Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 00:30
  #169
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Skitkass story.
Citera
2017-01-19, 09:02
  #170
Medlem
Nihennas avatar
Jag har lite svårt att hänga med storyn, förmodligen då jag behövde ta en paus på 1½ vecka.

Någon som kan ge en övergripande sammanfattning?

Noctis ska bli kung och gifta sig med Luna för att skapa fred från "The Darkness" eller något. Vad fan är "The Darkness"? Själva huvudfienden verkar ju vara imperiet som är krigskåta? :/
Det verkar vara mycket politisk story trots att det finns gudar, demoner och övernaturliga grejer.

jag har kommit så långt att
, så inget som spoilar efter det, tack!
Citera
2017-01-19, 09:17
  #171
Avstängd
Oblivionenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag har lite svårt att hänga med storyn, förmodligen då jag behövde ta en paus på 1½ vecka.

Någon som kan ge en övergripande sammanfattning?

Noctis ska bli kung och gifta sig med Luna för att skapa fred från "The Darkness" eller något. Vad fan är "The Darkness"? Själva huvudfienden verkar ju vara imperiet som är krigskåta? :/
Det verkar vara mycket politisk story trots att det finns gudar, demoner och övernaturliga grejer.

jag har kommit så långt att
, så inget som spoilar efter det, tack!

Tro mig, det kommer bli svårare att hänga med från och med nu.
Tror inte du har fått veta vad "The darkness" är ännu, men huvudfienden är imperiet, men inte på det sätt du tror skulle jag gissa.
Citera
2017-01-19, 09:24
  #172
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Tro mig, det kommer bli svårare att hänga med från och med nu.
Tror inte du har fått veta vad "The darkness" är ännu, men huvudfienden är imperiet, men inte på det sätt du tror skulle jag gissa.

Man får aldrig riktigt veta vad The Darkness är för något. Man får veta vart det kommer ifrån sen får man nöja sig med det. Storyn i detta spelet har så många konstiga saker och frågor som uppstår.

Ni som klarat spelet borde se denna:

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=w3NV510NBes
Citera
2017-01-19, 19:45
  #173
Medlem
Jag köpte nyligen FFXV. Jag har kommit upp till level 10. Men nu när jag ska sova för att få levla upp så står bara stapeln still så jag är fast i level 10. Vet ni om jag gör något fel eller om det är en bugg?
Citera
2017-01-19, 20:55
  #174
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufyman
Jag köpte nyligen FFXV. Jag har kommit upp till level 10. Men nu när jag ska sova för att få levla upp så står bara stapeln still så jag är fast i level 10. Vet ni om jag gör något fel eller om det är en bugg?

Ja det låter ju inte riktigt friskt.
Citera
2017-01-20, 07:51
  #175
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Tro mig, det kommer bli svårare att hänga med från och med nu.
Tror inte du har fått veta vad "The darkness" är ännu, men huvudfienden är imperiet, men inte på det sätt du tror skulle jag gissa.

Än så länge tycker jag att det är lättare att hänga med faktiskt. Att imperiet

Deras syfte verkar inte ha kommit fram än, det kanske blir förvirrande sen.

Förresten, är det slut med
nu? Jag har kommit så långt att jag har kommit till
Citera
2017-01-20, 09:24
  #176
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Än så länge tycker jag att det är lättare att hänga med faktiskt. Att imperiet

Deras syfte verkar inte ha kommit fram än, det kanske blir förvirrande sen.

Förresten, är det slut med
nu? Jag har kommit så långt att jag har kommit till
Ja det är slut med det tills du är klar med storyn.
Citera
2017-01-21, 11:54
  #177
Medlem
Nihennas avatar
Hur i helvete besegrar man

Jag är visserligen bara 39-40 och han är 44 men han har en miljon HP känns det som.

Vapen jag har är från tågstationen, fast bara för Noctis få jag inte hade råd för alla andra.
Fast jag gör ändå bara 900-1000 per attack även med det stora svärdet.

Fått ner honom till typ 30% efter 20 minuters fightande, sen dog jag till slut när jag fick slut på elixir och phoenix down
Citera
2017-01-21, 17:40
  #178
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hur i helvete besegrar man

Jag är visserligen bara 39-40 och han är 44 men han har en miljon HP känns det som.

Vapen jag har är från tågstationen, fast bara för Noctis få jag inte hade råd för alla andra.
Fast jag gör ändå bara 900-1000 per attack även med det stora svärdet.

Fått ner honom till typ 30% efter 20 minuters fightande, sen dog jag till slut när jag fick slut på elixir och phoenix down


Du ska warpa dig på honom hela tiden och undvika hans attacker. Sen ska du hålla ögonen öppna efter att det står L2 så du kan använda summoning.

Citera
2017-01-24, 11:28
  #179
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Du ska warpa dig på honom hela tiden och undvika hans attacker. Sen ska du hålla ögonen öppna efter att det står L2 så du kan använda summoning.


Alright, ska kolla på det.

Funderar på att gå tillbaka i tiden och farma lite elvels också eftersom att han är 4-6 levels över mig.

Var kan man köpa bra vapen runt den leveln också?
Det fanns på tågstationen, men antar att man inte kan komma dit något mer.
Citera
2017-01-25, 20:06
  #180
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Alright, ska kolla på det.

Funderar på att gå tillbaka i tiden och farma lite elvels också eftersom att han är 4-6 levels över mig.

Var kan man köpa bra vapen runt den leveln också?
Det fanns på tågstationen, men antar att man inte kan komma dit något mer.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback