Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-04, 21:15
  #1
Medlem
nosight69s avatar
β -cyclodextrin (HPβCD) är något nytt på rcl, det som gör mig fundersam är kemikaliens formel. inte lik något jag sett förut. Någon som vet vad det kan vara och vart det hör hemma (benz, stimulanter lr vad)
Citera
2013-08-04, 21:32
  #2
Medlem
edit
Citera
2013-08-04, 21:33
  #3
Avstängd
jesusofraves avatar
Såg denna även jag, men är inte detta en ingrediens som används vid tillverkning utav olika droger? Eller vad är detta? Google säger 0.
Citera
2013-08-04, 21:35
  #4
Medlem
Maltuss avatar
Det är om man ska göra egna blotters med Nbomes.

Detta ökar biotillgängligheten sublingualt avsevärt!
Citera
2013-08-04, 21:51
  #5
Medlem
nosight69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Det är om man ska göra egna blotters med Nbomes.

Detta ökar biotillgängligheten sublingualt avsevärt!
tack för svar hittade massa skeva saker vid googlande men inget direkt svar
Citera
2017-07-14, 14:55
  #6
Medlem
Megalits avatar
Enligt senare vetenskapliga studier bryter sockerarten cyclodextrin ner kolestorol mycket effektivt och rensar tilltäppta blodådror. Läste om detta i Illustrerad vetenskap.
Har googlat lite om detta och ser att det finns att köpa i vissa länder. Undrar hur man ska bära sig åt för att köpa hem detta? Någon som vet?
Citera
2017-07-18, 17:34
  #7
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Enligt senare vetenskapliga studier bryter sockerarten cyclodextrin ner kolestorol mycket effektivt och rensar tilltäppta blodådror. Läste om detta i Illustrerad vetenskap.
Har googlat lite om detta och ser att det finns att köpa i vissa länder. Undrar hur man ska bära sig åt för att köpa hem detta? Någon som vet?

På ebay finner du det du söker.
Citera
2017-07-26, 21:03
  #8
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
På ebay finner du det du söker.
Jepp! Jag har kollat där - det finns flest leverantörer från USA, men har hittat även ett par från UK.
Tack för tipset.
Citera
2017-07-26, 21:07
  #9
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosight69
β -cyclodextrin (HPβCD) är något nytt på rcl, det som gör mig fundersam är kemikaliens formel. inte lik något jag sett förut. Någon som vet vad det kan vara och vart det hör hemma (benz, stimulanter lr vad)
Det ska vara en sockerart, finns i olika derivat. Tror att det ska vara B-cycklodextrin för att bryta ner kolesterol...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback