Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-09, 02:50
  #565
Medlem
Twixess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzBeer
Yama*o är väl ett mycket känt japanskt krigsfartyg? Andra världskriget? Krigade mot USA i Stilla Havet och led till slut en ödesdiger förlust.

Om jag minns historien rätt så har du helt rätt i det
Citera
2013-08-09, 08:03
  #566
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twixes
Efter att ha träffat GM ett antal gånger under min uppväxt, dock ej de senaste 7-8 åren är jag rätt säker på att hans far inte har något med MC gäng att göra.

hur var han? våldstendenser? komplex?
Citera
2013-08-09, 08:13
  #567
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur var han? våldstendenser? komplex?
Det som jag har hört så var han verkligen inte våldsam under högstadiet.
Utan istället cyklade runt på sin BMX typ!
Citera
2013-08-09, 09:25
  #568
Avstängd
joricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det ryktas att det samtidigt som tidpunkten för begravningen i morgon är inplanerat häktningsförhandling på den ene (eller båda) gripna. Vet någon om det stämmer?


Enligt 18-åringens advokat Hans Palm så nekar hans klient till inblandning i dådet.

Häktningsförhandlingen i Göteborgs tingsrätt börjar klockan 10.30 och hålls. Så gott som utan undantag hålls förhandlingen bakom stängda dörrar.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ordanklagelser
Citera
2013-08-09, 12:25
  #569
Medlem
jugbandbluess avatar
häktad på sannolika skäl.

enligt gp är han tidigare ostraffad
Citera
2013-08-09, 12:37
  #570
Medlem
d0pefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur var han? våldstendenser? komplex?

Han var inte våldsam under sin högstadietid, men aningen utanför och inte en utav de "coola". Info från bekant som känner honom.
Citera
2013-08-09, 14:01
  #571
Medlem
Twixess avatar
Tror ni att rättegången kommer att vara bakom lyckta dörrar?
Citera
2013-08-09, 14:13
  #572
Medlem
D
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Det är inte ovanligt att MC-gäng låter hängisar göra skitjobbet, deras belöning blir en högre status.GM hade väl inte räknat med att offrets kompisar skulle berätta om honom för polisen.

Det är en hel del du inte förstår eller har kunskap om (efter att ha läst några av dina inlägg/slutsatser). För det första är grabben ingen "Hängis" (= Hangaround) till Bandidos MC. Han är supporter (bär supporterkläder), till X-team, som i sin tur är supporters till BMC. En Hängis som med lite tid i ryggen, kanske blir en prospect (vilket han inte är i Bandidos), får utföra skitgöra, helt riktigt och i ordets rätta bemärkelse, nämligen skura dass och annat på fester och liknande. Den gripne grabbens status kanske förändras, men det är inte hos några andra än hans närmsta polare i så fall, om han nu är den skyldige.

Detta förfarande är nu inte unikt för BMC, utan gäller i de flesta klubbar.

X-team är INTE en mc-klubb (man blir heller inte hängis, propp, fullvärdig medlem, får väst o.s.v.) utan just en supporterklubb. EX: Om jag köper en blåvit halsduk, går på IFK:s matcher, är jag en supporter och inte ett steg närmare en plats i landslaget.
__________________
Senast redigerad av FTXn666 2013-08-09 kl. 14:29. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-09, 14:28
  #573
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twixes
Tror ni att rättegången kommer att vara bakom lyckta dörrar?

Nä varför tror du det?

Någon som vet om det blev nån begravning idag?
Citera
2013-08-09, 14:32
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Nä varför tror du det?

Någon som vet om det blev nån begravning idag?

Ja, den var tydligen mycket fin. En fruktansvärt tragisk händelse detta.
Citera
2013-08-09, 14:47
  #575
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:
Två män skottskadade vid Grevgård/Tynnered 2/8 13 01:40 (en avliden)


/ Moderator
Citera
2013-08-09, 17:37
  #576
Medlem
Flera har nämnt här att BO är muslimer vilket absolut inte är sant. De har inte Islam som religion och tror dessutom inte på Gud. Bara sann information till er som tror ni vet allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback