Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-25, 02:14
  #757
Medlem
tzjs avatar
Bra idé. Jag håller med.
Citera
2014-12-25, 03:56
  #758
Medlem
st0ckiss avatar
Urusel idé! Ge tillbaks :sick istället! Den är riktigt jävla saknad!
Citera
2014-12-25, 07:15
  #759
Avstängd
Smakabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Urusel idé! Ge tillbaks :sick istället! Den är riktigt jävla saknad!
Japp fler sådana vore fint, gärna andra också :-D
Citera
2014-12-25, 07:31
  #760
Medlem
Kanske hade kunnat vara något. Bara att byta den mot några andra av de som förekommer minst. Det borde väl ändå vara och ?

Har för övrigt alltid undrat varför wink-smileyn heter "whink" här på forumet och inte alls är lik den vanliga wink-smileyn av nästan identisk v-Bulletin-version.
http://i.imgur.com/mNIcCbb.gif
Citera
2015-01-06, 22:48
  #761
Medlem
SmokeOns avatar
Hur gör man kan för att se alla smileys utan att behöva få upp en pop-up?

Kan inte FB skaffa en länk som förlänger antalet tillgängliga smileys direkt under där standardsmileysarna återfinns nu? Typ en sån där spoiler-länk som öppnar ett fönster:

Bildförklaring, efter att man tryckt på länken: [fler] http://tinypic.com/view.php?pic=1g38kn&s=8#.VKxX5CvF8rU

Ser ju jobbigt ut, men om man även kan minimera antalet smileys så kan man ju stänga ner fönstret när man hittat den man vill ha utan att behöva krångla med ytterligare fönster, scrolla runt och leta som ett as och hålla på
Citera
2015-03-19, 12:16
  #762
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Är det inte dags att om inte ta bort dem helt så i alla fall ge användare möjlighet att slippa animerade avatarer. Det måste ju finnas alternativ till de påträngande skitgrejerna som "evilgrin39" och liknande.
Citera
2016-08-15, 19:41
  #763
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Är det inte ett problem med smileys/emoticons när dessa skrivs via mobiltelefoner? Antingen blir det en liten grötig figur som knappt går att se vad den föreställer, även om man förstorar upp den, t.ex. 😂 😅 😭. Saknas den ser man bara en kvadratisk ram med dess unicode på två rader, t.ex. 🙄. Vissa borde kunna göras om automatiskt till FBs varianter.
Citera
2016-12-29, 16:57
  #764
Medlem
Jag vill ha en smiley med hjärtan som ögon, så att jag kan förmedla min stalkerkärlek för Matt McMullen på ett mer korrekt vis.
Citera
2018-06-10, 10:57
  #765
Medlem
Denoms avatar
Stödjer inte forumets kod fler redan färdiga smileys som borde gå att implementera på en gång?
Citera
2018-06-30, 16:54
  #766
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Vem bryr sig om smileys? Det här är flashback, inte twitter.

Vad som däremot behöver åtgärdas är att göra smileys mer svåråtkomliga. Om jag ska skriva "tvåor" och skriver 2r bör inte en ful nuna dyka upp.

Jag föreslår att smileys bara borde aktiveras inom parentes: ()
Citera
2018-07-08, 13:17
  #767
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Vem bryr sig om smileys? Det här är flashback, inte twitter.

Vad som däremot behöver åtgärdas är att göra smileys mer svåråtkomliga. Om jag ska skriva "tvåor" och skriver 2:or bör inte en ful nuna dyka upp.

Jag föreslår att smileys bara borde aktiveras inom parentes: (:o)
Det kan man ju undvika om man klickar i rutan "Stäng av smilies i texten." under inlägget. Problemet då är ju om man vill skriva både 2:or med text och t.ex. :yes: som smiley så går det inte, men det är ju en petitess, i ett sånt fall räcker det gott med en mer gammaldags :)

Jag har för mig att man kan stänga av smilies permanent i kontrollpanelen också.
Citera
2018-07-08, 14:31
  #768
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Det kan man ju undvika om man klickar i rutan "Stäng av smilies i texten." under inlägget. Problemet då är ju om man vill skriva både 2r med text och t.ex. som smiley så går det inte, men det är ju en petitess, i ett sånt fall räcker det gott med en mer gammaldags

Jag har för mig att man kan stänga av smilies permanent i kontrollpanelen också.

Det påverkar bara hur det ser ut för dig, men för alla andra kommer det fortfarande att synas en förvånad gubbe när du skriver 2r.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback