir de straffade också pga "medmänniskors" synsätt. Nästan alla som begår ett grovt brott har barn/föräldrar som älskar dem för vad de är, men samtidigt, milt uttryckt, hatar det de gjort. Om du får barn som av en hastig impuls skulle begå ett grovt brott, skulle du vända ditt barn ryggen då?
Citat:
Ursprungligen postat av
korean
6 år och 8 månader för ett mord. Sött. Det borde inte finnas nån som söker efter den här mördaren förutom du då. Hoppas gubbfan hängt sig.
Du har utnyttjat mitt nick, men du har inte citerat mig. Det är
INTE OKEJ. Att "citera" någon innebär att du inte får ändra citatet. Då är det inget citat längre. Du har snabbt lyckats hamna på svarta listan. Ska du hitta tillbaka är det bäst du sköter dig korrekt på den punkten.
Fö kan jag hålla med om att 10 år och utsläppt efter 2/3, tycker också jag är för kort tid. Paret som under lång tid misshandlade lille Bobby till döds, fick inte mer de heller. Ännu värre enligt mig.
Man kan inte sparka på förövarna, som faktiskt avtjänat det straff det svenska rättssamhället erbjuder. När straffet är avtjänat ska de inte straffas mycket värre i efterhand. Då kan det bli farligt.