Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Uruguay röstade ja till legalisering av marijuana

flashback.se

Uruguay är på väg att bli det första landet i världen som legaliserar marijuana. Detta sedan representanthuset i Montevideo i går röstat för ett lagförslag som innebär att staten inrättar ett licenssystem för produktion och försäljning av marijuana.

Läs hela artikeln
2013-08-01, 04:57
  #1
Medlem
Uruguay: Undre parlamentet röstar JA till reglerad cannabismarknad
"Det är alltså i representantshuset som majoriteten nu sagt JA till att legalisera odling och försäljning av cannabis. Ett regelverk och obligatoriskt register (tänk motbok) ska se till att det inte puffas för mycket. Hemodlingar med upp till 6 plantor kommer att tillåtas. Odlingsföretag måste erhålla licens från myndigheterna. Konsumenter får köpa max 40 g per månad..."
Citera
2013-08-01, 05:35
  #2
Medlem
Hmm, 40g. Kommer vi se ickebrukare köpa ut och sälja till dom större brukarna och tjäna sig en hacka här tro?
Citera
2013-08-01, 07:06
  #3
Medlem
MycketMystiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Hmm, 40g. Kommer vi se ickebrukare köpa ut och sälja till dom större brukarna och tjäna sig en hacka här tro?


Är det särskilt många som röker mer än 1.3g per dag, varje dag eller hur är det? Tycker det låter rätt mycket.
Citera
2013-08-01, 08:16
  #4
Medlem
Thcfarmers avatar
fantastiska nyheter =), men är det inte likadant i portugal?
Citera
2013-08-01, 08:20
  #5
Avstängd
det röks mer i sydamerika , rökte kanske 20-30g per dag när jag bodde där så 40g låter rimligt.


DEt är bara svenskar som röker som att det vore sista gräset på hela planeten.
Citera
2013-08-01, 09:43
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
det röks mer i sydamerika , rökte kanske 20-30g per dag när jag bodde där så 40g låter rimligt.


DEt är bara svenskar som röker som att det vore sista gräset på hela planeten.
2,5 gram i timmen?
Citera
2013-08-01, 10:19
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Softista
2,5 gram i timmen?


mm, och det röks rent inte blandat med skit som dom flesta "rastamans" gör .
Citera
2013-08-01, 10:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thcfarmer
fantastiska nyheter =), men är det inte likadant i portugal?

Nej, där är konsumtion och personligt innehav avkriminaliserat.
Citera
2013-08-01, 10:41
  #9
Medlem
cdxz11s avatar
om man får ha 6 plantor hemma så kan man lätt förse sig med rejäla mängder röka så det räcker och blir över även om man röker jävla hårt.
Citera
2013-08-01, 10:47
  #10
Medlem
Gefreiters avatar
Kul, kul kul.
Det är de första stegen som kommer vara långsamma sedan så tror jag att det kommer gå i allt snabbare takt runt om i världen vad gäller legalisering.

Men om det är något land som borde legalisera så är det Mexiko med tanke på hur kartellerna ställer till det. Men jag antar att de mexikanska politikerna är hårt styrda utav USA när det kommer till narkotikapolitik.
Citera
2013-08-01, 10:47
  #11
Medlem
Äntligen
Citera
2013-08-01, 10:48
  #12
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Kul, kul kul.
Det är de första stegen som kommer vara långsamma sedan så tror jag att det kommer gå i allt snabbare takt runt om i världen vad gäller legalisering.

Men om det är något land som borde legalisera så är det Mexiko med tanke på hur kartellerna ställer till det. Men jag antar att de mexikanska politikerna är hårt styrda utav USA när det kommer till narkotikapolitik.

problemet med kartellerna har väl snarast att göra med den illegala status droger har i usa (och den enorma vinstpotential som finns på drogmarknaden) och inte att det är olagligt i mexiko
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback