Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-07-23, 21:44
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrobiologi
Jag undrar lite över hur de som gått ner i vikt på det här sättet klarar sig långsiktigt? Går man över till 6-1 eller rentav 13-1 eller något sedan för att hålla den nya vikten? Hade varit intressant med utvärdering från dem med erfarenhet.

Hur menar du med långsiktigt? Konceptet 5:2 är ju inte så gammalt, så finns inga långsiktiga studier. Däremot är traditionell fasta (vilken jag anser vara överlägsen 5:2) bra för att bibehålla kroppsvikten.
Citera
2017-07-23, 21:51
  #50
Medlem
Astrobiologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Hur menar du med långsiktigt? Konceptet 5:2 är ju inte så gammalt, så finns inga långsiktiga studier. Däremot är traditionell fasta (vilken jag anser vara överlägsen 5:2) bra för att bibehålla kroppsvikten.

Långsiktigt = hur det går efter att man nått sin målvikt. Jag snackar inte om studier. Jag efterfrågar individers erfarenheter av att hålla vikten efteråt.
Citera
2017-07-23, 22:02
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrobiologi
Långsiktigt = hur det går efter att man nått sin målvikt. Jag snackar inte om studier. Jag efterfrågar individers erfarenheter av att hålla vikten efteråt.

Det är förmodligen ganska olika med det.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback