Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-31, 22:04
Medlem
Vet nån var man kan skaffa Sarsaparilla läsk inom Sverige?
Citera
2013-07-31, 22:07
Medlem
zepofans avatar
Root beer brukar finnas på större varuhus med "internationell" hylla. Varför någon väljer att dricka denna vämjeliga smörja är dock en annan fråga...
Citera
2013-08-01, 04:04
Medlem
Brukar finnas på både ICA och COOP. Som föregående skrev så leta efter "Root Beer".
Citera
2013-08-01, 11:24
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Brukar finnas på både ICA och COOP. Som föregående skrev så leta efter "Root Beer".

Editar mitt inlägg, då jag insett att jag var lite missinformerad.

Root Beer är en modern version av sarasparilla, där orginalet har ett något annorlunda recept.

Sarasparilla smaksätts dock av sarasparilla root, medan root beer görs på artificiella smakämnen som skall efterlikna roten.

Men det handlar om två olika versioner av en typ av dricka och de smakar något olika, så root beer från ica är inte riktigt samma sak som sarasparilla.
Senast redigerad av N3ss3 2013-08-01 kl. 11:40.
Citera
2013-08-04, 06:42
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Editar mitt inlägg, då jag insett att jag var lite missinformerad.

Root Beer är en modern version av sarasparilla, där orginalet har ett något annorlunda recept.

Sarasparilla smaksätts dock av sarasparilla root, medan root beer görs på artificiella smakämnen som skall efterlikna roten.

Men det handlar om två olika versioner av en typ av dricka och de smakar något olika, så root beer från ica är inte riktigt samma sak som sarasparilla.
Vad jag har förstått är skillnaden att Root Beer smaksätts med sassafras och Sarsaparilla med, ja, sarsaparilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in