Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-20, 22:14
  #349
Medlem
Smerchs avatar
Sorgligt att tidningen kulturen har tagit bort Teratologens recensioner? (eller är jag tekniskt handikappad? går väl säkert att hitta cachade versioner så klart, men...)
Hoppas att det av någon anledning var på Teratologens initiativ i så fall, såg någon genomvidrig text på den sidan om att de skulle värdesätta alla människors lika värde mer eller hur det nu var. Usch! Apsefiston är Teratologens magnum opus, men efter det är det han skrev på tidningen kulturen och i norran bland det mest läsvärda.

Han har översatt en ny bok av Cioran vilket nämns i Cioran-tråden men inte har nämnts här. Ifall någon vet något mer om vad han skrivit det senaste får ni gärna skriva här eller i pm
Citera
2020-10-12, 18:06
  #350
Avstängd
Myshufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Detta betyder att n'Paul var alldeles för snygg för få att fisa honom i munnen, inget annat

Morfar säger efter att ha massakrerat honom
"Helt horribelt, hur kan man bli som han?"

Ett geni som jag som en dag ska bli större än teratologen själv.. fast i andra medium äta upp hans "sjuka uttryck" för att para-citera Qvicks brorsa...inser att den meningen rymmer teratologisk dubbeltydighet & är en fråga morfar frestar sig själv att söka, trots att det ä förbjudet

Här ä den bästa meningen i hela boken

Jajävlar!


Är ni samlare av Teratologen hela bunten, eller nöjer ni er med biblans utgåvor?
Citera
2021-03-13, 14:41
  #351
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Sorgligt att tidningen kulturen har tagit bort Teratologens recensioner? (eller är jag tekniskt handikappad? går väl säkert att hitta cachade versioner så klart, men...)
Nej, det verkar det tyvärr inte göra.

Någon som kan bidra med dessa?
Citera
2021-11-23, 13:01
  #352
Medlem
Spotlifes avatar
Dagar i ljus och frihet – Intervju med Nikanor Teratologen

https://tidningenkulturen.se/utgavor...or-teratologen
Citat:
Det ni nu ska läsa, denna text, sträcker sig tvärs genom Sveas undermåliga brunhål och publiceras i dess fantasmatiska kloak för att tillsynes nå dig i ditt allra mest privata, i ditt läsande. Språkförbittraren – den litteräre kuratorn Räihä – söker upp författaren Nikanor Teratologen för en stunds samtal om odling av bitterhet, sötma och döda och kära gamla hjältar.
Att hata allt mänskligt liv
Citat:
Att hata allt mänskligt liv är Nikanor Teratologens återkomst som skönlitterär författare.

Från en värld befolkad av Morfar, Pyret och andra typer ur den västerbottniska faunan tar nu Teratologen med oss på en resa till det koloniala Indien. Bokens kretsar denna gång kring Cunningham som med teratologisk blick guidar sin läsare genom myter, filosofi och religion. Hinduismen blandas med det satanistiska, Kipling med Spivak.
https://www.bokus.com/bok/9789173270...manskligt-liv/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Att_ha...%A4nskligt_liv
Citera
2022-02-08, 22:17
  #353
Medlem
Enmansdemos avatar
En fråga till er andra, funderar ni någonsin på anal-fixeringen och glorifierandet av nikotin i Äldreomsorgen, den används som en underliggande analogi för sjukdomen som Pyret och kvinnorna lider av & vad det skapar för svårigheter...även för delar av morfars gäng

Jag håller på och avtäcker detta mysterium, men jag tänker inte avslöja vad i sin tur nikotinet kopplar till som återkommer väldigt ofta i böckerna, det är yttre faktorer som kommer få avgöra om jag kommer börja läcka fakta
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-02-08 kl. 22:24.
Citera
2022-08-08, 03:54
  #354
Medlem
Böckerna är på sitt eget vis lika vansinniga och degenererade som den verkliga människan och dess samhällen och föraktet som gemene man hyser åt mästerverket speglas ömsesidigt tillbaks på dem själva igenom satiren.

Nikanor Teratologen är en av Sveriges bästa förfittare någonsin.
Aldrig har en bok berört mig så. Alla som tänker själva i den ding-dong-värld vi lever i och behärskar förmågan att leka med tankarna, ideer och koncept har mycket att hämta i Teratologens böcker.
De som inte klarar av att läsa böckerna är de svagsinnta programmerade boskapen och ett och annat oförstört barn, böckerna är omtumlande på gott och ont men det är ändock inte värre än hur illa det är att bara stå ut som en människa i dagens samhälle.

Det är fördjävligt att några av böckerna ska vara så besvärliga och dyra att få tag på.
Varför säljer inte författaren sina verk själv?
Trilskande förlag behövs inte längre i modern tid.

Jag vill se en digital nedladdning mot betalning från en egen hemsida eller ännu bättre: varför inte begagna sig av modern teknologi och saluföra varenda skrift som en NFT i en blockkedja? Kolla upp det!
Då skulle vi alla omedelbart kunna köpa ett exemplar av vilken skrift vi behagar att läsa utan onödiga mellanhänder och krångel.
Citera
2024-02-14, 19:52
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
En fråga till er andra, funderar ni någonsin på anal-fixeringen och glorifierandet av nikotin i Äldreomsorgen, den används som en underliggande analogi för sjukdomen som Pyret och kvinnorna lider av & vad det skapar för svårigheter...även för delar av morfars gäng

Jag håller på och avtäcker detta mysterium, men jag tänker inte avslöja vad i sin tur nikotinet kopplar till som återkommer väldigt ofta i böckerna, det är yttre faktorer som kommer få avgöra om jag kommer börja läcka fakta

Hur går det med undersökningarna?
Citera
2024-02-14, 19:54
  #356
Medlem
Är det någon som kan svara på varför texterna till fyra Zeppelin-låtar återges på baksidan och försättsbladet till Hebbershålsapokryferna? Framgår det av boken?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback