Citat:
Ursprungligen postat av
Whateva
Hej!
Jag ska om ca en månad spela och sjunga i en kyrka efter en vigsel. Jag har inte speciellt stor live-erfarenhet, men efter att ha pratat med någon på kyrkan så har de mic och gitarringång etc. Jag har inte kunnat fråga exakt vad de har eftersom ansvarig kille är på semester och kommer tillbaks en dag innan bröllopet.
Jag övar hemma där jag kopplar in gitarr och mic i ljudkortet till datorn och lägger till lite komprimering, reverb och något justerad equalizers för att det ska låta bra.
Det jag undrar är; borde jag ta med datorn och ljudkortet till kyrkan och köra mina egna grejer som jag vet låter bra eller lita på att deras grejer kommer duga? Jag tänker mig att de kanske inte ens har komprimerare och eq, bara en mixer typ. Frågan är dock om jag ens behöver det, kommer rummets akustik kanske göra min effekter onödiga? Jag har noll koll.
Helt enkelt, vad är smartast att göra, ta med allt och testa på plats hur det låter?
Någon som har erfarenhet av att mixa live som har några råd?
Aukustisk gura eller el??
Oavsett vilket, ingen dator, inget ljudkort. Det mesta låter bra, live, i en kyrka.Lovar.
aukustisk gitarr, ingen mic.
elgura, heller ingen mic.bara en liten stärkare för gitarren.
mvh Maria.
lycka till på spelningen.