Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-25, 20:18
  #181
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Funderar på att gå tillbaka i tiden och farma lite elvels också eftersom att han är 4-6 levels över mig.

Jag skulle göra det men hundjäklen dök aldrig upp fören efter jag klarat spelet
Citera
2017-01-26, 07:29
  #182
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu

Japp, det fanns där., Köpte några bracers och några vapenuppgraderingar.

Nu får man istället tokspö av level 84-monster
Känns som att man börjar närma sig slutet.
Citera
2017-01-26, 18:55
  #183
Avstängd
Oblivionenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Japp, det fanns där., Köpte några bracers och några vapenuppgraderingar.

Nu får man istället tokspö av level 84-monster
Känns som att man börjar närma sig slutet.

Sprang bara förbi dem.

Enklast så, så slapp man slösa resurser på sånt.
Citera
2017-01-27, 12:41
  #184
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Sprang bara förbi dem.

Enklast så, så slapp man slösa resurser på sånt.
Gjorde samma sak. Dom var för övrigt till och med svårare än sista bossen
Citera
2017-02-28, 23:54
  #185
Medlem
boonies avatar
Sådär ja platinum fixat tog 82timmar
Citera
2017-03-07, 11:20
  #186
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om någon missat det har square enix släppt a kings tale helt gratis nu. Var tydligen exklusivt för collectors edition men finns alltså helt gratis att ladda ned nu. Lirade lite igår. 2d hacknslash. Inget speciellt men gratis är ju aldrig fel
Citera
2017-03-21, 09:47
  #187
Medlem
elephantstones avatar
Ni ser som har spelat tidigare delar av serien, vad tycker ni om XV? Jag blir inte klok på de långa transportsträckorna och alla landskap mellan städerna. Det känns som att världskartan är substanslös och i det avseendet alldeles för stor för sitt eget bästa. Visst, det finns olika monster utplacerade och återkommande uppdrag i form av att hjälpa människor med deras bilbekymmer, men varken det eller vackra vyer förändrar det faktum att det är oerhört tråkigt att röra sig mellan uppdragen.

Storyn är efter 20h ointressant och karaktärerna känns som parodier på urholkade stereotyper. "A Final Fantasy for fans and first timer", knappast!
Citera
2017-03-21, 11:45
  #188
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Ni ser som har spelat tidigare delar av serien, vad tycker ni om XV? !
Just detta som gör spelet till lite av en besvikelse för mig. Som ett rpg spel betecknat gillar jag verkligen FFXV. Hade inga problem med transportsträckorna utan uppskattade dem då spelet var väldigt estetiskt vackert och musiken så bra. Striderna var kul även om jag saknar turn based lite grann ändå. Men spelet saknade den där magiska känslan som VI-X gav tycker jag. Och framförallt gäller det storyn. Karaktärerna var totalt ointressanta som du säger. Spelet var för mycket W-RPG. Med en massa trötta och tråkiga side quests och karaktärer som man inte riktigt brydde sig om annat ät xp eller andra belöningar.

Som ett rpg i mängden håller jag det ändå högt. 9/10 typ men i jämförelse med tidigare delarna kanske en 6. Kul men inget minnesvärt på det sättet.
Citera
2017-03-21, 13:38
  #189
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Just detta som gör spelet till lite av en besvikelse för mig. Som ett rpg spel betecknat gillar jag verkligen FFXV. Hade inga problem med transportsträckorna utan uppskattade dem då spelet var väldigt estetiskt vackert och musiken så bra. Striderna var kul även om jag saknar turn based lite grann ändå. Men spelet saknade den där magiska känslan som VI-X gav tycker jag. Och framförallt gäller det storyn. Karaktärerna var totalt ointressanta som du säger. Spelet var för mycket W-RPG. Med en massa trötta och tråkiga side quests och karaktärer som man inte riktigt brydde sig om annat ät xp eller andra belöningar.

Som ett rpg i mängden håller jag det ändå högt. 9/10 typ men i jämförelse med tidigare delarna kanske en 6. Kul men inget minnesvärt på det sättet.

Skönt att du instämmer till en del, för visst känns det ändå som att hyllningskören är stor? Även om turn base-systemet är pensionerat sedan länge är det fortfarande förknippat med hela genren för min del och därför hade jag gärna sett det i en annan form idag. Håller med om miljöerna och musiken som faktiskt fick mig att vilja spela spelet från början, men det lär inte hålla mer för min del. Då sätter jag mig hellre med ett tidigare spel i serien.
Citera
2022-07-07, 13:04
  #190
Medlem
Jag hör till dem som gillar spelet, även om jag nog föredrar FFXIII. En fråga till er som testat att spela multiplayer-tillägget Comrades, vad tycker ni om det?

Jag har bara spelat några få timmar, men är inte helt såld ännu. Känns väldigt annorlunda mot huvudspelet, och inte nödvändigtvis på ett bra sätt. Några frågor:

1. Det är väldigt låst vilka delar på kartan man kan besöka. Kommer det att förbli så, eller låser man så småningom upp så att hela kartan från huvudspelet blir tillgängligt?

2. Hur funkar det med maten? Det är alltså inte som i huvudspelet att man samlar ingredienser och utifrån det kan välja vilken maträtt man tillagar.

Jag har letat efter någon bra tutorial på nätet men tyvärr inte hittat någon. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska fortsätta eller inte, är det värt det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback