Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-09, 00:43
  #1
Medlem
Hej

Har en skjorta som blivit för liten men som jag verkligen älskar. Kan inte stänga sista knappen vid halsen samt vid armarna sitter den helt på, som plåster. Storleken är S och jag behöver egentligen M. Materialet är oxfordtyg (alltså 100% bomull) och märket Ralph Lauren ifall det nu spelar roll. Är sjukt tacksam för all hjälp och tips. Älskar verkligen den skjortan så mycket
Citera
2013-08-09, 00:52
  #2
Medlem
Nummer21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glooma
Hej

Har en skjorta som blivit för liten men som jag verkligen älskar. Kan inte stänga sista knappen vid halsen samt vid armarna sitter den helt på, som plåster. Storleken är S och jag behöver egentligen M. Materialet är oxfordtyg (alltså 100% bomull) och märket Ralph Lauren ifall det nu spelar roll. Är sjukt tacksam för all hjälp och tips. Älskar verkligen den skjortan så mycket

Hittar du ett identiskt tyg kan du sy om en ny krage. Eventuellt förflytta knappen och knapphålet lite på den gamla.
Citera
2013-08-09, 00:53
  #3
Medlem
madeinflens avatar
Två alternativ som jag ser det:
1. Gå ner i vikt
2. Köp en ny
Citera
2013-08-09, 00:56
  #4
Medlem
Nummer21s avatar
Ett alternativ till;
Hittar du inte tyg i samma färg går det ju utmärkt att ha en vit krage till färgad skjorta.
Citera
2013-08-09, 01:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer21
Ett alternativ till;
Hittar du inte tyg i samma färg går det ju utmärkt att ha en vit krage till färgad skjorta.

Citat:
Ursprungligen postat av Nummer21
Hittar du ett identiskt tyg kan du sy om en ny krage. Eventuellt förflytta knappen och knapphålet lite på den gamla.
Men vid armarna då? Det är ju det största problemet då skjortan sitter helt fastklistrat när jag böjer armen
Citera
2013-08-09, 02:23
  #6
Medlem
morbrostewarts avatar
jaadu, eftersom du gillar din fucking jävla skjorta så mycket så kanske det enklaste vore att försöka köpa en ny, i rätt size? Även om det blir lite deckarjobb att hitta så är det nog enklare än att i princip göra om hela plagget..
Citera
2013-08-09, 09:49
  #7
Medlem
Herregud. Visst, en sådan skjorta är inte helt gratis, men älskar du den så jävla mycket är det väl inte hela världen att punga upp 1200kr för en lite större? Har du inte råd med det kanske du borde byta favoritskjorta ändå..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback