Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-03, 13:40
  #13
Medlem
C.H.Ts avatar
Offret är en svensk kille i uppskattningsvis 20-25-års åldern i ljusa kläder och bakåtkammat halvlångt blont hår.

Beskrivningen är inte 100%, och med det menar jag att personen sågs under avfärd med ambulans och att det gav relativt kort tid att memorera et signalement.

Jag vet bara att han inte såg ut som den typen som blir skjuten... Men man lär sig något nytt varje dag
Citera
2013-08-03, 15:11
  #14
Medlem
AbsentMindeds avatar
Markbacken är ju mycket bättre än vad folk vill få det till i den här tråden, har dåligt rykte men är inte alls så illa som folk säger. Har bott i både Markbacken och Vivalla och alltid trivts väldigt bra. Allt snack är väldigt överdrivet, jag har aldrig hamnat i problem med någon i något av områdena, och då har jag levt med ett tungt missbruk som ökar riskerna för att utsättas för våldsbrott t.ex avsevärt.

Ursäkta dålig svenska.
MVH
Citera
2013-08-04, 00:17
  #15
Medlem
MailMoons avatar
Hörde idag från en vän som känner offret att han är en snäll kille men gör en del skumrask affärer och att han rör sig i BC kretsarna ... Och det hade tydligen varit lite bråk om någon affär men inget stort och min vän var förvånad att han hade blivit skjuten av den anledningen .
Citera
2013-08-04, 01:49
  #16
Medlem
IamSiriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsimplyme
Det är en man som blitt skottskadad i markbacken,
sista huset innan cykelbron till varberga för att vara exakt,
Han har blivit skjuten i benet, och polisen brottsplatsundersökning vart precis klar (13:00).. Man ser spår av blod på en parkeringsplats men inte mer än så,
dom har vart runt och plockat in bevis i påsar och även tagit foton i 20 olika vinklar på brottsplatsen..
polisen har även vart och knackat dörr och jag själv hörde skottlossningen inatt tillsammans med min vännina efter att ja kom hem från krogen runt kl 3 inatt.... Sen att ja bor såpass nära att ja ser blodfläcken på marken är ju inte det trevligaste..;/


Så det är alltså här det har skett?
Citera
2013-08-04, 02:09
  #17
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSirius
Så det är alltså här det har skett?


Helt korrekt, en stor del av parkeringarna och gräsmattan var avspärrad... Samt cykelbron som löper över motorvägen.
Citera
2013-08-06, 16:15
  #18
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MailMoon
Hörde idag från en vän som känner offret att han är en snäll kille men gör en del skumrask affärer och att han rör sig i BC kretsarna ... Och det hade tydligen varit lite bråk om någon affär men inget stort och min vän var förvånad att han hade blivit skjuten av den anledningen .

Polisen verkar antyda att det inte är en oskyldig som drabbats.

Citat:
- Ofta när det är sådana här händelser har det inte drabbat någon som bara gått förbi. Det är ofta dispyter mellan personer som ligger bakom. Då är de inte så intresserade av att säga vem som har begått brottet, säger Mats Nylén.

Nu söker polisen efter vittnen till händelsen för att kunna hitta gärningsmannen.

http://na.se/nyheter/orebro/1.216691...-skottlossning
Citera
2013-08-06, 19:40
  #19
Medlem
förre året blev någon skjuten i benet på apelvägen, ett stenkast från den aktuella platsen. Kanske samma GM?
Citera
2014-12-17, 00:35
  #20
Medlem
Ingen som fått reda på något mer?
Vem som var GM och varför det avlossades skott?

inte fått intrycket av att offret är en person som skulle bli skjuten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback