Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-10, 08:55
  #1
Avstängd
Någon som vet vem denna personen är som har gjort detta?

http://www.bltsydostran.se/nyheter/k...83889928%29.gm
Citera
2013-08-10, 08:55
  #2
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
En man i 40-årsåldern misstänks för djurplågeri alternativt brott mot djurskyddslagen efter att han kastat en hundvalp.
Mannen som är från Jämjö har enligt åtalet kastat en 10 månader gammal hundvalp till marken med sådan kraft att hunden brutit benet kraftigt. Mannen tryckte även ner hunden hårt till marken, utan anledning.
Citera
2013-08-10, 22:48
  #3
Medlem
SillySissis avatar
Hemskt... Var försiktiga bara så att ni inte outar fel person (om ni nu skulle bestämma er för att outa någon, även fast man inte får(?)). Riktigt hemskt att man kan göra något sådant mot ett oskyldigt djur.

Fast å andra sidan, om dom var på en hundkurs så bör det ju finnas flera vittnen, så då borde han ju bli tagen rätt fort tycker jag..?
Citera
2013-08-11, 16:10
  #4
Medlem
Detta skedde under en valpkurs som Hundbiten i Karlskrona anordnade. Hunden tillhörde en ung tjej som var deltagare i kursen. Mannen ska enligt min källa inte vara kursledare eller anställd av Hundbiten, men han brukar hjälpa till vid valpkurserna.
Citera
2013-08-12, 18:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donni
Detta skedde under en valpkurs som Hundbiten i Karlskrona anordnade. Hunden tillhörde en ung tjej som var deltagare i kursen. Mannen ska enligt min källa inte vara kursledare eller anställd av Hundbiten, men han brukar hjälpa till vid valpkurserna.
Vilken jubelidiot! (mannen alltså) Att de tillåterhonom hjälpa till är ju uruselt. Man kan inte avsäga sig ansvar bara för att mannen inte var anställd om de medvetet låter honom hjälpa till. Tycker synd om den godtrogna ägarinnan.
Citera
2013-08-12, 18:30
  #6
Avstängd
Mannen som själv är hundägare skulle visa hur man fick hunden att sluta nafsa. Hans metod var att kasta hunden i marken och hunden ylade av smärta efter fallet

Detta låter som ett svenskt beteende mot djur. De behandlar deras kvinnor likadant som djuren.
__________________
Senast redigerad av PurpleFlower83 2013-08-12 kl. 18:35.
Citera
2013-08-17, 11:01
  #7
Medlem
MisterToms avatar
Husdjur --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2018-11-17, 17:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Husdjur --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Han heter Stefan Berglund, och har en ny hund nu, länk till hans fb
https://www.facebook.com/stefan.berglund.927
Citera
2018-11-17, 17:54
  #9
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleFlower83
Mannen som själv är hundägare skulle visa hur man fick hunden att sluta nafsa. Hans metod var att kasta hunden i marken och hunden ylade av smärta efter fallet

Detta låter som ett svenskt beteende mot djur. De behandlar deras kvinnor likadant som djuren.
Suck. Jag är svensk, växt upp med hundar, har hund och rör mig i "svenska" kretsar med mycket djur och mig veterligen är det bara EN jag känner som hade kunnat passa in så att det skulle vara "ett svenskt beteende" stämmer ju inte alls.

Skulle däremot vilja påstå motsatsen, djurhållning överlag är duktigt mycket mer brutalt utomlands än vad det är här....

...men idioter finns överallt så jag är inte förvånad. Konstigt kursledaren tillät denna "fostringsmetod"?
Citera
2018-11-19, 00:30
  #10
Medlem
Bra att man Outar horungen!
Fpr övervöga ett hembesök
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback