Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-07, 16:51
  #1
Medlem
MamasHeaDs avatar
Hej!

Vi har nu i sommar blivit invaderade av husflugor här hemma. En av dem är helt besatt utav mitt hår
Jag har ganska långt hår och så fort jag går in i mitt rum (där den befinner sig) så blir den helt tokig och attackerar mitt hår.

Jag har försökt att smälla den med en flugsmälla men det går inte den blir bara arg och flyger runt som en galning. Den är verkligen obehaglig och jag vet inte vad jag ska göra!

Någon som har något bra förslag?
Citera
2013-08-07, 17:07
  #2
Medlem
krigsbarns avatar
Radar, insektsspray. Duscha rummet med sprayen och gå bort i 10 minuter.
Den är garanterat död efteråt.
Citera
2013-08-07, 17:12
  #3
Medlem
MamasHeaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Radar.

Men radar ska väll inte vara bra för djur? Försvinner det av sig själv sen eller ska man torka bort det? Har både hundar och katter och det känns onödigt att utsätta dem för eventuell "fara."
Citera
2013-08-07, 17:25
  #4
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamasHeaD
Men radar ska väll inte vara bra för djur? Försvinner det av sig själv sen eller ska man torka bort det? Har både hundar och katter och det känns onödigt att utsätta dem för eventuell "fara."
Ingen fara alls, det försvinner av sig självt. Alternativt att du vädrar i efterhand, vilket är vad som rekommenderas på produkten, tror jag... Men jag har aldrig haft några problem med sådant, och lukten försvinner efter en stund bara.

Radar är bästa flugdödaren någonsin, garanterat!
Citera
2013-08-07, 19:40
  #5
Medlem
MamasHeaDs avatar
Jaha okej, då får jag införskaffa det då!

Tack för hjälpen!
Citera
2018-06-08, 19:29
  #6
Medlem
TraXzmans avatar
Sitter i en stuga nära massa åkermark och lantbruk, med kossamuer och tjurskallar här och där och ska vara här ett tag.
Till saken, en massa irriterande husflugor diggar visst att jävlas med mig till typ 12 st sen jag sist jag räknade men dängde upp 4 hittills så dom är koola vippen veck med en tidning, Nu har jag ingen flug bangare men flyg fanskapen gilla att landa på mig och gärna i pannan eller på armar och det blir jävla drygt i längden när dom är ultrasnabb att undvika en smack. Så vilka huskur tips finns det som gör att dom landar i tex saft eller nåt annat och självterminera sig helt ovetande. Alla tips att locka in dom i en fälla som görs med mat eller kemikalier, naturmaterial osv hemma och ute och inget "anpassat" jag måste åka och köpa just nu

- Hört att tex varm eller het the kan locka dom när i glaset och skålla parasiterna
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-06-08 kl. 19:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback