Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-10, 09:17
  #1
Medlem
LightClouds avatar
Jag kom att tänka på detta innan. Titt som tätt läser man om personer som det går snett för under ett rus där personen ifråga är påverkad av någon cannabinoid. Jag skulle därför vilja höra lite historier om hur, var och varför en händelse inträffade som du ansåg vara jobbig och för mycket.

Alla berättelser är välkomna! Alltifrån där man rökt lite och blir paranoid av någon dum anledning till de berättelserna som sträcker sig så långt att ambulans och sjukvård har fått kopplas in.

Jag har bara haft en jobbig upplevelse (dock fick jag ingen "snetripp", utan jag hade rökt för mycket bara och blev irriterad på ruset) på syntetiska cannabinoider sedan jag började röka i april och det var på grund av att jag överskattade min egen tolerans. Helgen innan hade jag rökt sju milligram AB-FUBINACA i pulverform fast detta efter cirka ett gram av andra cannabinoider. Fredagen efter den veckan tänkte jag att jag kunde röka tio milligram eftersom att sju milligram sist gav ett riktigt mysigt rus men att jag hade kunnat klara av mer. En variabel jag inte tänkte på som gjorde att jag fick ganska jobbiga effekter var att detta var första röktillfället jämfört mot efter ett gram redan upprökt av blandade rökmixar.

Somliga har säkert redan läst om min upplevelse och tycker att jag lägger upp den överallt, men i denna tråden bara måste den finnas med. Nu vill jag höra era berättelser istället!

Vad som bör finnas med i er berättelse:
  • Vilken cannabinoid rör det sig om?
  • Hur stor dos rökte du?
  • Hur van rökare är du?
  • Var befann du dig?
  • Vad hände och vad utlöste jobbiga och oönskade effekter?
  • Red ni ut stormen eller hur löste ni problemet?
  • Övriga reflektioner?


Här under finns en text om händelsen i mer utförlig version:
Citera
2013-08-10, 10:16
  #2
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Vilken cannabinoid rör det sig om?
Minns inte exakt men hade beställt något som hette Nordic Bleed/Blend(?) eller något sånt.


Befann mig i hemmet (hos föräldrarna) med brorsan (då päronen var borta)
Jag läste då här inne om att städa medans man är hög. Alltså röka en feting, sätta på musik och bara börja städa. Det var lite häpnadsväckande att läsa hur många som gillade det. Så jag ville prova eftersom jag skulle annars få svårt att finna motiv till det.
Jag tog fram påsen och insåg det skrämmande faktum att jag inte hade några risslor eller vanliga cigg(!).
Så jag började leta som fan efter något vettigt substitut och hittade sen en vattenpipa som man brukade röka frukttobak i.
Jag var osäker på om jag skulle röka i vattenpipan då man kan dra in lite väl mycket på en gång utan att tänka på det. Jag hade vid detta tillfälle inte rökt jätte mycket men minst 10 gånger kanske.
Men eftersom jag inte hade något annat så tände jag genast igång. Jag vet inte hur mycket men det kan inte ha varit mer än 2 gram.
När jag var klar så tänkte jag ju att jag skulle börja städa vattenpipan men när jag kom till köket så kände jag att det blev svårt att andas (inte seriöst) men enbart på ett latsamt sätt. Så jag satte mig i soffan och försökte ta det lungt med att titta på tv. Sen blev det hastiga andetag eftersom pulsen gick upp. Men det gick fortfarande att kontrollera.
Brorsan kom och när jag tittade på honom så började rummet ser ut som var taget från den tecknade serien Quack Pack. Fast det var inte så kraftigt som det kanske låter för jag var tvungen att anstränga mig för att se det.
Men jag njöt av ögonblicket så länge jag kunde men sedan så fick jag i uppdrag av brorsan att ta ut tvätten och göra mat till päronens ankomst.
Jag ville verkligen inte detta då det var lite mycket att göra i det stadie jag var i.
Men efter tjat så gick jag till tvättmaskinen men blev galet yr och illamående på vägen så jag spydde.
Brorsan hann moppa upp skiten innan päronen kom så, så var det med det.
Så med avsikt att städa så gick det snarare tvärtemot.
Citera
2013-08-10, 10:36
  #3
Medlem
Vart så bäng av spice att jag tappade all kordination, kunde inte gå så hamnade på en parkbänk som jag softade på i 20 minuter innan jag kunde börja gå igen, fyfan va skumt det var!
Citera
2013-08-11, 01:14
  #4
Medlem
Spaders avatar
Finns ju redan en sådan här tråd - klistrad dessutom: https://www.flashback.org/t1242487
Citera
2013-08-11, 01:20
  #5
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Finns ju redan en sådan här tråd - klistrad dessutom: https://www.flashback.org/t1242487

