Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-14, 23:58
  #1
Medlem
Hallå gott folk,

Nu var tiden inne för även mig att skapa en träningsjournal. Detta för att göra ett tappert försök till beachkroppen 201X. Jag är så trött på det halvdanna och tänker att varje dag som går nu, är en dag längre ifrån målet. Det måste tas tag i nu och speciellt efter sommaren när ölhäfveri är en rutin känner jag mig fetare och ohälsosammare än nånsin.

Jag hoppas kunna motivera och motivera mig själv genom att utförligt bokföra mina träningspass och måltider. Syftet är att kombinera god träning, med bättre kost - Häng med!


STATS:

BAKGRUND:

TRÄNINGSSCHEMA:

MÅL:
__________________
Senast redigerad av Eisenbeever 2013-08-15 kl. 00:08.
Citera
2013-08-15, 00:05
  #2
Medlem
Pass1/vecka1: (10 reps)

Bänkpress 3x60kg
Hantelpress 3x20kg
Cablecross 3x18kg
Dips 3x
Triceps rep 3x46kg
Smal bänkpress 3x45kg
Puschdown 3x55kg

Frukost: Havregrynsgröt
Lunch: Fisksoppa
Efter träning: 1skopa Star nutrition
Middag: Torsk, skippade potatisen och åt en sallad till.

Kvällsmål: 2dl Blåbärssmoothie gjord på kvarg
__________________
Senast redigerad av Eisenbeever 2013-08-15 kl. 00:30.
Citera
2013-08-15, 00:23
  #3
Medlem
Ser bra ut ju
Bara en tanke, om du ska äta fisk två ggr om dagen får du se upp med vilken fisk och varifrån den kommer, finns rekomendationer på livsmedelsverket. Underskatta inte östesjön, den är så giftig som det sägs.
Citera
2013-08-15, 00:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten4
Ser bra ut ju
Bara en tanke, om du ska äta fisk två ggr om dagen får du se upp med vilken fisk och varifrån den kommer, finns rekomendationer på livsmedelsverket. Underskatta inte östesjön, den är så giftig som det sägs.

Tackar, kom gärna med invändningar. Aa nee det bara blev så idag, äter fisk nångång i veckan annars bara. Kompenserar upp det med omega 3 tabletter dock.
Citera
2013-08-15, 01:16
  #5
Medlem
Bild på dagsformen
Citera
2013-08-15, 08:28
  #6
Medlem
TimeForMes avatar
Ser bra ut tycker jag!

Vad är det mer för käk som gäller?
Kan rekommendera kyckling, bra protein och rätt så fettsnålt!
Men du verkar kunna en del om träning och kost men ska följa dig!

Lycka till
Citera
2013-08-15, 11:13
  #7
Medlem
Kosten blir att höja proteinintaget och minska på kolhydraterna samt helt och hållet utesluta läsk, godis och annat skräp. Väldigt generellt till en början.

Vaknade kl 10 imorse, gjorde 100 armhävningar fördelat på 4 set samt åt 1 1/2dl havregrynsgröt till frukost.
Citera
2013-08-15, 18:06
  #8
Medlem
Deerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenbeever
Kosten blir att höja proteinintaget och minska på kolhydraterna samt helt och hållet utesluta läsk, godis och annat skräp. Väldigt generellt till en början.

Vaknade kl 10 imorse, gjorde 100 armhävningar fördelat på 4 set samt åt 1 1/2dl havregrynsgröt till frukost.

varför ska du göra armhävningar när du vaknar?
Citera
2013-08-15, 19:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deerp
varför ska du göra armhävningar när du vaknar?

Haha kände för det bara
Citera
2013-08-15, 19:57
  #10
Medlem
Pass 2/ Vecka 1 (10reps)

RYGG & BICEPS
Chins:3x27kg hjälpvikt
Marklyft:3x70kg (vågade inte lasta på mer pga känning i rygg)
Latsdrag: 1a 1x57kg 2a 5reps 57, 5 reps 50kg, 3x50kg
Sittande rodd:3x64kg
T-bar maskin: 3x20kg
Bicepscurl: 1a: 4reps 15kg 6reps 12,5kg, 2a: 12,5kg, 3e: 7 reps 12,5kg 3 reps 10kg
Omvänd stångcurl:3x20kg
Preacher curl: 1a: 8 reps 36kg 2 reps 32kg, 2a: 8reps 32kg, 2reps 27kg, 3e: 27kg

Avslutade passet med 10 intervaller: workspeed:15 ā 30sek restspeed: 8 ā 35sek

Noteringar: Kände av ryggen efter första set marklyft så led lite men körde på. Vi får se hur det utvecklar sig. Har hänt mig en gång tidigare att det huggit till och vid tillfället känts som att jag kunnat köra på. För att senare på kvällen utvecklas till ryggskott. Hoppas ryggen känns bra imorgon bara peppar, peppar.

Hade ingen vidare koll på hur jag låg till i biceps efter sommaren. Så det blev lite hoppande fram och tillbaka. Var helt slut på preachern i slutet!


Dagens kost:

Frukost: 1 1/2dl havregrynsgröt
Lunch: Halv kebabsallad utan sås(sparar andra hälften till morgondagens lunch)
Efter träning: 1skopa star nutrition
Middag: klockan är strax 8 känner ingen riktig hunger, så väntar lite med käket. Maten står dock klar. Och det blir kyckling med ris och sallad.
Citera
2013-08-16, 12:45
  #11
Medlem
Vart ingen middag igår. Började följa en ny serie igår kväll "orange is the new black" som jag varmt kan rekommendera. Ett avsnitt blev snabbt tre och då var klockan närmare midnatt och kände inte för att stoppa i mig massa innan läggdags.

Är bra i ryggen känns skönt att det inte utvecklades och något annat håll. Kroppen är mör och biceps fick sig en rejäl körare igår.

Ska dock erkänna att jag fuska med en sesamfrökaka till serien.

Morgonvikt: 81.3kg


Frukost idag blev återigen 1 1/2dl havregrynsgröt med en kopp kaffe.

Idag har jag planerat att åka förbi affären. Behöver inhandla: keso, kvarg, tonfisk och så ska jag prova äggvita. Har ni nå mer tips på enkla proteinrika måltider?
__________________
Senast redigerad av Eisenbeever 2013-08-16 kl. 13:01.
Citera
2013-08-16, 20:28
  #12
Medlem
Hade vilodag (möjligtvis löpning) på schemat idag. Och det fick bli vila. Har sån fruktansvärd träningsvärk i hela kroppen från igår och iförrgår.

Till lunch åt jag andra halvan kebabsallad, igen utan dressing.
Till middag drog jag igång grillen för första gången sedan utlandsresan och det vart hemmagjorda hamburgare.

Inte optimalt med brödet osv. Men nu fick det bli så.

Imorgon går jag på't igen. Det vankas utgång(nyktert) hur som haver så ska jag hinna med gymmet. Sen drar premiere league igång igen - äntligen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback