Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-31, 07:43
  #1
Medlem
Hej!

Jag har länge funderat på att köpa en vaporizer för min hälsas skull. Jag röker inte tobak, men har rökt canabis i snart 14år. Jag inser ju själv att det inte är nyttigt för lungorna, men av någon anledning så har jag inte fått tummen ur och köpt en vaporizer.

Men här om veckan köpte jag en Pax från Ploom, och det ångrar jag inte en sekund. Så gryyyyyym! Går åt mycket mindre gräs, blir lika stukad, kan röka den inne utan att det stinker satan och jag känner redan att mina lungor och hals mår bättre.

Skulle rekomendera alla att göra samma sak, för hälsans skull. Sen att just paxen är stealth delux, ser ut som en liten ipod och att man kan röka den på stan utan att folk vänder på huvudet gör ju inte saken sämre. "Billig" är den med!

http://www.vapecritic.com/vaporizers/pax/

Säljs dock inte i europa, men går att köpa på ebay för ca 220USD.

Peace!
Citera
2013-07-31, 08:26
  #2
Medlem
LoserMachines avatar
Ja, jag ska också skaffa en sån hade jag tänkt, fast jag väntar tills den kommer till eu.
Den verkar riktigt grym, hoppas det kommer en v2 som fixar problemen men munstyckena etc, men att påstå att den är billig är ju bara skitsnack.

Sen lär man väl göra joints på det vappade gräset så det är nog inte så grymt bra för lungorna
__________________
Senast redigerad av LoserMachine 2013-07-31 kl. 08:59.
Citera
2013-07-31, 08:34
  #3
Medlem
Medicinens avatar
Lucky you!
Gött att göra ett nice köp
Citera
2013-07-31, 08:38
  #4
Medlem
När jag mailade Ploom sa dom att dom inte planerar en lansering inom snar framtid. För krångligt och dyrt anser dom.

220Usd anser jag vara ett kap för en vaporizer som funkar bra. Annars skulle jag rekomendera Da Buddha för de med lite sämre ekonomi. Den funkar kanon, dock ej portabel.
Citera
2013-07-31, 09:10
  #5
Medlem
LoserMachines avatar
Ekonomi är då inget problem för min del men jämför man med liknande produkter på marknaden, dvs portabla så ligger paxen väldigt högt i pris, plus ifall man måste beställa alla tillbehör från staterna om nått råkar gå sönder.
Men jag ska fan trakassera tills de börjar säljas i eu
Citera
2013-07-31, 10:32
  #6
Medlem
Kickexs avatar
Låter härligt
Nu är det bara tillgång till cannabis som saknas
Citera
2013-07-31, 10:44
  #7
Medlem
Brukar man medicinsk marijuana är vaporizer en självklarhet.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1853086/
Citera
2013-07-31, 10:59
  #8
Medlem
Fick hem en vapo igår, kopia av atmos rx! Den verkar funka, dock så blir det tjockt med rök och brända rester, trodde väl att det skulle typ förångas mer!
Får se när jag får min riktiga atmos om det blir nån skillnad...
Citera
2013-07-31, 11:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneGod
Fick hem en vapo igår, kopia av atmos rx! Den verkar funka, dock så blir det tjockt med rök och brända rester, trodde väl att det skulle typ förångas mer!
Får se när jag får min riktiga atmos om det blir nån skillnad...

Hej!

Detta är problemet med många billigare vaporizers. När gräset är rökt skall restprodukten bara vara åt det gula hållet. Är resterna brända så är det ingen vaporizer, helt fel temperatur. Det är viktigt att vaporizern är av så kallad konvektions modell. Alltså att varm luft strömmar genom produkten.
Citera
2013-07-31, 11:46
  #10
Medlem
Jaha, såklart.... man får vad man betalar för!!!
Men det går iaf att röka utan tobak, vilket är en fördel, men hade hoppas på mer riktig vapo...
Citera
2013-07-31, 17:28
  #11
Medlem
Medicinens avatar
Ska du rulla skräpet, eller slänger du det?

Edit: skulle man kunna få en bild?
__________________
Senast redigerad av Medicinen 2013-07-31 kl. 17:31.
Citera
2013-07-31, 18:06
  #12
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneGod
Fick hem en vapo igår, kopia av atmos rx! Den verkar funka, dock så blir det tjockt med rök och brända rester, trodde väl att det skulle typ förångas mer!
Får se när jag får min riktiga atmos om det blir nån skillnad...

Kan vara för att det är en kopia. Köpte en Magic Flight Launch Box-kopia på eBay och den var rent skräp, brände allting så det var nog fan inte nyttigare än att röka pipa. Skulle satsa på original, och gärna dyrare som håller rätt temperatur.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback