Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-26, 19:50
  #133
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
vad tror du händer med tjejerna som är inlåsta om dom inte får några kunder dom riskerar att mördas
därför är det bäst att legalisera all prostitution och lägga alla resurser på att stoppa trafficking

Har sagt det många gånger men jag har inget emot frivillig prostitution om en kvinna väljer att sälja sin kropp av helt fri vilja, och själv får besluta vilka hon vill ta emot, får pengarna själv osv. tycker jag att det inte är något moraliskt fel med det.

Men människohandlare utnyttjar det hela till sin fördel, och maskerar bordeller befolkade av traffickingoffer som legitima lagliga bordeller. Jag menar om myndigheterna även besöker bordellen och kan prata tjejernas modersmål så spelar det ingen roll om deras ägare har hotat med att mörda dom eller deras familj i hemlandet om hon säger sanningen om varför hon är på bordellen.
Citera
2013-09-26, 22:13
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Har sagt det många gånger men jag har inget emot frivillig prostitution om en kvinna väljer att sälja sin kropp av helt fri vilja, och själv får besluta vilka hon vill ta emot, får pengarna själv osv. tycker jag att det inte är något moraliskt fel med det.

Men människohandlare utnyttjar det hela till sin fördel, och maskerar bordeller befolkade av traffickingoffer som legitima lagliga bordeller. Jag menar om myndigheterna även besöker bordellen och kan prata tjejernas modersmål så spelar det ingen roll om deras ägare har hotat med att mörda dom eller deras familj i hemlandet om hon säger sanningen om varför hon är på bordellen.
men det är helt fel väg att gå som här i sverige med en sexköpslag det ska vara så öppet som möjligt då kan sexköpare se till att rapportera om trafficking
Citera
2013-10-02, 20:14
  #135
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
men det är helt fel väg att gå som här i sverige med en sexköpslag det ska vara så öppet som möjligt då kan sexköpare se till att rapportera om trafficking

Ja det vore en bra aspekt, men samtidigt tror jag inte många torskar även om de nu skulle vilja det våga göra det. Inte helt ofarligt att riskera att få maffia och kriminella nätverk efter sig.

Det är ju inte direkt som att gå till facket om man hört att ex. en sommarjobbare får för dåligt betalt.
Citera
2013-10-03, 07:29
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Ja det vore en bra aspekt, men samtidigt tror jag inte många torskar även om de nu skulle vilja det våga göra det. Inte helt ofarligt att riskera att få maffia och kriminella nätverk efter sig.

Det är ju inte direkt som att gå till facket om man hört att ex. en sommarjobbare får för dåligt betalt.
Det måste väl ändå vara bättre om det hjälper några än att ha en lag som inte har något syfte utan bara färvärrar för alla
Citera
2013-10-03, 09:01
  #137
Medlem
Katzyns avatar
Grundtanken i Babianens inlägg är ju att alla kvinnor i östeuropa kan hitta en man som kan ge dem en vettig levnadsstandard som hemmafruar. (En man som dessutom inte behandlar dem hur illa som helst, för många är nog hellre prostituerade än rejält misshandlade hemmafruar)

Där föll liksom hans argument, eftersom grundstenen i tankegången inte håller alls...
Citera
2013-10-03, 11:42
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Har sagt det många gånger men jag har inget emot frivillig prostitution om en kvinna väljer att sälja sin kropp av helt fri vilja, och själv får besluta vilka hon vill ta emot, får pengarna själv osv. tycker jag att det inte är något moraliskt fel med det.

Men människohandlare utnyttjar det hela till sin fördel, och maskerar bordeller befolkade av traffickingoffer som legitima lagliga bordeller. Jag menar om myndigheterna även besöker bordellen och kan prata tjejernas modersmål så spelar det ingen roll om deras ägare har hotat med att mörda dom eller deras familj i hemlandet om hon säger sanningen om varför hon är på bordellen.
Polisen är ju ofta korrumperade på dom här ställena
Citera
2013-10-29, 08:15
  #139
Medlem
NATASJA TENJEVA som har skrivit boken Såld efter att varit trafficking offer i sverige. Man har hittat gravar i ryssland där ligger mördade kvinnor och barn som varit offer för sexhandel, så unga som 13 åringar

