2013-08-11, 16:38
Medlem
Ratis avatar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17274059.ab

"Även om det inte är något fel på kräftorna som familjen Matsson-Andersson köpt har de nu åkt i soptunnan. Familjen tappade aptiten vid åsynen av sädesledarna och klarade inte ens att äta pajen de bakat till kräftskivan.
– Jag vet inte om jag någ*onsin kommer vilja äta kräftor igen. I alla fall inte på ett tag. Men det är bra att vi har fått reda på vad det var, säger Frida Andersson.
"

Ja vad fan ska man säga. Blir bara så arg när jag läser detta, slänga bort fullt ätbar mat? Bara att skära bort trådarna och mumsa i sig kräftorna.
Vilka människor det finns

Vad tycker ni om artikeln? Vad skulle ni ha gjort i denna situationen?
Senast redigerad av Rati 2013-08-11 kl. 16:40.
Citera
2013-08-11, 16:42
Bannlyst
Detta har hänt mig. Jag grät inte ut i Aftonbladet and I'm still alive.
Citera
2013-08-11, 16:45
Medlem
tuffkatts avatar
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...S0122-EDIT.JPG

Haha, deras ansiktsuttryck. Så otroligt pinsamt. Hur fan kan de inte skämmas över att göra så här?

Citat:
– Jag vet inte om jag någ*onsin kommer vilja äta kräftor igen. I alla fall inte på ett tag. Men det är bra att vi har fått reda på vad det var, säger Frida Andersson.
Daniel Östman från Lobster Seafood Sweden förklarar att familjen gärna får höra av sig till deras kundtjänst.
Varför säljer ni kräftor som har hunnit utveckla sädesledare?

Det stycket också. Det här är utan tvekan bland det värsta jag sett i Aftonbladet.

Herregud
Citera
2013-08-11, 17:02
Medlem
sluggerbanans avatar
Man äter ju rommen. Känner inte riktigt igen den där sädesledaren från mina kräfter, lobster seafood snackar naturligtvis skit om att deras färskfångade kräftor har olika cykler. Överlag har kvalitén på kräftor blivit urholkad och dålig pga producenterna girighet. Det är ofta 100% hankräftor även i dyra paket fast de borde vara 50%-50%. Ommärkning av gamla paket som sedan säljs som färska är mer regel än undantag. Kontrollen borde vara mycket strängare.
Citera
2013-08-11, 21:11
Medlem
De tog reda på vad de vita trådarna var, och SEN kontaktade de AB! Undrar varför man väljer att göra bort sig på detta sätt? Och frågan om varför man säljer kräftor med sädesledare är ju obetalbar! Lika dumt som att fråga varför man säljer kräftor med rom
Citera
2013-08-12, 00:23
Medlem
Doviculuss avatar
Varför slänga kräftorna? Det är väl bara att ta bort trådarna eller?

Det kanske var för svårt för dem.
Citera
2013-08-12, 05:30
Medlem
MeanMEs avatar
Klart berättigat klagomål.
Kräftorna är ju nästan ett år gamla.

Man säljer inte så gammal fryst mat som "färsk".
Jag hade slängt dem med, krävt pengarna tillbaka och köpt riktiga färska kräftor i stället.

Reaktionen överdriven dock.
Citera
2013-08-12, 06:36
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Klart berättigat klagomål.
Kräftorna är ju nästan ett år gamla.

Man säljer inte så gammal fryst mat som "färsk".
Jag hade slängt dem med, krävt pengarna tillbaka och köpt riktiga färska kräftor i stället.

Reaktionen överdriven dock.

Läs texten på nytt. Det anges inte att de köpt "färska" kräftor! Det bara hintas av abl för att skapa lite sensation. Så vitt jag vet så säljer inte Lobster Seafood "färska" kräftor utan uteslutande frysta sådana.

http://www.lobster.se/sv/produkter-retail
Citera
2013-08-12, 09:51
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Läs texten på nytt. Det anges inte att de köpt "färska" kräftor! Det bara hintas av abl för att skapa lite sensation. Så vitt jag vet så säljer inte Lobster Seafood "färska" kräftor utan uteslutande frysta sådana.

http://www.lobster.se/sv/produkter-retail
Jag fattade det med.
Men dessa kräftor är minst ett år gamla.
Det är höstkräftor från förhoppningsvis 2012.

Räkor tex rekomenderar man att inte hålla fryst längre än någon månad om jag minns rätt.
Citera
evilhoneys avatar

Moderatormeddelande

Postat av evilhoney 2013-08-12, 10:52
Moderator
OT raderat. Oneliners om aftonbladet i allmänhet är inte topic. Försök hålla er till matsidan av nyheten.
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in