Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-01-14, 23:12
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualFedora
Det syns riktigt tydligt att du inte har någon aning om hur en vaporizer funkar. När du vaporizar så förångas det mesta av THCet och lite av CBD. Det finns fortfarande kvar THC och CBD efter förånging (mängden beror givetvis på hur mycket du har vapat ditt weed) vilket du kan röka eller äta sen.

Du kan googla det, finns flera hemsidor som backar upp detta påståendet. Du kan bl.a. browsa sub-reditten mflb

Framför allt så är det grymt att både röka och tillaga.
Citera
2014-01-15, 12:27
  #62
Avstängd
deprimeradekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoserMachine
Ja, jag tror att torra saker brinner.

Frågan var inte om det var fysiskt möjligt att tända eld på en uroljad haschbit, utan om det skulle ge effekt eller inte vilket det inte gör. Fast du tror det

Citat:
Ursprungligen postat av CasualFedora
Det syns riktigt tydligt att du inte har någon aning om hur en vaporizer funkar. När du vaporizar så förångas det mesta av THCet och lite av CBD. Det finns fortfarande kvar THC och CBD efter förånging (mängden beror givetvis på hur mycket du har vapat ditt weed) vilket du kan röka eller äta sen.

Du kan googla det, finns flera hemsidor som backar upp detta påståendet. Du kan bl.a. browsa sub-reditten mflb

Sorry, jag tänkte inte på att du var en luffare. Du meckar ner dina bumpar också och röker, eller hur? "Det finns ju THC kvar !!!!1" ja, men det smakar fitta och ger ingen märkvärd effekt. Samma sak med "vappat" gräs eller uroljat hasch, det ger ingen effekt. Men är man en pundare som "måste röka nåt" så finns väl en viss placeboeffekt som stillar suget.

Edit: Det bästa med ditt hjärndöda inlägg är att du inte ens fattar att du säger emot dig själv. "(mängden beror givetvis på hur mycket du har vapat ditt weed)" HA HA HA, så, alltså, om man vaporizerar det så finns det nästintill inget kvar efteråt.

Till och med du bör ju förstå att inte så mycket hinner hända om du värmer upp det i en sekund för att sedan rulla joint med gräset.
__________________
Senast redigerad av deprimeradekillen 2014-01-15 kl. 12:39.
Citera
2014-01-15, 14:25
  #63
Medlem
LoserMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
bullshit.


Som sagt läs på och lär dig trolla ordentligt om du ska trolla.
Citera
2014-01-15, 14:53
  #64
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Frågan var inte om det var fysiskt möjligt att tända eld på en uroljad haschbit, utan om det skulle ge effekt eller inte vilket det inte gör. Fast du tror det



Sorry, jag tänkte inte på att du var en luffare. Du meckar ner dina bumpar också och röker, eller hur? "Det finns ju THC kvar !!!!1" ja, men det smakar fitta och ger ingen märkvärd effekt. Samma sak med "vappat" gräs eller uroljat hasch, det ger ingen effekt. Men är man en pundare som "måste röka nåt" så finns väl en viss placeboeffekt som stillar suget.

Edit: Det bästa med ditt hjärndöda inlägg är att du inte ens fattar att du säger emot dig själv. "(mängden beror givetvis på hur mycket du har vapat ditt weed)" HA HA HA, så, alltså, om man vaporizerar det så finns det nästintill inget kvar efteråt.

Till och med du bör ju förstå att inte så mycket hinner hända om du värmer upp det i en sekund för att sedan rulla joint med gräset.
Jag skulle vilja påstå att det beror på vilken temperatur du kör din vape på, inte hur länge du vapar det. Om du kör med full patte så du mer eller mindre bränner det så blir det inte mycket kvar, men då försvinner också poängen med att använda vaporizer då du vaporiserar en massa "dåliga" saker också.

Nedan har du lite förångingstemperaturer för olika cannabinoider:
Citat:
Chemical name: Delta-9-Tetrahydrocannabinol AKA THC
Boiling point: 157 * C
Features: causes euphoria, analgesic, anti-inflammatory, antioxidant, anti-vomiting


Chemical Name: Cannabidiol
Also known as: CBD
Boiling point: 160-180 * C
Features: anti-anxiety, analgesic, anti-psychotic, anti-inflammatory, antioxidant, anti-convulsive

Chemical name: Delta-8-Tetrahydrocannabinol AKA Delta-8-THC
Boiling point: 175-178 * C
Features:
1. Similar to delta -9
2. Less Psychoactive
3. Anti-vomiting and more stable than Delta -9

Chemical Name: Cannabinol AKA CBN
Boiling point: 185 * C
Features: oxidation, is broken down, by-product, sedative, antibiotic


Chemical Name: cannabichromene AKA CBC
Boiling point : 220 * C
Features: anti-inflammatory, antibiotic, anti-fungal


Chemical Name: Cannabigerol AKA CBG
Boiling Point: MP52
Features: anti-inflammatory, antibiotic, anti-fungal

Chemical Name: Tetrahydrocannabivarin AKA THCV
Boiling Point: <220 * C
Features: painkiller, causes euphoria
För att verkligen få ut allt intressant så måste du upp i 230grader, problemet är att du ligger väldigt nära den punkt då gräset börjar brinna och du släpper lös en hel massa kemikalier som du gärna vill undvika, så det är inte värt det. Bästa temperaturen är runt 190 grader, då får du ut mycket av det goda men väldigt lite av det "onda". Om du vapar ditt gräs så du får ALLT så gör du helt enkelt fel, kort och gott.

Med det sagt så har du dock rätt i sak. Att röka vapat gräs är ett jävla lodisbeteende. Jag har testat att använda det istället för tobak i en joint en gång men det smakade verkligen röv och jag skulle inte göra om det ens för pengar. Man får inte ut så mycket av det heller i form av rus, men visst går det om man ger sig fan på det. Att baka med det rekommenderar jag inte heller då man måste använda väldigt mycket och det smakar inget vidare. Extrahera fungerar dock bra, fast du behöver en hel del vapat gräs, vilket ställer till det om farbror polisen skulle få för sig att knacka på dörren då dom troligen tänker "gräs som gräs" och du får helt plötsligt många fler gram att stå till svars för.

Vaporiserar du hasch så är det dock en helt annan grej och väl värt att spara skrapet som fortfarande brukar vara mycket potent då det helt enkelt är svårt att få det tillräckligt finfördelat för att få ut allt. Något jag blev smärtsamt medveten om för ett par år sedan då jag åt mitt vape-hasch på fyllan och nästa sak jag minns var från 24h senare.
__________________
Senast redigerad av snuffoman 2014-01-15 kl. 14:59.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback