• 1
  • 2
2005-06-21, 21:20
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag har hunnit sätta i mig några flaskor nu, och tycker den är helt ok! Fin och bra smak!

Vad tycker ni andra som provat den?
Citera
2005-06-21, 21:23
Medlem
rooys avatar
Har inte smakat den. Är den sötad med ngt annat sötningsmedel? Känns som att jag föredrar socker i så fall.
Citera
2005-06-21, 21:24
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooy
Har inte smakat den. Är den sötad med ngt annat sötningsmedel? Känns som att jag föredrar socker i så fall.
Jo, sötningsmedel.
Citera
2005-06-21, 21:26
Moderator
impieteers avatar
Jag tycker den är jättegod, men jag märker ingen skillnad från den gamla vanliga.
Citera
2005-06-21, 21:41
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jag har hunnit sätta i mig några flaskor nu, och tycker den är helt ok! Fin och bra smak!

Vad tycker ni andra som provat den?

Den är helt åkej, smakar precis som den andra.
Citera
2005-06-21, 21:51
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Den är helt åkej, smakar precis som den andra.
Synd bara att reklamen är så jävla usel! Skrämmer säkert iväg många som skulle kunna tänka sig köpa den annars, man får fan ångest av den reklamfilmen!

Nån som vet hur mycker socker det är i vanlig ketchup? En kompis som hade diabetes sa att det var 25%!
Citera
2005-06-21, 21:57
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Jag köper hem den för barnens skull de märker ingen skillnad, men jag tyckte den var lite lösare och smakar inte lika bra som den "gamla" men jag äter den ändå.
Citera
2005-06-21, 22:08
Medlem
Jag har inte testat ketchupen men kör stenhårt med Felix Pastaketchup som också innehåller väldigt lite socker och smakar mer tomat dvs väldigt god.
Citera
2005-06-21, 22:13
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Jag har inte testat ketchupen men kör stenhårt med Felix Pastaketchup som också innehåller väldigt lite socker och smakar mer tomat dvs väldigt god.
Jag tycker en sån flaska tar slut i ett naffs. Har å andra sidan bara köpt en flaska nånsin.
Citera
2005-06-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jag tycker en sån flaska tar slut i ett naffs. Har å andra sidan bara köpt en flaska nånsin.

Jo den tar slut snabbt, kanske inget för barnfamiljen...

En fråga, hur är smaken på ketchup utan socker, finns det smakskillander?
Citera
2005-06-21, 22:37
Medlem
Agent Coopers avatar
Heinz Heinz och åter Heinz. Finns ingen godare variant!
Den äckligaste måste vara Pride:s variant. Ser ut som en tesked tomatpuré utrörd i 1 liter vatten! Smakar därefter...
Citera
2005-06-21, 22:40
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Jo den tar slut snabbt, kanske inget för barnfamiljen...

En fråga, hur är smaken på ketchup utan socker, finns det smakskillander?
Hålet är ju stort som fan på pastaketchupen, däri ligger väl anledningen till att den tar slut snabbt, kan jag tänka. Svårt att spruta smala streck över en stor tallrik pasta med en sån, strecken blir så tjocka. En smalare öppning på flaskan skulle vara fint!

Smakskillnaden är inget jag reagerat på, men jag tog en msk heinz och en msk felix utan socker och åt för att kolla vilken som var godast mellan dom två, felix utan socker vann på K.O kan jag säga! Men smaken är som baken, det där är väl olika från person till person
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in