Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-14, 17:12
  #1
Medlem
Mina föräldrar har provat vitapro och slutat sedan en tid tillbaka då det har ingen effekt.

Trots att dom hört av sig och sagt att dom inte vill ha det igen så dämper ett packet ner i brevlådan en tid senare med motiveringen:

"Du har haft ett vilande konto"

Och när man har ett vilande konto så skickar dom åter efter en tid. Moment 22!

Men det är nu fixat efter lite skrik och gap. Man kommer ingenvart i sverige genom att vara trevlig har jag erfarit. Enda gången det börjar hända saker i dispyter med företag eller för den delen med sjukvården det är när man börjar höja rösten. Då blir där fart på dom små arbets myrorna.

Har tittat lite på sammansättningen och där är inget direkt enastående med produkten.

Vitamin E för att boosta antioxidanter i kroppen är lika med noll. Då rekommenderar jag hellre N-Acetyl Cystin vilket boostar glutationen i kroppen och det är kroppens eget mest kraftfulla protein som tar hand om oxidativ stress, fria radikaler och skyddar cellerna från cancer.

Anledningen till att folk köper Vitapro är intensiv marknadsföring genom media.

Jag råder alla till att sluta beställa från bluff och båg AB (VitaeLab).

Här är en bra artikel som jag hittader idag om just företaget och produkterna som kan vara intressant för personer som provat någon av deras produkter.

http://traningslara.se/vitaepro-topp...a-overdrifter/

Skulle vilja få lite diskussion här på flashback om detta, så ni som har lite erfarenhet av vitaelab var snälla och posta.
Citera
2013-08-14, 17:12
  #2
Medlem
Zilvios avatar
Tråden är stängd och vi hänvisar till tråden: (FB) Stora Tråden för snabba och enkla frågor om Kosttillskott - Med Guide/FAQ

/MOD
Citera
2013-08-14, 17:39
  #3
Medlem
PWMWDs avatar
Kosttillskott som man inte behöver helt enkelt, tycker inte man skall klaga på vitaelab utan det är väll kunden som får ta reda på innehållet innan man börjar trycka i sig det.
Citera
2013-08-15, 01:13
  #4
Avstängd
Politiskt.Korrekts avatar
Ja, det är en marknadsföringsbluff. Men de håller sig inom ramarna för vad svensk lagstiftning säger om livsmedel och marknadsföring. De har dock tidigare fått viten i miljonklassen för felaktiga hälsopåståenden.

Läs innehållsförteckningen och undra om man kanske kunde skaffa sig samma innehåll för 70kr?
Citera
2013-08-16, 20:58
  #5
Avstängd
Storhandlarns avatar
Du hittar det du behöver i grönsaks och köttdiskarna. De där pillerna kan du lika köpa billigare på din ica eller konsum butik.
Citera
2017-01-29, 13:29
  #6
Avstängd
Koenigsallees avatar
Finns det verkligen ingenting bra att säga om Vitapro? Jag funderar på att köpa själv
Citera
2017-01-29, 13:48
  #7
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsallee
Finns det verkligen ingenting bra att säga om Vitapro? Jag funderar på att köpa själv

Ingenting som du inte får i dig i en någorlunda normal kost.
Citera
2017-01-29, 18:01
  #8
Medlem
GamlaSmaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezima
Mina föräldrar har provat vitapro och slutat sedan en tid tillbaka då det har ingen effekt.

Trots att dom hört av sig och sagt att dom inte vill ha det igen så dämper ett packet ner i brevlådan en tid senare med motiveringen:

"Du har haft ett vilande konto"

Och när man har ett vilande konto så skickar dom åter efter en tid. Moment 22!

Men det är nu fixat efter lite skrik och gap. Man kommer ingenvart i sverige genom att vara trevlig har jag erfarit. Enda gången det börjar hända saker i dispyter med företag eller för den delen med sjukvården det är när man börjar höja rösten. Då blir där fart på dom små arbets myrorna.

Har tittat lite på sammansättningen och där är inget direkt enastående med produkten.

Vitamin E för att boosta antioxidanter i kroppen är lika med noll. Då rekommenderar jag hellre N-Acetyl Cystin vilket boostar glutationen i kroppen och det är kroppens eget mest kraftfulla protein som tar hand om oxidativ stress, fria radikaler och skyddar cellerna från cancer.

Anledningen till att folk köper Vitapro är intensiv marknadsföring genom media.

Jag råder alla till att sluta beställa från bluff och båg AB (VitaeLab).

Här är en bra artikel som jag hittader idag om just företaget och produkterna som kan vara intressant för personer som provat någon av deras produkter.

http://traningslara.se/vitaepro-topp...a-overdrifter/

Skulle vilja få lite diskussion här på flashback om detta, så ni som har lite erfarenhet av vitaelab var snälla och posta.
Ja det är bluff. Dyr bluff.
Citera
2018-07-30, 13:12
  #9
Medlem
luddesbros avatar
Hur kan denna bluff pågå år efter år? Kvacksalveri är vad det är.
Citera
2020-07-06, 15:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Hur kan denna bluff pågå år efter år? Kvacksalveri är vad det är.
Människor måste bojkotta dom, och dom kändisar som gör reklam för skiten i tv
Citera
2021-07-13, 17:27
  #11
Medlem
https://www.konsumentverket.se/aktue...ttet-vitaepro/
Citera
2021-07-13, 17:29
  #12
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/hal...gora-dig-sjuk/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback