Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-08-17, 06:47
  #73
Medlem
Är för tillfället också sjukskriven (såg någon tidigare som var det) så mitt liv är inte lika aktivt som förr, men detta är väl en vanlig dag: (tar det inte riktigt i ordning utan listar bara saker som inträffar någon gång under dagen)

- vaknar, käkar nåt och slår på datorn. Kollar nån serie medan jag äter.
- smsar/ringer nån vän.
- scrapbooking. Gör egna kort.
- ut och går med hundarna eller en vän.
- skriver i Word på en bok.
- kollar serier på datorn lite till.
- kanske träffar nån kompis om jag känner för det.
-lyssnar på musik
- spelar nåt spel på datorn, lite olika. Oftast Sims!
- åker till sjukhuset (inte varje dag såklart men ofta) eller tar blodprov på VC.
- vilar en stund
- hänger i soffan en stund på kvällen
- pluggar om jag orkar
- sover
Citera
2013-08-17, 11:06
  #74
Medlem
hejmatildas avatar
Om jag går i skolan brukar jag gå upp vid 06.30, läsa tidningen, äta frukost, fixa mig och sådant.
Kommer hem runt 17.00, om jag inte jobbar så pluggar jag, åker och tränar och sen kommer jag hem och kollar på någon serie/film innan jag somnar. Alternativt att jag åker hem till pojkvännen och har sex innan jag somnar.

Om jag slutar tidigt/är ledig så brukar jag träffa några vänner inne i stan och fika, äta middag, gå i affärer och handla. Vad vi pratar om är beroende på vilka gemensam intressen man har med just de vännerna men alltifrån sport, musik, politik, skvaller, sex, roliga saker som har hänt i ens liv sen senast.

På helger brukar jag antagligen gå ut på krogen, träffa några vänner och röka, gå på spelningar, hemmafester, jobba och spela match.

Använder chrome både på datan och mobilen, de flikar jag har uppe just nu är tumblr, twitter, expressen, facebook och någon random blogg. Och flashback såklart.
Citera
2013-08-17, 11:10
  #75
Medlem
Plasticsmiless avatar
Umm..

SHOPPAR!
Städar
Duschar
Fixar mig
Fixar håret
Glor på tv
Fikar
Flashback, bloggar
Träffar vänner
Jobbar

Osv?
Citera
2013-08-17, 18:06
  #76
Medlem
Pope666s avatar
Beror på om de är singlar eller i förhållande....


Singel

* Lagar mat
* Städar
* lägger upp bilder på fb på sina maträtter och annat tråkigt.
* Tränar på gym i tighta kläder
* Har en profil på någon dejtingsida
* "klagar" på hur många killar som flörtar med henne irl eller på sin dejtingsida
* Tittar på typ Ricki Lake eller någon annan tråkig serie
* Träffar vänner och pratar om killar, kläder samt fixar naglarna tillsammans
*Fikar med vännerna


Förhållande

* Går till tvättstugan med sin kille
* När hon pratar med andra killar så nämner hon sin kille 345 gånger i samtalet
* pratar i "vi" termer
* tränar på gymmet med sin "starka" kille som kan träna med 10 kg hantlarna helt själv!
* Gillar samma lag/idrottsman som sin kille
*typ allt som de gör som när de är ensamma


ibland kan tjejer spela kort med sina tjejkompisar. Plus så ska de gulla med bittra gamla tanter också. Skryter gärna om hur framgångsrika de är men vill ju andra bara "såååå" väl.


*


Edit: Glömde att tjejer shoppar kläder från tråkiga klädesbutiker också typ h&m också.

Det och går till "skönhetssalaonger" samt skriver på ett fjortisspråk när de smsar m.m.

typ "hallååå!"
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback