Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-09, 15:33
Medlem
infour.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunners007
Jag har ju tagit benzot för att jag mått extremt dåligt, och nu när inte ens det hjälper längre vad ska jag ta mig till? Det är ju massa saker som plågar min själv något otroligt. Jag är ute och spelar fotboll ibland och promenerar och sånt, men det gör mig ingenting. Känns ändå lika hopplöst. Ja människor vill kanske hjälpa mig, men det kommer ändå aldrig kunna göra någon skillnad.

Det handlar mycket om din inställning, tänkt att du vill vara den BÄSTAversionen av dig själv! Jobba på det varje dag, se till att äta bra, jobba extra mycket. Träffa nya människor (helst genom att olika aktiviteter!)
Citera
2013-08-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isabell-id
Okej... Jag har heller inte tid att skriva nu.. Ja tycker du borde sluta upp med alla droger, du får gärna sörja din broder, och ett bra sätt vore om du slutar ta droger för din "brors" skull... Då har du en bra anledning oxå..
Även om man tycker att det är bara att "sluta med droger" så är det inte lätt ska du veta. Men jag antar att du inte varit i en sådan situation förut? För då hade du tänkt annorlunda.
Och när han skriver att han tog droger pga hans brors bortgång kan det vara ännu svårare.

Om du inte har tid att skriva - don't do it.
Citera
2013-08-09, 15:40
Medlem
Citat:
Som sagt, det är drogerna som gjort att jag överlevt och nu hjälper inte ens drogerna längre. Jag klarar inte en dag utan det, jag bryter ihop direkt och sen ligger jag och gråter som ett litet barn hela dagen. Det finns inte mer att hämta och saker och ting har ingen mening. Speciellt inte när man ska behöva gå igenom något meningslöst med en lidande själv som bara skriker att få lämna.

Men du behöver en lösning... Eller hur, så vad vore bäst för dig. Alltså jag förstår de här helvetet med att sluta upp droger, de är typ en makt som tar över människan, jag förstår också att utan dom så skulle du inte klara av allt du går/gått igenom... Men du MÅSTE börja nånstans.. Du behöver behandling.. Och jag tycker bara att du borde göra det, mer än så kan jag ju inte säga..
Citera
2013-08-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infour.13
Det handlar mycket om din inställning, tänkt att du vill vara den BÄSTAversionen av dig själv! Jobba på det varje dag, se till att äta bra, jobba extra mycket. Träffa nya människor (helst genom att olika aktiviteter!)
Jag har försökt jobba på det med höga doser benzo och det gick bra i någon vecka men sakta men säkert spräcker jag min egen "bubbla".. Alltid likadant, min motivation håller i ett par veckor oavsett vad det gäller. Sen är jag nere på botten igen.
Citera
2013-08-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infour.13

Precis.
Citera
2013-08-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Även om man tycker att det är bara att "sluta med droger" så är det inte lätt ska du veta. Men jag antar att du inte varit i en sådan situation förut? För då hade du tänkt annorlunda.
Och när han skriver att han tog droger pga hans brors bortgång kan det vara ännu svårare.

Försökt sluta med benzon två gånger. Första gången klarade jag en vecka och den andra gången klarade jag tre veckor men sedan tog den psykiska abstinensen över.. Och jag orkar inte med ännu en avtändning sen följt av en ännu värre abstinens som kan vara...hur länge som helst i princip vad jag förstått.
Citera
2013-08-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren

Jo, jag förstår mig på droger... Har sett många i liknande fall och vänner till mig..
Citera
2013-08-09, 15:44
Medlem
Haha behandling, bli manipulerad att leva i en annan bubbla som sedan även den spräcks? Orkar inte leva i någon falsk verklighet, eller kan rättarsagt inte. Kan inte lura mig själv längre.
Citera
2013-08-09, 15:47
Medlem
Vad ska du i såfall göra?
Citera
2013-08-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isabell-id
Vad ska du i såfall göra?
Ja vad tror du själv? Eller börja ta något starkare men kan inte få tag på heroin tyvärr..hade en del fentanylplåster men dem sålde jag, jävligt stort misstag.
Citera
2013-08-09, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ja vad tror du själv? Eller börja ta något starkare men kan inte få tag på heroin tyvärr..hade en del fentanylplåster men dem sålde jag, jävligt stort misstag.

Finns på SR, have fun.
Citera
2013-08-09, 16:10
Medlem
infour.13s avatar
Citat:
Jag har försökt jobba på det med höga doser benzo och det gick bra i någon vecka men sakta men säkert spräcker jag min egen "bubbla".. Alltid likadant, min motivation håller i ett par veckor oavsett vad det gäller. Sen är jag nere på botten igen.

Vad fan snackar du om? vakna! ryck tag i dig själv och börja rent! Du kommer att leva som en råtta under någon månad, du kommer att må rent utsagt skit! Dock så kommer det kännas mycket bättre med tiden, världen kommer vara mycket ljusare, du kommer bli gladare, och känna dig mycket mer självsäker !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in