Jo, jag känner till den men den syftar mer på bieffekterna i sig. Tanken med denna tråden var att man ska berätta sina historier om när man verkligen fick i sig lite för mycket cannabinoider.
Citera
2013-08-12, 12:56
  #6
Medlem
khrysothemiss avatar
Hade vid tillfället rökt JWH-018 i ett år, sedan haft ett "uppehåll" på ett-två år då jag rökte mest hasch. Vet inte exakt vilken cannabionid eller dos, det var en hemmablandad rökmix som en kompis köpt av någon annan, föll mig inte in att fråga då (var ett eller två år sedan). Vi rökte i vattenpipa i tidigare nämnda kompis lägenhet.

Några minuter så var jag bara jävligt bäng och skrattade åt ingenting och så vidare, men sen började jag bli av med förmågan att bedöma avstånd, låg på golvet och trodde att resten av rummet var två decimeter brett, mina fingrar flera meter osv. Känt igen det sedan tidigare stordoser, fast då i peaken, och nu var jag fortfarande på väg upp, tre-fyra minuter in. oh shit, tänkte jag.

Gick in på toan och satte mig ner, började må illa och kände vrålstarka rysningar i hela kroppen. Fuckade upp tankeförmågan rätt rejält med, allt jag kollade på kändes intensivt viktigt och jag zonade ur hela tiden. Efter kanske tio minuter gav jag upp och gick för att lägga mig i ett mörkt rum.

Vid det här laget hade jag helt sjuka taktila hallucinationer, kändes som att jag rytmiskt blev huggen av knivar i hela kroppen - ingen smärta, bara känslan av att något regelbundet penetrerade och skar i kroppen. Jag hörde ett ljud, en två sekunder lång melodi, som överröstade alla andra ljud i lägenheten och upprepades ad finitum. Vad jag än tittade på började jag associera helt galet och jag såg associationsbanorna framför mig, tex dörrhantag -> abstrakt kvadratformation -> minne från när jag var fyra -> en till kvadratbild -> känslan av att ramla, osv. Kvadratgrejen var kanske åtta kvadrater i ett rutmönster som utlöste en enorm känsla av igenkänning och nya rysningar.

Sen låg jag golvad i obestämbar tid och bara upplevde detta och försökte stå ut. Efter ett tag la sig illamåendet, rysningarna, ljudet och bilderna - men jag associerade fortfarande konstigt, det kändes nu som att associationsprocessen var nedsaktad otroligt mycket, att alla kvadrater var där vanligtvis men att jag inte kunde uppfatta dom för att dom flashade förbi så otroligt snabbt. Nu däremot så upplevde jag hela spektaklet så långsamt så att jag kunde märka och förstå det, försökte beskriva det i ord men det var så många helt nya begrepp att ord saknades, jag hittade panikartat på egna för att kunna beskriva det som hände men det var lönlöst, och när ruset la sig så kunde jag inte längre förstå vad jag hade upplevt.

Jag vet inte om jag tror på att jag på riktigt upplevde den riktiga associationsprocessen, men jag trodde det då, mitt i ruset. Var ganska skakad efteråt.
Citera
2013-08-12, 18:35
  #7
Medlem
10sekunders avatar
Jag fick för mig att testa Aura Sniper och började försiktigt, det dröjde innan jag kände något alls vilket ledde till att jag så småningom överdoserade en aning.

Det ironiska var att jag pratade med en kompis om hur det inte tog något när det plötsligt slog till en bra stund efter att jag rökt det sista.

Tung i skallen, dålig balans, suddig bakgrund men tydliga ansikten, synen zoomade ständigt fram och tillbaka, jag kunde inte ta in det som sades, fick anstränga mig för att prata vettigt (både tekniskt för att munnen domnade bort och för att det kändes tomt i skallen) och hade hela tiden en känsla av "det här är inte jag egentligen, jag kommer inte minnas det här imorgon" nästan som att vara utanför kroppen.