"Det mest effektiva sättet
att bekämpa människohandeln är att berätta sanningen om den. Så att alla de män som vill köpa sex förstår vilket lidande de orsakar. Att grannar inte blundar för vad som försigår i lägenheten bredvid. Att de inte ser ner på "hororna" och tror att alla som prostitueras gör det frivilligt. Det var därför jag skrev en bok om mina fruktansvärda upplevelser. Och det är därför jag skriver denna debattartikel. För egentligen vill jag helst glömma det jag varit med om. I dag har jag gått vidare med mitt liv och studerar på högskolan. Men det går inte en dag utan att jag återupplever de fruktansvärda övergrepp jag utsattes för. Översättning: Vera Efron, som också är medförfattare till boken "Såld".
Citera
2013-10-29, 20:21
  #140
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Nightingale
NATASJA TENJEVA som har skrivit boken Såld efter att varit trafficking offer i sverige. Man har hittat gravar i ryssland där ligger mördade kvinnor och barn som varit offer för sexhandel, så unga som 13 åringar

"Det mest effektiva sättet
att bekämpa människohandeln är att berätta sanningen om den. Så att alla de män som vill köpa sex förstår vilket lidande de orsakar. Att grannar inte blundar för vad som försigår i lägenheten bredvid. Att de inte ser ner på "hororna" och tror att alla som prostitueras gör det frivilligt. Det var därför jag skrev en bok om mina fruktansvärda upplevelser. Och det är därför jag skriver denna debattartikel. För egentligen vill jag helst glömma det jag varit med om. I dag har jag gått vidare med mitt liv och studerar på högskolan. Men det går inte en dag utan att jag återupplever de fruktansvärda övergrepp jag utsattes för. Översättning: Vera Efron, som också är medförfattare till boken "Såld".

Samma gamla visa. Se fet stil ovan. Att köpa sex = att utnyttja trafficking-offer. Kan det bli mer fel?

Och om en svensk sexköpare nu skulle upptäcka trafficking så kan han ju inte vittna p.g.a. sexköpslagen.
__________________
Senast redigerad av Arnold15 2013-10-29 kl. 20:36.
Citera
2016-03-13, 16:11
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
[/spoiler]

Att alla de skulle vara zigenare stämmer knappast. Jag vet att du som rumän har bra koll på hur de i regel ser ut (även jag vet hur de oftast ser ut), men jag har varit på Artemis sex gånger och på sin höjd 10% av tjejerna där är helt eller delvis zigenare. Merparten av tjejerna där är vita tjejer från Polen, Tyskland, Tjeckien, Ryssland, Baltstaterna, Moldavien, Ukraina, och även vanliga vita tjejer från Rumänien och Bulgarien. Utöver dessa finns det även några enstaka från Asien, Latinamerika, och någon svart tjej. Sedan är kanske var tionde eller så zigenare. På andra håll i Tyskland (liksom på vissa mindre och billigare bordeller i Berlin) - för att inte tala om i Wien - finns det betydligt fler av dem.



Medhåll. På de större klubbarna är det mer blandat gällande vilka nationaliteter/etniciteter tjejerna som jobbar där har. På de mindre och billigare bordellerna finns det betydligt fler zigenartjejer som jobbar, för att inte tala om dem som är gatuprostituerade.

Miljöpartiet i Tyskland ivrar ju väldigt starkt för kommersiell sex, men inte i Sverige. Är det något som kommer inom miljöpartiet?
Citera
2016-03-13, 21:31
  #142
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Miljöpartiet i Tyskland ivrar ju väldigt starkt för kommersiell sex, men inte i Sverige. Är det något som kommer inom miljöpartiet?

Jo. Kanske. Men frågan är lite fel ställd, rätt:

"Är det någon som kommer inom miljöpartiet?"

Sorry. Kunde inte motstå denna lilla ordvits.

OnT:

Miljöpartiet i Sverige har nog inte tid med denna fråga öht.
Citera
2016-03-13, 23:56
  #143
Medlem
Även gröna partier i Storbritannien, Nederländerna och Frankrike verkar generellt sett vara för laglig sexhandel. Det är svenska MP som sticker ut.
Citera
2016-04-02, 17:29
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Även gröna partier i Storbritannien, Nederländerna och Frankrike verkar generellt sett vara för laglig sexhandel. Det är svenska MP som sticker ut.

Mp Sverige profilerar sig ju som ett feministiskt parti, men i EU sitter de ju samman med bordellivrarna. Hur motiveras detta?
1) Är sexhandel bra för miljön
2) Är sexhandel ett led i kvinnans frigörelse och därmed ett feministiskt verktyg

Om två, varför ivrar inte mp för sexhandel i Sverige?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback