2013-08-10, 00:49
Medlem
Tjena flashback!

Jag har nu satt mig i en ekonomisk kris. Jag har sen jag varit 18 (nu 20) tagit en satans massa sms-lån för diverse nöjen som krogen, resor, prylar. Under 2 år har jag lyckats beta av ett smslån & sedan tagit ett nytt, större lån osvosv.

Men denna månad har jag bränt hela min lön på ca 19k på skulder och skitsaker. Alltså inte en krona kvar. Har i detta nu 23SEK på banken. Mina fonder tömde jag även när jag fick tillgång till dem dagen jag fyllde 18.
Mina föräldrar har vetat om min situation & hjälpt mig så mycket som det går, & dem tror i detta nu att jag är skuldfri. Under denna vecka har jag fått en betalningspåminnelse samt 2 inkassokrav på sammanlagt 9,5k. Skulle jag berätta detta så skulle dem troligtvis dö av en chock eller till sorgs.

Så jag undrar lite såhär på kvällen. Går det att prata med inkassogivarna till att flytta upp dessa kostnader en månad, eller fixa en avbetalningsplan? Tror nog att någon här har tidigare erfarenhet av detta.

Har även erkänt för mig själv att jag har blivit en riktig speltorsk där några tusen i månaden går åt betsafes jackpotspel.
Citera
2013-08-10, 01:00
Medlem
Napis avatar
Självklart kan du göra en betalningsplan ring till inkassobolagen så löser dem det, det är trots allt en del av deras affärsplan.
Du verkar iaf ha insett allvaret och skärper du dig inte nu kommer du få lära dig den hårda vägen, tro mig det är en hårdare läxa än vad man kan tro att hamna hos kronofogden.
Citera
2013-08-10, 01:05
Medlem
Fleptuts avatar
Du skall prata med dom så snart som möjligt innan det går till fogden.

Säg som det är att du vill betala men har det kärvt och behöver få göra det över x antal månader.
För det mesta så går det att göra en uppgörelse.

Bra att du har kommit till ekonomisk insikt.

/Flep
Citera
2013-08-10, 01:45
Medlem
Ring dessa inkassobolag och förklara situationen, de är nog mer än glada att hjälpa dig lägga upp en avbetalningsplan som är hållbar för båda parter.

Dessutom borde du gå till en läkare och få remis till en psykolog så du kanske kan lösa de psykologiska problem du uppenbarligen har.
Citera
2013-08-10, 02:29
Medlem
Passa på att spärra dina spelkonton när du nu ska ta tag i din ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in