Rent kroppsligt: snustorr i munnen och huvudvärk i flera dagar efteråt, röda ögon och lite frusen. Jag fick inte direkt panik men började tänka "vad synd och onödigt om jag skulle förbli så här". Otroligt glömsk och trögtänkt hela dagen efter, jag gick t.ex. till soprummet utan sopor

Jag får skylla mig själv och gör inte om det!
__________________
Senast redigerad av 10sekunder 2013-08-12 kl. 18:38.
Citera
2013-08-12, 19:27
  #8
Medlem
Genie rökmixen! Det var då jag inte rökt på flera månader och blev sugen, så att jag ville testa genie. Tog bara en bloss för att känna efter, men det blev en ordentlig tripp tillräckligt för att fästa sig i minnet.
Citera
2013-08-13, 15:07
  #9
Medlem
Convicteds avatar
Det var en lördagsnatt när jag och några vänner puffa dom gamla goda JWH sorterna, så var jag tvungen att lägga mig ner i en mörk gränd för jag var för stekt. Det var helt sjukt. Sen 20 min senare kunde jag resa mig igen och gå vidare. Var helt lam typ.
__________________
Senast redigerad av Convicted 2013-08-13 kl. 15:09.
Citera
2013-08-17, 12:38
  #10
Medlem
dawthedudes avatar
Rökte in mig så hårt att jag var tvungen att röka varje timma, under natten också. det var hemskt.
Citera
2013-09-07, 15:05
  #11
Medlem
Soulflower2012s avatar
Jag hade precis separerat, flyttat till ny lght och hade min första "barnfria" helg. Jag tänkte coola av lite med att dricka lite vitt vin, vilket jag gör otroligt sällan.
Eftersom jag brukat CB i många år, och rökt spice de senaste månaderna så tyckte jag mig ha kolla på intagen av dessa substanser.

Men som i de flesta fall när alkohol är inblandat så kan det ju gå sjuhelvetes fel...

Jag hade pulver, A-166, nåt sånt hette det. Hade endast blandat lite, lite, lite pulver med tobak och rökte i min vattenbong, åh, helt underbart! Jag smuttade på mitt vin och suckade nöjt!

Så fortsatte jag under kvällen, rökte inte så många bongar eftersom jag ville ta det lugnt pga alkoholen. Började känna mig ordentligt go här hemma, var i köket och hämtade nåt. Fick för mig att jag skulle ta ett bloss till innan jag satte mig i soffan för att bara slöa...
Satte mig under fläkten och tände. När jag blåste ut kände jag nästan omedelbart att jag hade överdoserat... Jag lyckades resa mig och ta mig ut till soffan, lägga mig bara för att sekunden efter resa på mig igen för att spy i handen då jag inte hinner någonstans... Springer ut i köket och spyr som en kalv i diskhon... Fräääscht...
Efter att jag tömt allt som fanns i mig inklusive några liter galla, så tog jag mig till toaletten. Klarade inte av att luta mig över toastolen så jag satte mig på den istället, med armarna i kors över handfatet och lutade mitt huvud mot dom.

Jag har absolut ingen aning hur länge jag satt där, men det kändes som en evighet. Under denna evighet krampade jag milt i hela kroppen, det snurrade till så ibland att jag bokstavligen kämpade mig fast vid handfatet för att inte ramla ner på golvet... Hjärtat slog i otakt och hjärnan kokade, Jag var superparanoid och hade en sån dödsångest för jag var helt övertygad om att min familj skulle hitta mig död på toa.. pga av en "nätdrog"...

Som sagt, vet inte hur länge jag satt på toa, men till slut kunde jag kräla mig till soffan igen och där har jag för mig att jag däckade av...

Jag blandar definitivt ALDRIG alkohol med att röka spice igen... Så himla korkat.
Citera
2013-09-10, 03:17
  #12
Medlem
Parrehs avatar
Ingen aning om vilken syntetisk cannabinoid det var, men potent var det. Jag, tillsammans med en vän rökte okänd mängd färdig mix utblandad med tobak p.g.a. brist på cannabis innan vi begav oss in mot vardagsrummet. Väl i vardagsrummet började allting blinka svart och vitt varav mitt synfält delades upp och jag såg allting upprepade gånger, ungefär som flera bildskärmar eller en flugas seende, förstår ni? Detta blinkande mönster följde mina hjärtslag och jag blev uppjagad varav det blinkade snabbare och snabbare, intensivare och intensivare.

Allting jag sade uppfattade jag som en sång och min vän "sneade" också kraftigt på detta röka. Om man sammanfattar vår upplevelse kan man väl säga att vi båda satt och inte fattade någonting. Vi hade tagit en alldeles för stor dos, helt enkelt.

Det slutade med att vi båda somnade i soffan för att vakna upp ett par timmar senare.

Sen finns det obehagligare upplevelser jag fått ta del av som mina vänner råkat ut för när jag närvarat, men det kan jag ta någon annan gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback