Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-03, 09:58
Medlem
YKBlondies avatar
Hellu,

Kom precis hem med nya delar i datorn, med andra ord ny processor, nya minnen och nytt grafikkort. När jag var klar stresstestade jag den och det funkade hur bra som helst.
När jag väl tagit hem den till mig och kopplat in allt funkade den inte längre.
Fläktarna drog igång ca 2 sek och la av för att sedan försöka starta om sig, och så höll de på.
Ja, allt sitter rätt och inget har åkt ut.
Kan det vara nätagget som säckat. Blir grymt irriterad nu när stresstestet gick så jävla bra...
Help?
Citera
2013-08-03, 10:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara PC

//Mod
Citera
2013-08-03, 10:10
Medlem
MeanMEs avatar
Plocka bort tex grafikkortet och kör på moderkortets egna grafikkort för att kolla om nätaggregatet bottnar. Annars kan det vara så tråkigt att du har skadat processorn med statisk elekrisitet när du monterade den om du inte använde antistatarmband och nätsladden var utdragen.
Citera
2013-08-03, 10:19
Medlem
SpiritusSanctis avatar
Väldigt problematiskt eftersom den finns en massa olika potentiella anledningar, testa det som ovanstående sa och dra ur och sätt i sladdar. Om inget fungerar är det nog bäst att lämna in datorn till nån med IT kunskaper som kan säga ifall datorn är helt död eller inte, det finns vissa mindre butiker som gör diagnostisering helt gratis.
Citera
2013-08-03, 10:47
Medlem
pabulums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YKBlondie
Hellu,

Kom precis hem med nya delar i datorn, med andra ord ny processor, nya minnen och nytt grafikkort. När jag var klar stresstestade jag den och det funkade hur bra som helst.
När jag väl tagit hem den till mig och kopplat in allt funkade den inte längre.
Fläktarna drog igång ca 2 sek och la av för att sedan försöka starta om sig, och så höll de på.
Ja, allt sitter rätt och inget har åkt ut.
Kan det vara nätagget som säckat. Blir grymt irriterad nu när stresstestet gick så jävla bra...
Help?

Låter som du glömt en 4pins till moderkortet eller så passar inte mdk och pcu
Citera
2013-08-03, 10:54
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pabulum
Låter som du glömt en 4pins till moderkortet eller så passar inte mdk och pcu

Det är det klassiska felet faktiskt , jag tror på detta
Citera
2013-08-03, 11:06
Medlem
fiskmasen99s avatar
Ja, brukar sitta i närheten av CPU:n. http://img183.imageshack.us/img183/1953/k9nneohv1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in