Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-11, 21:46
  #1
Medlem
Kariminells avatar
Ja min kära kamrater, hösten börjar närma sig och snart faller mörkret över oss.
Under sommaren finns det så mycket gott man kan göra, roliga saker och aktiviteter man kan göra.
Ofta behöver man inte spendera pengar för att kunna göra något riktigt kul.

Jag och många andra upplever att det är svårare att göra saker under hösten och vintern.
Sitter ofta hemma när kylan och regnet öser förbi, på kvällarna (helger) drar jag kanske ut någon enstaka gång, hänger med någon brud eller så drar jag med mina kompisar till något fik.
Jovisst, det är kul till en början men sen blir det slentrianmässigt.
Detta hatar jag mest med hösten och vintern.

Därför startar jag denna tråd för att vi ska komma på bra idéer på vad man kan göra för kul inför den kommande tiden.
Behöver inte nödvändigtvis vara utomhusaktiviteter, behöver inte heller involvera pengar.

Ja - kom på vad som helst.
Med hjälp av er kan min/eran höst och vinter bli åtminstone lite bättre!
Citera
2013-09-03, 16:06
  #2
Medlem
Kariminells avatar
Vafan, komigen nu folket!
Citera
2013-09-03, 18:04
  #3
Medlem
De kanske inte vill börja tänka på hösten riktigt än? Det är ju ganska varmt och soligt än så länge i större delen av landet.

Min första höstliga aktivitet blir nog att baka äppelkakor och laga god kryddstark mat, starka grytor mm.

Återkommer till tråden senare när höstmörkret börjat infinna sig.
Citera
2013-09-03, 18:10
  #4
Medlem
GreedyGoats avatar
1.
Har man möjlighet så kan man ju alltid knulla.
Hur lång tid det tar varierar ju dock från person til person
Däremot så blir det ju aldrig tråkigt, så det kan göras hela vintern.

2.
Sen kan man köpa sig ett pussel på 25 000 bitar.

3.
Se på film och serier

Sen finns det ju en del att göra ute som typ snowkiting, snowboard, skidor, göra snögubbar, köra bil på isen,
Citera
2013-09-03, 19:22
  #5
Medlem
Fastna i en hobby man tycker är kul, jag spelar väldigt mycket bas under vinterhalvåret. (Dock även under sommarhalvåret också...) Men grejen är att så länge man håller sig sysselsatt med någon hobby man uppskattar och känner att man får ut något av så känns vintern och hösten automatiskt så mycket roligare än om man sitter och rullar tummarna och deppar.
Citera
2013-09-03, 21:50
  #6
Medlem
Jag har redan panik... ja brukade spela massa dataspel/tvspel. Men inget av de är ens roligt längre. Hur fan ska man klara vintern.

Jag har väldigt mycket ledig tid.
Citera
2013-09-03, 22:22
  #7
Medlem
Cameltotems avatar
Spela spel (BF4, GTA5 Kommer nu)
Sladda med bilen i vinter
Gör snökonst
Kolla på naturfilmer på Vimeo
Hitta en ny hobby
Ha sex
Citera
2013-09-06, 20:13
  #8
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukenfittanbajs
Jag har redan panik... ja brukade spela massa dataspel/tvspel. Men inget av de är ens roligt längre. Hur fan ska man klara vintern.

Jag har väldigt mycket ledig tid.

GTA 5 kommer ut nu, det spelet är garanterat roligt!
Citera
2013-11-06, 22:35
  #9
Medlem
Kariminells avatar
Mina damer och herrar, dags för en liten bump av den här tråden då mörkret fallit över oss.
Några idéer på trevliga aktiviteter?
Citera
2013-11-08, 02:59
  #10
Medlem
bobhnuds avatar
Att sitta inne i stugvärmen och läsa en god bok är ju alltid trevligt.
Citera
2013-12-08, 21:46
  #11
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Att sitta inne i stugvärmen och läsa en god bok är ju alltid trevligt.

Har du någon trevlig bok som du kan rekommendera nu när mörkret har fallit över oss?
Citera
2013-12-09, 22:32
  #12
Medlem
Har samma problem som dig TS.. Något av det djävlgaste med vintern är att inte DÖ av tristess.

Min lösning är att försöka göra småsaker hela tiden. Hela tiden försöka "hålla sig i rörelse" så att säga. Inte att man ska röra kroppen bokstavligt talat, utan att man försöker göra många olika småsaker.

Vem fan försöker jag lura? Jag sitter bara vid datorn hela vintrarna.

Nej men det blir en hel del plinkande på gitarren, lite löpning (ganska sällan på vintern, men det händer), lyfta lite skrot, städa, baka saker, köpa nya roliga prylar, sova så länge man orkar mm.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback