Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-10, 18:31
  #1
Medlem
Spottade nynazister på stan i dag som delade ut flygblad och rätt som det var attackerade de en snubbe med fana som vapen och blodet rann.
Vad var grejen?
Citera
2013-08-10, 18:34
  #2
Medlem
http://www.unt.se/uppsala/brak-under...n-2541589.aspx
Citera
2013-08-10, 20:07
  #3
Medlem
"Uppsalapolisen uppger att demonstranterna saknade demonstrationstillstånd. De stod och delade ut flygblad i några timmar."

Jag kan förstå att omgivningen blir irriterade när man har mage att genomföra en så våldsam demonstration. Vad för hemska människor delar ut flygblad, egentligen?
Citera
2013-08-10, 20:25
  #4
Medlem
apan76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
"Uppsalapolisen uppger att demonstranterna saknade demonstrationstillstånd. De stod och delade ut flygblad i några timmar."

Jag kan förstå att omgivningen blir irriterade när man har mage att genomföra en så våldsam demonstration. Vad för hemska människor delar ut flygblad, egentligen?
Att dela ut flygblad är så klart ganska oskyldigt men att filma förbipasserade är en helt annan grej.
Citera
2013-08-10, 20:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apan76
Att dela ut flygblad är så klart ganska oskyldigt men att filma förbipasserade är en helt annan grej.
Så länge de befinner sig på allmän plats har de rätt att filma precis vad de vill.
Citera
2013-08-10, 20:45
  #6
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Så länge de befinner sig på allmän plats har de rätt att filma precis vad de vill.
Ja, men man kan ifrågasätta seriositeten i att filma meningsmotståndare under en demonstration.

Om det vore miljöpartiet som höll en demonstration och filmade eventuella motdemonstranter, så kan jag bara ana hur tongångarna hade lytt på FB...
Citera
2013-08-10, 20:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walter-Ulbricht
Ja, men man kan ifrågasätta seriositeten i att filma meningsmotståndare under en demonstration.

Om det vore miljöpartiet som höll en demonstration och filmade eventuella motdemonstranter, så kan jag bara ana hur tongångarna hade lytt på FB...
Jag ser inga problem i att bli filmad på stan. Varför? Anledningarna är många, men den här snubben kan på ett kreativt sätt förklara lite hur jag tänker.
Citera
2013-08-10, 20:53
  #8
Medlem
.buenaventura.s avatar
"demonstranterna slagit en kvinna som inte ville bli filmad" Stolt, svensk nationalist eller hur var det nu. Stärker mina teorier kring att många kvinnomisshandlare dras till dom kretsarna

"Det är flera som misshandlat honom"

Med andra ord :Nynazisterna misshandlade en kvinna och när en man försökte förhindra detta så blev även han misshandlad. Fyfan vad äcklad man blir
Citera
2013-08-10, 20:59
  #9
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Jag ser inga problem i att bli filmad på stan.
När man framstår sin åsikt är det viktigt att framstå som seriös och representabel, i synnerhet om det är en kontroversiell åsikt som man försöker att framföra. Att ställa sig och filma dem som misstycker med åsikten ser väldigt illa ut, syftet är uppenbart, att dokumentera politiska opponenter.

Jag talar inte generellt om filmning på allmänna platser, utan om den specifika situation som tråden handlar om.
Citat:
Varför? Anledningarna är många, men den här snubben kan på ett kreativt sätt förklara lite hur jag tänker.
Den där videon är väl ett ypperligt exempel på nackdelen med att man får trycka upp en videokamera i ansikten på en främling, utan att ens säga "hej".
Betygsättningen av videoklippen visar att flertalet ogillar det sättet som YouTube-användaren SurveillantCameraMan agerar.
Citera
2013-08-10, 21:02
  #10
Medlem
Kvinna börjar oprovocerat provocera och hetsa, får ej gensvar och börjar slå. Aktivisterna försvarar sig och en vit riddare ser sin chans, får dock smaka flagpinne.
Citera
2013-08-10, 21:06
  #11
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Kvinna börjar oprovocerat provocera och hetsa, får ej gensvar och börjar slå. Aktivisterna försvarar sig och en vit riddare ser sin chans, får dock smaka flagpinne.

Du rättfärdigar med andra ord misshandel av kvinnor och personer som inte tycker det är OK med kvinnomisshandel?
Citera
2013-08-10, 21:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Du rättfärdigar med andra ord misshandel av kvinnor och personer som inte tycker det är OK med kvinnomisshandel?

Börjar en kvinna slåss får hon väl för fan kunna ta stryk med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback