Citat:
Ursprungligen postat av
RagataChristie
Varför tror du att en (tidig) psykologstudent öht bidrar med någonting av värde till erfarna psykologer som inte andra grupper i så fall kniper före dig? T.ex. människor med administrativ kompetens, läkarsekreterare etc.
Jag är klar med min andra examen om något år så vill du diskutera hp-poäng, shoot.
Jag menar att Norge inte har generell brist på alla akademikerkategorier i stil med läkare/syrror. De har dessutom en mycket bra utbildning (och sommarferiestudenter) sjävla så varför välja en svensk?! I och för sig kan du ha tur att knipa något jobb där du inte behöver trängas med vanliga (obildade) arbetare så sök på du. Det ser ut som i Sverige ungefär och här har jag aldrig mött en psykologstudent som jobbat med "psykologi" under lov. Framförallt inte under de första åren.
Din ts i övrigt osar vurm för kapital och makt/status. Alltså inte egenskaper en bra psykolog bör ha. 90-talist?

Kanske att man faktiskt läser psykologi och kan assistera med det rent akademiska, i stället för ren administration?
Vadan tveksamheten mot kvalificerade arbeten då? Vad är det för examen du tagit, något relevant för vårdsektorn?
Där kommer du med något konstruktivt, marknaden kanske redan är mättad på läkarstudenter, psykologstudenter samt liknande, och därför kanske det är svårare för utländska studenter att få sommarjobb i Norge. Lyft fram det i stället för diverse fördomar om psykologstudenter.
Välkommen till marknadsekonomin och 2013, jantelag och DDR-tänk kan du lägga åt sidan kompis