Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-02, 19:21
  #349
Medlem
Audimans avatar
Jag köpte faktiskt mig en scooter Peugeot speedfight 2taktare som sig bör. Mest för att återuppleva ungdomen och det är fantastiskt roligt att köra runt en fin sommardag 👍
Citera
2023-08-02, 19:24
  #350
Medlem
Ks 100.
Citera
2023-08-03, 20:00
  #351
Medlem
Isnatts avatar
Vad kostar försäkring på en moped nu för tiden?
En gammal säg Crescent compact eller Yamaha DT -91?
Och vad kostar det med försäkring på en nyare eu-moped och elmoped?
Är sugen på en att ha och puttra på men ids inte betala massor i försäkring direkt..
Citera
2024-03-27, 21:27
  #352
Medlem
Om man ska köpa en billig begagnad scootermoped, vilken är bäst? Jag tänker inte bara på kvalitet, utan mer på om man kan hitta reservdelar och få service. Har tittat på lågprismärken som Baotian (Retro) och Kymco (Bet&win50), moppar som man kan få för runt 5000kr i hyfsat skick. Men då får man ju räkna med att byta saker som däck och ljuddämpare och annat, och då är det viktigt att sånt finns att köpa. Så vilken skulle ni rekommendera?
Citera
2024-03-27, 21:36
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Om man ska köpa en billig begagnad scootermoped, vilken är bäst? Jag tänker inte bara på kvalitet, utan mer på om man kan hitta reservdelar och få service. Har tittat på lågprismärken som Baotian (Retro) och Kymco (Bet&win50), moppar som man kan få för runt 5000kr i hyfsat skick. Men då får man ju räkna med att byta saker som däck och ljuddämpare och annat, och då är det viktigt att sånt finns att köpa. Så vilken skulle ni rekommendera?

Yamaha Aerox 2-taktare.
Citera
Igår, 21:19
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
Yamaha Aerox 2-taktare.
OK, tack. Hade hoppats att 4-taktare skulle vara bäst. Jag minns mest tvåtaktare som ryckiga, bullriga och med dåligt bottendrag. Men jag tar till mig detta, tvåtaktare är simplare och slipper ventiler och sånt krångel. Yamaha Aerox, den verkar ganska dyr i annonser och så? Om man ser till billigare som koreaner, vilka är då bäst?
Citera
Igår, 23:46
  #355
Medlem
Vad som helst utom en Puch Dakota.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback