Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-05, 21:12
  #13
Medlem
Isnatts avatar
Vilket vatten dom använder spelar stor roll på smaken och om det nu är olika bryggerier som gör den så använder dom förmodligen lokalt vatten.

Angående ingrediensförteckningen så kan det vara så att regler angående vad man måste skrivas ut ändrats. Säger inte att det är så, men kan vara. På vissa produkter står det exempelvis bara 'kryddor' men allergener måste skrivas ut.
Citera
2017-01-05, 21:21
  #14
Medlem
ellroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Trots mina 40 år har jag aldrig smakat Trocadero. Köpte den för första gången idag för att många säger att den är så god. Fy fan! Den smakar ju Marinella! Sliskig och jag får kväljningar då Marinella är bland de sötsliskiga viner man kan dricka, och vet hur man fick tvinga i sig skiten bara för att bli full. Trocadero smakar på liknande sätt. Det var enda gången och aldrig mer.
Fuck you cunt!

Hur kan man inte gilla Trocadero, med de subtila apelsin och äpplesmakerna?
Citera
2017-01-06, 02:15
  #15
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Fuck you cunt!

Hur kan man inte gilla Trocadero, med de subtila apelsin och äpplesmakerna?

Den är grym!

Brukar åka förbi Ö&B imellanåt för just trocadero och champis i deras 25cl flaskor,
Citera
2018-02-20, 15:41
  #16
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu ska Trocaderon "förädlas" och fans rasar för att det ska bli annorlunda dvs sämre smak. Det är alltså Vasa bryggeri i Sundsvall som kört via originalrecept som ska läggas ner så fog för oro!

Citat:
I de norra delarna av Sverige går läsken går under benämningen "Norrlands nationaldryck".

Men nu tvingas Vasa Bryggeri i Njurunda sluta tillverka storsäljaren Trocadero.

I stället tar Spendrups över och utlovar att drycken ska ”förädlas”.

Försöker lugna upprörda fans
I en intervju med tidningen Land försöker Spendrups presschef, Rose-Marie Hertzman, lugna de upprörda känslorna genom att försöka förklara vad förädlandet innebär.

– Dels ska vi i vår lansera en ny lightversion av Trocadero, en zero utan socker. Dels ska designen fräschas upp lite i samband med det. Men jag såg skissen och kunde knappt se någon stor skillnad. Och originalreceptet från 1953 är detsamma, säger Hertzman till Land.
https://www.expressen.se/dinapengar/...rka-trocadero/
Citera
2018-02-20, 16:08
  #17
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu ska Trocaderon "förädlas" och fans rasar för att det ska bli annorlunda dvs sämre smak. Det är alltså Vasa bryggeri i Sundsvall som kört via originalrecept som ska läggas ner så fog för oro!

Inte bra, förändringar ger alltid anledning till oro även om de säger att originalreceptet inte skall ändras.
Citera
2018-05-11, 22:20
  #18
Medlem
Carl-Benzs avatar
Kan bara konstatera att jag fått en ny favorit, Trocadero zero, inte alls lika blek som Vasabryggeriet lightversion var.
Citera
2018-05-13, 16:20
  #19
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Benz
Kan bara konstatera att jag fått en ny favorit, Trocadero zero, inte alls lika blek som Vasabryggeriet lightversion var.
Fanns kvar av den gamla lightversionen när jag handlade senast, kände absolut ingen skillnad jämfört mot Trocadero Zero.
Citera
2018-05-13, 21:43
  #20
Medlem
lagerhyllans avatar
Har sett att de försöker lansera Trocadero igen.

Idag såg jag följande:

Trocadero 33 cl flaska

Trocadero 50 cl

Trocadero 10 pack 33 cl burkar.
Citera
2018-05-14, 18:20
  #21
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Har sett att de försöker lansera Trocadero igen.

Idag såg jag följande:

Trocadero 33 cl flaska

Trocadero 50 cl

Trocadero 10 pack 33 cl burkar.


Funnits ett bra tag.
Citera
2018-05-14, 23:10
  #22
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Funnits ett bra tag.

Aldrig någonsin sett Trocadero 10 pack innan..?
Citera
2018-05-15, 19:31
  #23
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Aldrig någonsin sett Trocadero 10 pack innan..?

Funnits på min lokala Ica ett tag nu, vet inte exakt men ungefär 2-3 månader! Så att jag skrev ett bra tag var lite förhastat! 😁
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback