Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-14, 01:36
  #1
Medlem
Hej!

För fyra år sedan köpte jag AoE 3. Under dessa år har jag varit fram och tillbaka med att spela spelet. Jag brukar vanligtvis lägga av för jag får alltid notifikationen "Failed to join the game" varje gång jag försöker joina någon annans game. Jag har varit runt i flera forum för att leta efter svar men inget har visat något bra resultat. Jag har testat nästan allt. Alla forum svarar nästan exakt likadant. Jag har t.o.m ring Microsoft Sweden och frågat om problemet och då svarade dom att dom hade lagt ner supporten för AoE 3 och att jag skulle vända mig till deras forum där det var fullt av nissar om inte gav mig ett skit.

Nu det jag har testat är allt från att starta om datorn, ominstallerat spelet till att öppna portarna i routern (80-80/2300-2310 TCP/UDP). Jag har bryggat routern vilket är samma sak som en DMZ. Jag har också stängt av brandväggen i datorn & tillåtit Age3 i brandväggen.

Jag orkar inte med folk som upprepar sig om och om igen om att jag ska öppna portarna och starta om datorn det hjälper inte!!

Finns det någon där ute som har ett vettigt svar och är riktigt kunnig inom routrar/portar/spel/internet och allt överhuvudtaget är jag väldigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig!

Jag sitter på en Thomson TG789vn Router
Citera
2013-09-05, 18:36
  #2
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotgunDifference
Hej!

För fyra år sedan köpte jag AoE 3. Under dessa år har jag varit fram och tillbaka med att spela spelet. Jag brukar vanligtvis lägga av för jag får alltid notifikationen "Failed to join the game" varje gång jag försöker joina någon annans game. Jag har varit runt i flera forum för att leta efter svar men inget har visat något bra resultat. Jag har testat nästan allt. Alla forum svarar nästan exakt likadant. Jag har t.o.m ring Microsoft Sweden och frågat om problemet och då svarade dom att dom hade lagt ner supporten för AoE 3 och att jag skulle vända mig till deras forum där det var fullt av nissar om inte gav mig ett skit.

Nu det jag har testat är allt från att starta om datorn, ominstallerat spelet till att öppna portarna i routern (80-80/2300-2310 TCP/UDP). Jag har bryggat routern vilket är samma sak som en DMZ. Jag har också stängt av brandväggen i datorn & tillåtit Age3 i brandväggen.

Jag orkar inte med folk som upprepar sig om och om igen om att jag ska öppna portarna och starta om datorn det hjälper inte!!

Finns det någon där ute som har ett vettigt svar och är riktigt kunnig inom routrar/portar/spel/internet och allt överhuvudtaget är jag väldigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig!

Jag sitter på en Thomson TG789vn Router
OBS. Förmodligen inget hjälpade svar. Vill mest svara då problemet är vanligt och jag har råkat ut för't.

Hade problemet förut, sen öppna jag portarna, minns dock inte om det var det eller att jag installera om spelet som hjälpte.

Jag kommer dock ihåg att jag brukade hitta games via quick search, lite tråkigt eftersom det mest var 1v1 men det funkade. Iaf körde jag en del 1v1s och kom in på nåt enstaka game men allt som oftast fick jag FTJG. Men så en dag helt plötsligt så funkade det. Tror jag avinstallera, laddade ned från TPB men använde min CD-key o hade mig, till slut iaf så funka det.

Nu för tiden får jag det fortfarande men väldigt sällan.
Citera
2014-02-14, 13:04
  #3
Medlem
StranZas avatar
Jag och mina polare har precis samma problem, meddelandet kommer upp vid nästan varje försök att joina ett spel. Ingen som har några tips?
Citera
2015-02-26, 22:23
  #4
Medlem
detrass avatar
Har samma frustrerande problem och ingen lösning...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback