Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-30, 14:09
  #1
Medlem
xaks avatar
God morgon mina goda knarkarvänner!

Det är så att igår fick jag av en ren slump tag i ytterst lite opium som jag rökte upp. Jag rökte, inte helt optimalt, i pipa och fick väl inte världens rus, en jävligt skön buzz i kroppen och lite sånt. Detta inröktes väl vid 22:00 någon gång.

Det jag undrar nu är hur länge jag bör vänta innan jag kan snorta i mig min fina sub-lina som ligger här och väntar på mig?

mvh / xak
Citera
2013-07-30, 17:17
  #2
Medlem
xaks avatar
Kom igen vad fan, måste väl finnas någon som vet?

hört typ 12 timmar på heroin och sånt men det är ju så jävla kortverkande...
Citera
2013-07-30, 18:24
  #3
Medlem
masterior26s avatar
klarar du att vänta tills imorgon så försök göra det iaf för att få ut mer av subben.
Citera
2013-07-30, 19:51
  #4
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
klarar du att vänta tills imorgon så försök göra det iaf för att få ut mer av subben.

Imorgon alltså?! Fan.. Grejen är att jag inte är torsk på något öht. (om det nu gör någon skillnad)
Och det jag rökte blev jag bara lite go i kroppen av, ingen noddning öht. Det var fan inte mycket

Det har ju snart gått 20 timmar. Tror du/ni jag kan må dåligt eller är det bara att det blir mindre effekt?
Citera
2013-07-30, 20:20
  #5
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xak
Imorgon alltså?! Fan.. Grejen är att jag inte är torsk på något öht. (om det nu gör någon skillnad)
Och det jag rökte blev jag bara lite go i kroppen av, ingen noddning öht. Det var fan inte mycket

Det har ju snart gått 20 timmar. Tror du/ni jag kan må dåligt eller är det bara att det blir mindre effekt?

Dåligt kommer du inte må men effekten kan ju bli lite dålig men testa med 1 mg om du nu vill ta det idag.
Citera
2013-07-30, 23:52
  #6
Medlem
rumskamrats avatar
Jag skulle nog tagit det så fort jag kände mig någurlunda nykter. Finns ingen magisk gräns, tror inte effekten kommer påverkas nämnvärt utan du kommer känna av subben som vanligt.
Citera
2013-08-08, 17:48
  #7
Medlem
Om du är torsk så skulle subben ha gett dig lite obehagliga abstinens symptomer eller om du hade haft tur så hade det bara blivit så att du hade blivit normal och inte känt ett rus.

är du inte torsk/beroende av någon opiod så kan du köra subben direkt.

Tänkte även peka ut något som de flesta flashbackare verkar ha missat rejält. När man vill få ut ett skönt rus ur sub så ska man snorta ungefär 2mg max. Kan hända att 3 och sällan 4 mg kan också vara bra. Men så tänker nu personen som läser detta, "Ah mannen jag har super tolerans och behöver 8mg mannen ". LÄGG NER. Du behöver verkligen inte 8mg förutom om du har skjutit höga heroin doser varje dag, sist du snorta 8mg och kände knappt något var för att du gjorde fel helt enkelt, men det verkar de flesta inte fatta och tror då att de har högt tolerans och 8mg är skit.

OKEJ. Men hur kommer det sig då att 2mg skulle funka bättre än 8mg? Efter som Sub blir till två olika molekyler i kroppen, Nor-buprenorfin (en full opiod receptor agonist) alltså som heroin och morfin, och till vanligt buprenorfin (halv agonist). Buprenorfin kan skapa ett rus dock inte lika skönt som vanliga opioder och man ska ha en låg tolerans för att kunna känna av något värt ur buprenorfin. Så vad ska vi göra då? Man ska försöka få in så mycket nor-buprenorfin som möjligt för att få ett skönt rus. Men efter som buprenorfin tävlar med norbuprenorfin och buprenorfinet är snabbare så måste man ta det lugnt med dosen. Tar man ungefär 2mg så okupperar får man en bra mängd norbuprenorfin men samtidigt inte för mycket vanligt buprenorfin som tar över alla opiod receptorer. Vid 2mg har men bra mängd nor buprenorfin + lite opiod receptorer lediga så att nor buprenorfinet kan binda sig till och skapa ett rus. Tar man t.ex 5mg/6/8mg så blir det ganska mycket norbuprenorfin (bra) men då är det också för mycket buprenorfin som kommer då tävla med nor versionen och ta över snabbare och gott med buprenorfin för att okupera varenda opiod receptor så det inte finns någon plats åt nor buprenorfinet och där för får man bara buprenorfin effekten och ingen norbuprenorfin, vilket innebär mindre eufori, och sämre rus. Mer kräkning och en onödig tolerans förhöjning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback