Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-18, 20:18
  #37
Medlem
Jag blir allmänt slö och mina smärtor försvinner i drygt 2 timmar.. När man har kronisk värk är många trådar långa om allt som lindrar smärtan.... CB är bättre än Sjukhusets grejor än i dag..
Citera
2018-01-18, 20:20
  #38
Avstängd
Skuggnings avatar
Total jävla skräckinjagande ångest, rädsla och självförakt.

Ska jag sluta röka nu då eller? Eller vad anser experterna?
Citera
2018-01-18, 21:46
  #39
Medlem
Pukeeyes avatar
Jag brukade (när jag var färsk och yngre) känna det som om jag hade "en mössa på hjärnan".
Ja alltså känna det som om man hade en trång yllemössa dragen direkt utanpå hjärnan innanför skallbenet.
Det var konstigt nog en skön känsla. Nu 45-år senare har jag bara den sköna känslan kvar, mössan har jag tagit av, men känslan av att bli ett med naturen och att uppleva alla färger, ljud och intryck mer intensivt, naturligt och äkta består.
Marijuana går inte att tröttna på, det går från bra till bättre ju längre man brukar örten, även om de mest intressanta hallucinogena effekterna avtar med åren.

Jag uppmanar alla ungdomar att röka så mycket som möjligt och att aldrig sluta. Om inte annat så kan man göra det som ren civil olydnad. I ett land som har en så sjuk narkotikapolitik som vårt så kan man i alla fall få njuta av känslan av att delta i denna aktivism.
Citera
2018-01-19, 05:59
  #40
Medlem
Spud-boys avatar
Var länge sän jag rökte på.. Men jag, personligen, kände mig som en YETI.. Hur nu det ska kunna utvecklas ytterligare, hm..

Men jag antar att den främsta, goda påverkan, anser jag själv, var att jag blev excentrisk och drömmande - med fötterna, inte stadigt PÅ, utan NERE I jorden, och medvetandet isolerat i SLACKTILLSTÅND där jag liksom sjönk in i mig själv mjukt och behagligt.. Man kan nog säga att man blev mör och sömnig i sinnet, och liksom balsamerades i rent SLACK(mentalt då, alltså)..

Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Nu 45-år senare har jag bara den sköna känslan kvar, mössan har jag tagit av, men känslan av att bli ett med naturen och att uppleva alla färger, ljud och intryck mer intensivt, naturligt och äkta består.
Marijuana går inte att tröttna på, det går från bra till bättre ju längre man brukar örten, även om de mest intressanta hallucinogena effekterna avtar med åren.

Jag uppmanar alla ungdomar att röka så mycket som möjligt och att aldrig sluta. Om inte annat så kan man göra det som ren civil olydnad. I ett land som har en så sjuk narkotikapolitik som vårt så kan man i alla fall få njuta av känslan av att delta i denna aktivism.

Ja, word på det.. SLACK THE FUCK OFF.. Lämna den gamla uttjatade lögnen, om främst Cannabis, i närmsta soptunna och GO RASTA! För sinnet tillbaka till den FUNKIGA JORDEN. Vägra SLACKLÖSHETEN!

Jag vill inte glorifiera eller förespråka hemska droger(men om cannabis är farligt, whatabout alko??) - men etablissemanget HAR FEL, och just Cannabis har psykoaktiva effekter som liksom kan föra medvetandet tillbaka till det RÄTTA uppfattandet av sig själv och naturen, och befria medvetandet - FRÅN DERAS ROMANS/LÖGN. Deras slaveri och deras mentala tillstånd av att leva kuvad med oket på axlarna - bryt ut i en mycket spciell värld som dom har glömt sedan länge - denna värld är för fenomenal för att inte omfamna FRI - TA DEL AV och upptäcka på riktigt. Livet är menat att levas!

DOM SOVER DOM JÄVLARNA.. Och dom har kommit upp med dessa lagar(som t.ex att förbjuda en växt?!) för att hålla dig sovandes, OXÅ.. DOM med deras jävla kaffe, alkohol och arbete - FUCK OFF! Vem vill inte ha hela kalaset!?

https://www.youtube.com/watch?v=l5_eoB7v5R8

Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
allmänt seg. och liksom i sin egen lilla värld.
och börjar jag koncentrera mig på en sak kan jag verkligen inte sluta

Precis så där jag menar, jag bara drev iväg lite - men just så.. Men, typ som EN YETI..
En MUSTIG mental känsla - precis som en hamburgare kan smaka mustig och saftig, smarrig om man äter den lite stenad - så känns allt man tänker oxå. Tankarna blir mer till belåtenhet och mer egensinnade/excentriska, när man tänker.. Man skulle kunna säga att "funk-receptorerna" blir mer känsliga/mjukare och mottagliga, alltså man känner ett soft vibe, ett groove - musik blir mer intressant och behagligare. Det brukar ju kallas "Jazz-tobak"..

Det är ett "slack-elixir"!
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2018-01-19 kl. 06:39.
Citera
2018-01-19, 07:12
  #41
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggning
Total jävla skräckinjagande ångest, rädsla och självförakt.

Ska jag sluta röka nu då eller? Eller vad anser experterna?

Nää, va tråkigt.. Hitta nått annat som kittlar slack-receptorerna och ger dig slack - quality time..

T.ex börja rida.. Knyppla eller dreja krukor.. Hehe, bara skojar! Det är ju givetvis fullständigt individuellt vad som ger en slack..

Jag har själv rökt kanske 3 ggr under dom senaste 5 åren(inte så mycket innan det heller, bara ibland), och jag instämmer med att säga att det fanns vissa jobbiga episoder under dessa stunder stenad. Speciellt så uppskattade jag, personligen, aldrig att umgås med andra människor då jag rökte - att vara ensam och hemma, det var min melodi.. Det finns baksidor med ruset..

Jag rökte även nått konstigt hash för nått år sedan, som MÅSTE ha varit berikat med nån tillsats - för då mådde jag skitdåligt(kan kanske bero på mitt svaga mentala tillstånd, just då(även nu)..

Jag ska nog låta bli rökat oxå tror jag, trots att jag har haft fina stunder med det i mina yngre dar. Jag får slack ändå, bara av saker jag gör och så.. MEN, jag skulle vilja hissa cannabis plantan till skyarna, för jag vet vad den kan göra. Som en snubbe en gång sa till mig(jag instämde): "Röka är en BRA drog".. Finns andra droger, som är O-BRA, ingen tvekan - men rökat, mm mm!..
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2018-01-19 kl. 07:20.
Citera
2018-01-29, 18:05
  #42
Medlem
tjackknugens avatar
Mänsklig. Bör väl räknas som en känsla? Vi har trotsallt 100-150känslor.
Citera
2018-02-02, 10:29
  #43
Medlem
Drumedarens avatar
Brukar få en skön känsla som drar upp i ryggraden, väldigt likt tjackrysningar. Sen känner jag mig även väldigt lätt, och min ryggvärk försvinner. Bra skit.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback