Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-25, 23:47
  #1585
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Fast fan ta den som gnäller på gnagets 3000 på Hovet

Varsågod att gnäll på men du kanske bör använda korrekta siffror för annars blir det svårt att ta dig seriöst.
Citera
2014-01-25, 23:54
  #1586
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Alltid gnäller på? Är väl ganska uppenbart att man inte har någon supporterkultur när klappor används.

Ni får väl hitta på ett nytt ord för dessa grupper som stödjer klappor och försöker vara supportrar. klasupport kanske?
Edit: äsch, orkar inte ens.
Citera
2014-01-26, 00:02
  #1587
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherbatsky
Jo.

Det är få som försöker, och dessutom är det så att om inte rätt person försöker så är det ingen som bryr sig. En del skrattar till och med, och säger saker i stil med "haha, titta på dåren". Det gör ju inte direkt att fler vill försöka.
Känner igen fenomenet, ganska tröttsam inställning hos vissa personer.
Citera
2014-01-26, 05:58
  #1588
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Till skillnad från Leksand (då alla leksandssupportrar verkar vilja dra paralleller till storebror Brynäs, så gör även jag samma sak), så kanske man blev lite mätta i Gävle efter SM-guldet för två år sedan. Leksand vann senast 1975, vilket blir en jävla skillnad då många suktar efter ett guld.
Ja, det är lätt att det råkar slinka ner lite för många kalorier när man mumsar tex-mex - kanske skulle ni sökt inspiration från IFK Göteborgs traditionella mer lättviktiga pyttipanna. För Piteås skull hoppas jag att de aldrig får några framgångar, palten skulle ju dränera hela deras medlemsmatrikel.

Kul med fler lag som börjar köra den klassiska kaffeursäkten att "vår publik har blivit för kräsen av alla framgångar". Hälsningar,
Historiens Mesta Mästare - Historiens bästa läktare.
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vi har en lillasyter i dif, ja.
Under fotbollssäsongen sjungs och hånas det om söder family. Under vintersäsongen får man sen nu läsa hur vår södermalmssambo skulle ha något sorts syskonsskap med oss.

Jag hajade till när Birath framhöll vikten av att attrahera de stockholmare som inte ännu "har AIK i sitt hjärta" för att vända bättra er publiksituation. Den som lyckats växa upp i stockholm utan att välja lag lär ha sådant minimalt idrottsintresse att det skulle krävas en enorm jippofiering, arenaupprustning och sammantagen kostnad att det vore vettigare att försöka få ditt någon av alla redan existerande gnagare i andra sektioner istället. Nu förstår jag dock Biraths dilemma tydligare - man måste ju vara smått schizofren om man ska kunna gå på bägge sporterna och samtidigt veta vilket ben man ska stå på i syskonfrågan.
__________________
Senast redigerad av sm910dif 2014-01-26 kl. 06:09.
Citera
2014-01-26, 08:45
  #1589
Medlem
Draedons avatar
Kul att det kom en hel del göteborgare till Tegera igår, självklart ledda av über-Göteborgaren Glenn. Den här gången hade han dock ingen mora-tröja...
Citera
2014-01-26, 12:24
  #1590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Kul med fler lag som börjar köra den klassiska kaffeursäkten att "vår publik har blivit för kräsen av alla framgångar". Hälsningar,
Historiens Mesta Mästare - Historiens bästa läktare.
Det var inte så längesedan som ni spelade i globen och kunde ha en "klack" på ett 10-tal personer.
Klart det är svårare för en klack att tända till om deras lag legat i toppen av tabellen under lång tid och konstant tar sig till åtminstone semifinal. Om man däremot hoppar mellan SM-guld och kvalserien vartannat år påminns du konstant om hur skör framgången är och har därmed enklare att motivera dig och uppskatta när laget är bra. När Skellefteå gick till semi för första gången på typ 30 år fick laget stående ovationer trots 0-6 på hemmaplan och ut i fyra raka, tror du det skulle hända nu? Förväntningarna förändras.
Citera
2014-01-26, 13:42
  #1591
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Det var inte så längesedan som ni spelade i globen och kunde ha en "klack" på ett 10-tal personer.
Klart det är svårare för en klack att tända till om deras lag legat i toppen av tabellen under lång tid och konstant tar sig till åtminstone semifinal. Om man däremot hoppar mellan SM-guld och kvalserien vartannat år påminns du konstant om hur skör framgången är och har därmed enklare att motivera dig och uppskatta när laget är bra. När Skellefteå gick till semi för första gången på typ 30 år fick laget stående ovationer trots 0-6 på hemmaplan och ut i fyra raka, tror du det skulle hända nu? Förväntningarna förändras.
Det är klart glädjen är direkt beroende av de förväntade framgångarna, jag hyser inga illusioner om att vi skulle vara undantagna det allmänmänskliga beteendet - isåfall hade jag gett en klart seriösare förklaring än vårt fruktkastande. Däremot tror jag man misstar sig om man menar att vårt ekande i globen främst kan förklaras med en mättnadskänsla - snarare vill jag påstå att den typen av jippokultur som präglade föreningen under milleniegulden var väldigt sårbar för medgångarflykt till fotbollen som rakade in 3 sm-guld lägligt direkt efter hockey. Där, i kombination med att fotbollen då också hade en mycket mer utvecklad och attraktiv supporterkultur, tror jag vi finner förklaringen. Inte att vi var mätta på framgångar, eller ens förväntade oss särskilt många under 00-talets mitt. (Vilket torde vara ett kriterium för att kunna prata om Färjestadsklassikern om att folk inte kommer förren sm-guldet ska bärgas.)

Däremot tror jag vi kan skönja samma bakomliggande mekanism i vår nu omvända situation, där folk ännu lika tröttsamt kör varianter på frasen "Troja-ljungby, herregud om någon för 3 år sen sagt att vi skulle förlora på Hovet mot ett lag från Ljungby..."
Citera
2014-01-28, 21:02
  #1592
Medlem
Sitter och ser på Skellefteå-Luleå och slås av att det enda som hörs är Luleå-klacken - trots att Skellefteå leder med 5-1. Fett med cred till er som är där!
Citera
2014-01-29, 01:00
  #1593
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosy
Sitter och ser på Skellefteå-Luleå och slås av att det enda som hörs är Luleå-klacken - trots att Skellefteå leder med 5-1. Fett med cred till er som är där!

Nu sjöng man inte ens när man leder. Ingen bra utveckling i Skellefteå.
Citera
2014-01-29, 06:56
  #1594
Medlem
Nynges avatar
Var samma sak när vi var där, skellefteå hade en ledning med 6-2 om jag inte minns fel men ändå så sjöng vi ut dom.. Tror det står stilla i Skellefteå.
Citera
2014-01-29, 12:43
  #1595
Medlem
LT10s avatar
DIF U13 fick en glad överraskning när de mötte Haninge.

http://www.youtube.com/watch?v=X1H2z...re=c4-overview

Citera
2014-01-29, 13:01
  #1596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosy
Sitter och ser på Skellefteå-Luleå och slås av att det enda som hörs är Luleå-klacken - trots att Skellefteå leder med 5-1. Fett med cred till er som är där!

Du gör alltså om det urgamla misstaget att göra en bedömning utifrån tv-produktionens ljudupptagning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback