Citat:
Ursprungligen postat av
vokal91
Hejsan!
Funderar på att ta ett lån för en ögonoperation så att jag kan gå vidare inom GMUn. Problemet har varit att jag fått avslag då jag haft för låg deklarerad inkomst tidigare år. Men sedan aprill månad i år har jag fått en tjänst på 87% och har en nettoinkomst på ca 15-16k i månaden innan övertid/ob. Kan styrka detta med lönespecifikationer. Borde det gå att kontakta sin egen eller annan bank och lösa detta?
Tack på förhand.
Du borde nog kunna spara lite pengar om du tjänar ca 16k, du bor väl själv antar jag? Låt oss säga att ca 5000kr går till hyran (vilket jag tror är mindre), 1000 kr för mobilen och tv'n, och 2000kr till mat.. 8000 blir kvar, vad gör du med dem?
Nu har jag såklart ingen aning om ifall du går i någon sport, ifall du precis köpt en dator som du har avbetalning på, osv.. men några tusenlappar bör du ha kvar varje månad som du kan spara ihop.
Små lån är dumt att ta. Det börjar alltid med smålån, sen när man räknar ihop alltihopa så blir man gråtfärdig. Glöm inte heller att dem tar ränta på lånet, några tusenlappar går till räntan varje år, så himla onödigt.