2013-08-13, 15:29
Medlem
Köpt ett nytt grafikkort - signalfel till datorskärmen

Köpte ett par nya delar till datorn och det verkar som om det nya grafikkortet inte gillar min datorskärm. Med det gamla grafikkortet fungerade allt utan problem och nu får jag dessvärre använda en äldre datorskärm som till min förvåning fungerade.

På den datorskärmen som vill att grafikkortet ska fungera med finns ingen DVI, vilket är den anslutningen jag kör med nu från grafikkortet, till en annan äldre skärm.

Äldre skärm med DVI/VGA: Samsung SyncMaster 204b (fungerar med nytt grafikkort)
Ny skärm med VGA/HDMI: Samsung SyncMaster s27b350 (fungerar ej med nytt grafikkort)
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660
Processor: i5 - 3470 3.20 GHz
Moderkort: MSI B75MA-P45
Citera
2013-08-13, 15:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådinlägg flyttad från Windows till Hårdvara PC

//Mod
Citera
2013-08-13, 16:08
Bannlyst
Så med nya grafikkortet så funkar äldre skärmen via vga men inte nya skärmen via hdmi?

Grafikkort med enbart basdrivrutin (standard vga driver) så kan den inte skicka bild via hdmi men vga funkar finfint och kanske även dvi... installera nyaste nvidia drivrutinen om du inte gjort det.

Se til att inte ha både vga och hdmi kablar ikopplade samtidigt
Citera
2013-08-14, 12:13
Medlem
Den gamla skärmen fungerar med DVI, dessvärre har inte min nya skärm DVA, bara VGA och HDMI. Jag har testat alla möjliga kombinationer och försökt med skarvar koppla ihop men det har heller inte fungerat.

Jag har rätt drivrutiner installerade då jag fick med en skiva till grafikkortet.

Har du några andra tips? Kan det ha något med BIOS-inställningarna att göra?
Citera
2013-08-14, 14:24
Medlem
Jag löste problemet. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här