Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-30, 14:37
  #13
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Om det vore enkelt att gå ner i vikt, så hade ingen varit tjocka.

Dessutom är det inget bättre med tjocka män än med tjocka kvinnor.
Citera
2013-07-30, 14:37
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Dem har en defekt gen, som resulterar i att dem inte utsöndrar ett hormon, som ger mättnad känsla. Oavsett ifall dem vill så kan dem inte sluta ätt, därför är det inte enkelt för dem att gå ner i vikt
Jag varit tjock och kan säga att det där är en lögn.
Citera
2013-07-30, 14:37
  #15
Medlem
BigIvars avatar
Till att börja med så är det väl tjockisens ensak om han eller hon vill gå ner i vikt. Att banta bara för att TS tycker att det är jobbit med tjocka kvinnor är lite långsökt.

Att många som inte trivs med sin rultighet ändå behåller hullet beror nog många gånger på att de vägrar inse vad fetman beror på. Man hör ofta kvinnor presentera de mest fantastiska förklaringar till varför de är överviktiga. I minst nio fall av tio beror det naturligtvis på ett kaloriöverskott.
Citera
2013-07-30, 14:40
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Om det vore enkelt att gå ner i vikt, så hade ingen varit tjocka.

Dessutom är det inget bättre med tjocka män än med tjocka kvinnor.
Det är enkelt om man har lite vilja och sätter sig in i hur man går ner i vikt på ett effektivt sätt. Periodisk fasta är bra för tjockisar med stor aptit, man kan äta på det viset livet ut. Man kan svulla varje dag och samtidigt tappa eller hålla sin vikt.
Citera
2013-07-30, 14:40
  #17
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Jag varit tjock och kan säga att det där är en lögn.
Det är ingen lögn. Ifall du gick ner så har du inte den defekta genen, helt enkelt.
Citera
2013-07-30, 14:40
  #18
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Om det vore enkelt att gå ner i vikt, så hade ingen varit tjocka.

Det är lätt. Ät mindre och bättre och rör dig mer, gör man det rätt går vågen neråt. Men saknar man viljan kan även de enklaste sakerna bli svåra att motivera sig till. Tur för tjockisar(män som kvinnor) att de kan skylla på sjukdomar och gener, som de flesta gör.
Citera
2013-07-30, 14:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
2. Kvinnor är oftare tjocka. .

SCB säger annorlunda. Det skulle hursomhelst inte svara på min fråga.
Citera
2013-07-30, 14:42
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Det är ingen lögn. Ifall du gick ner så har du inte den defekta genen, helt enkelt.


Eller så har jag lite mer vilja än andra tjockisar? Alla tjockisar som fortsätter vara tjocka har en defekt gen, och de som lyckas banta har inte det?
Citera
2013-07-30, 14:43
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
SCB säger annorlunda. Det skulle hursomhelst inte svara på min fråga.
Det är hur som helst äckligare med tjocka kvinnor.
Citera
2013-07-30, 14:47
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Det är hur som helst äckligare med tjocka kvinnor.

Alltså skall kvinnor gå ner i vikt men män kan fortsätta vara tjocka?

Dubbelmoralen flödar...
Citera
2013-07-30, 14:48
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Det är ingen lögn. Ifall du gick ner så har du inte den defekta genen, helt enkelt.
Vet man hur många människor som har den defekta genen? Minns att det för några år sedan var mycket prat att dålig ämnesomsättning var orsaken till att många var överviktiga. Det gjordes undersökningar på hur många som är drabbade av dålig ämnesomsättning och det var en bråkdel som verkligen hade dålig ämnesomsättning. Det var relativt ovanligt att folk hade det.
Citera
2013-07-30, 14:48
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
Alltså skall kvinnor gå ner i vikt men män kan fortsätta vara tjocka?

Dubbelmoralen flödar...
Det var en personlig åsikt. Själv är jag väldigt vältränad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback