Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-31, 23:40
  #37
Medlem
1. Människor kan inte läsa varandras tankar!

2. Man har en mun som man pratar genom och öron som man lyssnar med.

Alltså....börja KOMMUNICERA!
Citera
2013-07-31, 23:54
  #38
Avstängd
Släng ut fanskapet och skaffa dig något annat. Du har jobb och eget boende, hur svårt är det att fiska hem något annat?
Citera
2013-08-01, 01:17
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Du verkar va mannen som drar in cash i huset så jag rekommenderar dig att nästa gång ni knullar så tar du henne hårt bakifrån och trycker ner slynans nacke ner mot kudden, sen säger du att maten o allt ska va klart när du kmr hem. Inget tjafs om saken. Fan ni svennar borde lära er nått av oss invandrare.

Vad är det för fel på dig? Idiotiskt förslag. Sex ska vara till för bådas njutning inte att använda våld och hot medan man har sex.
Citera
2013-08-01, 01:29
  #40
Medlem
Riddarhusets avatar
Jag tror du får leva med detta i hela ditt liv. Detta är din lott.
Du vet ju hur du kan få stopp på detta direkt, men du fegar.
Du tycker inte det är tillräckligt viktigt att hon ändrar på sig för att du skall utstå risken att hon blir förbannad på dig. Varje försök att ta upp snacket kommer hon ta som en missförtroendeförklaring
- älskar du mig inte?
- har vi det inte bra?
- vill du göra slut?
- jag kan hitta ngn annan som tycker om mig som jag är.
"Hotar du mig"
"Ja då gör jag det" hade jag sagt om hon hotat
För hon kommer att bli förbannad och det är det du är rädd för..
Good luck toffel
Citera
2013-08-01, 08:35
  #41
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Eh, jo? Varför skulle det inte behöva finnas det? Det är knappast som om saker uppstår ur tomma intet. Eller tror du på "slumpen" också?
Du mennar alltså att slumpen är ett påhitt? Har du tagit dina piller idag?
Citera
2013-08-01, 09:39
  #42
Medlem
Vilken härlig tjej du verkar fått tag i som dessutom skyller på att ditt jobb inte är tillräckligt ansträngande, vad fan har det med saken att göra?

Hade ett ex(kille) som påstod samma sak, han mådde även väldigt dåligt när det skulle diskas och blev galet trött haha, det var så genomskinligt..

Jag tycker att oavsett om man jobbar,pluggar eller är arbetslös så hjälper man till om man bor under samma tak. Sen kan man ju kanske inte ställa sig och städa mm om man tex jobbar/pluggar konstiga tider men du får man göra upp lite.
Du är ingen hotellpersonal liksom..
Citera
2013-08-01, 10:24
  #43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novus.
Jag tycker att min flickvän är lat. Jag är också lat, men jag anser att det är okej eftersom att jag är den som jobbar och drar in pengarna i hushållet. Vissa veckor jobbar jag nästan helt hemifrån, vilket betyder att jag sitter och "latar" mig vid datorn. Vi bråkar om vem som ska diska, tvätta osv., men ofta blir det ju jag som får göra det. Jag fixar även i princip all matlagning.
WTF? Men jag älskar henne. Vad göra?

Om man nu ska ha ett någorlunda jämställt förhållande när man bor ihop och båda har heltidsjobb, så delar man hyfsat lika på allt. Dvs man hjälps åt att laga mat, diska och andra hushållssysslor, men även hjälpas åt med gemensamma utgifter efter förmåga.

Är det så att din partner är arbetslös, men inte du, så anser jag att partnern bör ägna motsvarande din arbetstid till att sköta hushållet och att söka jobb. Det är minst lika viktigt att ha lika mycket fritid/egentid när alla "måsten" är gjorda och varför skulle hon ha 100% egentid, när du står för allt annat?

Men finns nog inte två förhållanden som är exakt lika och alla har sitt sätt att se på det.

Själv hade jag ett liknande förhållande för många år sedan, där jag stod för precis allt. Funkade inte i längden och hon ville inte ändra på sig, så vi gick skilda vägar.
Citera
2013-08-01, 20:47
  #44
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Du mennar alltså att slumpen är ett påhitt? Har du tagit dina piller idag?
De som använder sig av/tror på slumpen är icke-analytiska personer som inte orkar ta reda på orsak och resultat. Så nej, det finns ingen slump.
Citera
2013-08-01, 21:37
  #45
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squie
Nja, jag finner att du är ute o cyklar här. Du anser alltså att du är mer värd för att du jobbar..o inte din tjej? Det är ingen kille jag skulle vilja ha utan lätt bli utbytt. Ni är alltså inget team utan två singlar som bor ihop med en maktkamp. Där du försöker styra o nedvärdera din tjej. Spännande! *ironi*

Ni tar ett snack så klart. Kommunikation. Där du skippar den anklagande tonen "du är lat". Hur ser eran kommunikation ut i övrigt? Vad säger hon? Vad säger du?

Ingen människa är lat. Människan är omotiverad. Det är en stor skillnad.
Du måste seriöst ha slagit huvudet alldeles innan du skrev inlägget. Värd mer?? klart som fan om det är han som drar in pengar och betalar för allt, exakt som att tjejen skulle vara "värd" mer om hon drog in stålarna och TS bara satt hemma och rulla tummarna. Ta ett snack med henne om att det är DU som jobbar och då få fan hon bidra med något också, simple as that. Ingen människa lat?? haha har du umgåtts med "smokers" sjukt lata människor...

Inget team? så hur skulle du reagera om t.ex din kille sagt upp jobbet och säger att inte pallar jobba, sen får du göra allt hushållsarbete dessutom, det kallar jag verkligen att INTE vara ett team. (OBS detta var endast ett exempel, menar inte att din tjej är som mitt exempel)
Citera
2013-08-01, 23:11
  #46
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squie
Nja, jag finner att du är ute o cyklar här. Du anser alltså att du är mer värd för att du jobbar..o inte din tjej? Det är ingen kille jag skulle vilja ha utan lätt bli utbytt. Ni är alltså inget team utan två singlar som bor ihop med en maktkamp. Där du försöker styra o nedvärdera din tjej. Spännande! *ironi*

Ni tar ett snack så klart. Kommunikation. Där du skippar den anklagande tonen "du är lat". Hur ser eran kommunikation ut i övrigt? Vad säger hon? Vad säger du?

Ingen människa är lat. Människan är omotiverad. Det är en stor skillnad.


Ditt jävla feministmongo. Den som betalar är den som styr, därför ska ingen kvinna sätta sig i en beroende situation av någon annan, och det gör hon genom att tjäna egna pengar och inte lata runt sig hemma. Det är ett.

Och två, visst fisst det människor som är mer lata än andra. Ingen är motiverad till att diska och dammsuga, men vissa inser att det måste göras förr eller senare, och därför är det bäst att göra det på en gång. Vissa inser även att man vill skapa ett trevlig hem för sig själv och sin partner, och donar därför runt. TS kvinna har tydligen inte förstått det, jag antar att hon är antigen ung eller bara dum i huvudet.
Citera
2013-08-03, 21:09
  #47
Medlem
novus.s avatar
Tack för alla tips och råd. Vi tog en diskussion och kom fram till att en cykelsemester vore på sin plats. Vi cyklade 12 mil igår och allt prat om lathet är nu som bortblåst!

Nu ska vi dricka öl och äta pringles och titta på solnedgången.

P.S. Jag visade henne den här tråden. Hon fattade.
Citera
2013-08-03, 21:15
  #48
Medlem
TheHandOfGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novus.
Nej, jag är ingen toffel. Men det finns många ensamma och olyckliga människor och jag vill inte sluta på det sättet.

När du skriver sådär låter det som att du är ihop med henne för att du är rädd att annars inte kunna hitta en annan tjej. Att hon är det bästa du kan få. Alla tjejer är ersättningsbara. Ryck upp dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback