Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-31, 21:41
  #61
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast Brännström var sur på hur FM organiserades.

Senaste ÖB'arna har varit syltryggar som säger ja till allt.

Brännström var faktiskt en bra karl, jag pratade med han då han stannade upp vid min post på en vinterövning när jag låg i lumpen på I5.
Citera
2016-07-31, 22:07
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Finns sedan 10 år tillbaka inget att förvånas över, vi har inget försvar och skulle i händelse av krig bli så rövknullade att det hade stänkt om det. Deras titlar som ÖB osv är ingenting, betydelselösa individer som regerar över ett luftslott.

Det är riktigt, riktigt vidrigt att se Försvarslösmakten ta ställning i detta och gå den pedofila homolobby till mötes.

De vill stå vid köttgrytan, inte svårare än så.

Sverige är såå rövknullat.
Citera
2016-08-01, 03:26
  #63
Medlem
Saitoos avatar
https://www.youtube.com/watch?v=QvhPkpPRxYA

Här har vi jippot!
__________________
Senast redigerad av Saitoo 2016-08-01 kl. 03:41.
Citera
2016-08-01, 04:15
  #64
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saitoo
https://www.youtube.com/watch?v=QvhPkpPRxYA

Här har vi jippot!

Jag är inte den som putsar skorna i onödan, och har nog alltid varit en av de mer reglementsvidriga karaktärer i umgänget, men det gör fan så fruktansvärt ont att behöva se de här jävla tönterierna. Maken till ovärdigt. Stå där och klappa händer som nåt förståndshandikappat jävla hej-kom-å-hjälp-mig när läget runt om oss ser ut som det gör. Fyfan. Är glad att jag aldrig kommer bära den där besudlade uniformen någonsin mer.
Citera
2016-08-01, 04:22
  #65
Medlem
Saitoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Jag är inte den som putsar skorna i onödan, och har nog alltid varit en av de mer reglementsvidriga karaktärer i umgänget, men det gör fan så fruktansvärt ont att behöva se de här jävla tönterierna. Maken till ovärdigt. Stå där och klappa händer som nåt förståndshandikappat jävla hej-kom-å-hjälp-mig när läget runt om oss ser ut som det gör. Fyfan. Är glad att jag aldrig kommer bära den där besudlade uniformen någonsin mer.

Jag håller med helt. Tycker de beter sig som 18-åringar som nyss tagit studenten, så ser man ÖB på högerflanken bakom "studentflaket" stå o dansa. Det lämnar en besk och otrevlig smak minsann. Känns mycket oseriöst och man tappar respekten en aning för försvarsmakten.
Citera
2016-08-01, 04:30
  #66
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongoveteran
ÖB Micael Bydén tågade i lördags på Pride-tåget genom Stockholm tillsammans med andra höjdare inom Försvaret. Vad bögeri har med Försvaret att göra framgår inte men det är nog en klarmarkering att ÖB stödjer soldaternas rätt att knulla varandra i röven inom Försvarets verksamhet.

Detta kan också vara ett sätt för ÖB Micael Bydén att visa sin lojalitet mot Socialdemokraterna och stå bra till hos makteliten. Bögeri och rövslickeri verkar blivit deras specialitet och de är stolta att svenska Försvaret är det enda i hela världen som bedriver sådan verksamhet.

Ett faktum är att det finns HBTQ personer anställda inom Försvarsmakten, att myndighetens ledare visar att de värderar alla anställda högt och också försvarar deras rätt att ha vilken sexuell läggning de vill stärker Försvarsmakten som organisation.

Att alla är accepterade av chefen ger ett bättre lagarbete, bättre resultat i slutänden, det är elementärt och inget anmärkningsvärt.

Sexuell läggning har ingenting att göra med förmågan att utföra ett bra jobb, dock så finns det en koppling mellan mobbing, utfrysning, särbehandling och dåliga resultat.
Citera
2016-08-01, 04:36
  #67
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett faktum är att det finns HBTQ personer anställda inom Försvarsmakten, att myndighetens ledare visar att de värderar alla anställda högt och också försvarar deras rätt att ha vilken sexuell läggning de vill stärker Försvarsmakten som organisation.

Att alla är accepterade av chefen ger ett bättre lagarbete, bättre resultat i slutänden, det är elementärt och inget anmärkningsvärt.

Bla bla bla. Det enda jag ser är folk, inklusive den högste militäre chefen, som beter sig omilitäriskt in absurdum och skämmer ut sig själva, sin försvarsmakt och all historia bakom den.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sexuell läggning har ingenting att göra med förmågan att utföra ett bra jobb, dock så finns det en koppling mellan mobbing, utfrysning, särbehandling och dåliga resultat.

Ingen har sagt annat.
Citera
2016-08-01, 08:06
  #68
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett faktum är att det finns HBTQ personer anställda inom Försvarsmakten, att myndighetens ledare visar att de värderar alla anställda högt och också försvarar deras rätt att ha vilken sexuell läggning de vill stärker Försvarsmakten som organisation.

Att alla är accepterade av chefen ger ett bättre lagarbete, bättre resultat i slutänden, det är elementärt och inget anmärkningsvärt.

Sexuell läggning har ingenting att göra med förmågan att utföra ett bra jobb, dock så finns det en koppling mellan mobbing, utfrysning, särbehandling och dåliga resultat.
Fast varför " bara" HBTQ? Varför inte engagera sig för andra sexuella minoriteter? Vad gör ÖB för landets Koprofiler ( Bajssex)? Finns säkert sådana inom FM med?
Är inte Koprofilerna ÖB's medarbetare med? Ska vi få se ÖB gå runt i blöja och hukandes sitta och krystskita ute på gärdet? Brun och glad runt mun?
Citera
2016-08-01, 08:09
  #69
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Brännström var faktiskt en bra karl, jag pratade med han då han stannade upp vid min post på en vinterövning när jag låg i lumpen på I5.
Jag säger inget om Brännström, han hade ryggrad och därför avgick han, men han avgick för att han inte kunde styra utbildningen av krigsförbanden.
Citera
2016-08-01, 08:49
  #70
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast varför " bara" HBTQ? Varför inte engagera sig för andra sexuella minoriteter? Vad gör ÖB för landets Koprofiler ( Bajssex)? Finns säkert sådana inom FM med?
Är inte Koprofilerna ÖB's medarbetare med? Ska vi få se ÖB gå runt i blöja och hukandes sitta och krystskita ute på gärdet? Brun och glad runt mun?

Saken handlar väl snarast om sexuell identitet och inte om sexuella böjelser? Att identifiera sig som man eller kvinna och vem man attraheras av, det har knappast med böjelser och fetischer att göra, eller?

Koprofil kan ju även en heterosexuell vara och de är ju accepterade inom Försvarsmakten även om de inte är öppna med sin böjelse.

Jag tycker att ÖB:s deltagande i pridetåget visar på ett gott ledarskap. Att stå upp får samtlig personal oavsett etnicitet, trosuppfattning eller sexuell identitet ökar chansen för att Försvarsmakten kan nå sina mål, det ingår i ÖB:s uppgift att säkerställa optimal effekt, att gå med i pridetåget är ett sätt av flera att visa samhörighet med sin personal.

Varför skulle ÖB gå med blöja för att visa att han accepterar personal med avvikande sexuella böjelser, han dansade ju inte runt i tåget klädd i lädertanga och löskukar runt halsen.
Citera
2016-08-01, 10:22
  #71
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Saken handlar väl snarast om sexuell identitet och inte om sexuella böjelser? Att identifiera sig som man eller kvinna och vem man attraheras av, det har knappast med böjelser och fetischer att göra, eller?

Koprofil kan ju även en heterosexuell vara och de är ju accepterade inom Försvarsmakten även om de inte är öppna med sin böjelse.

Jag tycker att ÖB:s deltagande i pridetåget visar på ett gott ledarskap. Att stå upp får samtlig personal oavsett etnicitet, trosuppfattning eller sexuell identitet ökar chansen för att Försvarsmakten kan nå sina mål, det ingår i ÖB:s uppgift att säkerställa optimal effekt, att gå med i pridetåget är ett sätt av flera att visa samhörighet med sin personal.

Varför skulle ÖB gå med blöja för att visa att han accepterar personal med avvikande sexuella böjelser, han dansade ju inte runt i tåget klädd i lädertanga och löskukar runt halsen.

Koprofili är inte mer av en böjelse än homosexualitet, så varför skulle inte ÖB krystskita til stöd för FM's koprofiler?
Vidare drar du samma klyschor son vanligt, bör ÖB åka till Mekka för att välkomna muslimer i FM?
Bör ÖB, sjunga Horst Wesselvisan för att stödja FM's nazister?

HBTQ är olika sexuella böjelser? Vad har FM att göra med vad folk gör i sängen?
Bögar äter sover och skiter som alla andra trots sin kemiska obalans hjärnan, vad de gör med varandra är en ickefråga för FM och övriga myndigheter.
Citera
2016-08-01, 12:10
  #72
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Koprofili är inte mer av en böjelse än homosexualitet, så varför skulle inte ÖB krystskita til stöd för FM's koprofiler?
Vidare drar du samma klyschor son vanligt, bör ÖB åka till Mekka för att välkomna muslimer i FM?
Bör ÖB, sjunga Horst Wesselvisan för att stödja FM's nazister?

HBTQ är olika sexuella böjelser? Vad har FM att göra med vad folk gör i sängen?
Bögar äter sover och skiter som alla andra trots sin kemiska obalans hjärnan, vad de gör med varandra är en ickefråga för FM och övriga myndigheter.

Det är din uppfattning, och det blir svårt och i stort sett meningslöst för mig att diskutera saken med dig när vi inte talar samma språk. Jag med många andra, antagligen även ÖB, skiljer på sexuell läggning och parafili.

Att tala i termer av kemisk obalans, det gör ju ingen skillnad, det är ingenting som påverkar deras förmåga att utföra ett bra arbete om ingen särbehandlar dem just på grund av att de har en kemisk obalans.

Jag är själv heterosexuell, har många gånger funderat på detta ältande och framhävande av HBTQ och kommit till slutsatsen att det i vissa fall har nått orimliga proportioner men att det just i det här fallet inte finns något att kritisera.

Om du tror att könsidentitet har att göra med vad folk gör i sängen så tror jag att du har missuppfattat vad könsidentitet handlar om, det måste inte ha med sex i sängen att göra. Vad de gör i sängen har Försvarsmakten inte med att göra, dock så har myndigheten att göra med hur kollegor bemöter HBTQ personerna i vardagen.

Nej, ÖB bör inte åka utomlands och välkomna muslimer tycker jag, dock så bör han välkomna de kompetenser som Försvarsmakten efterfrågar oavsett etnicitet, trosuppfattning och sexuell identitet om de i övrigt uppfyller de kriterier som är fastställda för tjänstgöring inom myndigheten.
__________________
Senast redigerad av OY 2016-08-01 kl. 12:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback